2018-05-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Ja framför allt vill man väl ligga bredvid sina barn när man somnar in o inte i olika sängar o rum?!
Om alla "samtidigt" dog av förgiftning, skulle föräldrarna kanske tänka så. Men jag har läst i andra trådar här på Flashback, att endast läkare kan dödförklara någon. Så även om föräldrarna inte kunde höra några hjärtljud hos döttrarna, tyckte de kanske att de borde vänta tills det fanns andra dödstecken. Och när det hade gått så långt, ville de kanske inte dela säng.
Citera
2018-05-11, 15:07
Medlem
Det finns läkarintyg, för det har rektor själv berättat i tv-intervju. Däremot vet vi inte vad som stod i intyget.

Stod där bara en uppradning av symptom så måste det även ha funnits ett tolkningsutrymme? Det vill säga, när beslut om undervisinng i hemmet skull tas. Och var det just det som fick rektor att säga "det finns alltid en risk för att man lyssnar för mycket på föräldrarna..." Det verkade vara menat som en reflektion som gällde rent generellt, men givetvis måste hon (rektor) tänkt på de nyss inträffade morden och besluten kring flickornas undervisning (därmed inte sagt att någon gjort fel).
Senast redigerad av Kryptogam 2018-05-11 kl. 15:13.
Citera
2018-05-11, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I detta fall tror jag på uppgiftslämnarens uppgift samt att andra styrker samma uppgift. Har svårt att se något egenvärde hos skribenterna att under tid vidhålla denna uppgift om den inte vore med sanning överensstämmande.

Men det är upp till var och en att värdera uppgiften.

Du har rätt.
Det är svenska läkarintyg, från ett svenskt sjukhus, av en svensk läkare som skolan har.

Du har helt rätt Remark.
Finns ingen som helst anledning att misstro den uppgiftslämnaren.
Citera
2018-05-11, 15:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Nej Oskars pappa har eller ska inte köpa huset - Hannas sida av släkten vill inte tjäna några pengar

- Huset ägs fortfarande av
- Oskar och Hanna som har lagfarten som dem haft sedan 29/2- 2012 då dem köpte
- Huset för 3.470 000 -

- Det har ALDRIG varit ett pågående köp av
- Oskars pappa eller prat om rivning -

- Elli09 du målar ju ner Oskars släkt med🤭-
- Som att Oskars pappa ville köpa ut huset-
- Riva huset mm mm mm mm -
-Din vän måste få fel information -
- Eller så fantiserar dem -

- Elli09 glöm inte
- Hannas föräldrar och bror som också sörjer-

Jamen då har du ju inget att klaga på.
Tänk på att Oskars anhöriga också sörjer.
Citera
2018-05-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Varför ställa en fråga till Missan27 som du redan vet svaret på?

Det var ett exempel, borde skrivit exempelvis. Nej, hade jag vetat hade jag inte ställt frågan.
Citera
2018-05-11, 15:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
Om alla "samtidigt" dog av förgiftning, skulle föräldrarna kanske tänka så. Men jag har läst i andra trådar här på Flashback, att endast läkare kan dödförklara någon. Så även om föräldrarna inte kunde höra några hjärtljud hos döttrarna, tyckte de kanske att de borde vänta tills det fanns andra dödstecken. Och när det hade gått så långt, ville de kanske inte dela säng.
Tänk att som förälder sitta vid barnens sängkant och vänta ut de sista hjärtslagen. Ord räcker inte till för att beskriva en sådan ofattbar känslokyla.
Citera
2018-05-11, 15:18
Medlem
Om sjukskrivning av elev:

http://www.elevhalsan.se/nils_lundin/sjukskrivning-av-elev.htm
Citera
2018-05-11, 15:20
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tänk att som förälder sitta vid barnens sängkant och vänta ut de sista hjärtslagen. Ord räcker inte till för att beskriva en sådan ofattbar känslokyla.

I synnerhet om det stämmer att de först stått som Gargamel i köket och blandat förgiftad dryck som de på oklart sätt lurat i barnen...
Citera
2018-05-11, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Det är inte alls som många tror -
- Sen har du tidigare skrivit du inte
- Tror på mig så varför fråga mig?

- kom ihåg vad jag skrivit-
- och vad Elli09 skrivit -

Hej Rockkungen.
Anledningen till att många tjafsar med dig är för att du inte på ett tydligt sätt berättar nått.
Det blir meningslöst när du aldrig svarar på nån fråga, eller berättar nåt nytt som du kan bekräfta.
Sluta tala i gåtor...
Berätta nåt som vi inte vet....
Då kommer din trovärdighet att öka.
Hör o häpna... jag tror faktiskt att du är X på Hannas sida, men du hanterar det skitdåligt.

Vi prövar en gång.
Bekräfta det här......
Jag VET att Hanna och Oskar skrev en personlig ursäkt i avskedsbrevet, och det vet du också... Kan du bekräfta det?

Du vet också varför dom skrev den ursäkten, och jag förstår varför...

Kan du bekräfta detta, och ge tråden en hint om vad det handlade om, så skulle din trovärdighet bli skyhög.

Pröva en gång, och sluta med din gåt-lek.
Citera
2018-05-11, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jamen då har du ju inget att klaga på.
Tänk på att Oskars anhöriga också sörjer.

Ja, att baktala och skapa falska rykten om anhöriga som blivit utsatta för en sorg som de flesta människor inte ens behövt vara i närheten av att erfara i dina liv, är nog bland det snaskigaste jag har varit med om i mitt snart 50 åriga liv.

Anhöriga väljer själva hur de att ceremoniellt vill minnas sina barn-barn, barn och syskon.
Anhöriga väljer själva hur de väljer att avyttra arv.

Att lägga in sina egna värderingar i detta och börja fördöma eller ha synpunkter är oempatiskt och oförstånd.

Att dessutom lägga skuld på släktingar för vad deras barn och syskon gjort som vissa i tråden sysslat med, är oförlåtligt. För att vara Frank, är det djupt narcissistiskt.
Citera
2018-05-11, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet bara vad jag själv tror.

- Alla har rätt att tro vad man vill -
Citera
2018-05-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxer
Åter igen, varför är det viktigt för dig att inte utreda sjukvårdens insatser?
Väldigt vad du är aggressiv.
Har jag skrivit att sjukvården inte ska granskas? Självklart ska alla instanser granskas men i första hand förälder/föräldrar. Det är den/dom som har tagit beslutet.
Det jag tror är att föräldrarna inte var nöjda med sjukvården utan sökte sig alternativa lösningar. Det kan bero på många saker. Jag tänker att dom inte fick dom svar dom ville ha. Det togs alla upptänkliga prover och inga svar vad som var felet kom fram. När jag skriver dom tänker jag föräldrarna för jag tror inte Agnes o Moa tog kontakterna själva eller hur🙂
Nu vet vi ingenting. Bara mina gissningar här. Föräldrarna mår skitdåligt. Uppstressade. Frustrerade. Sårbara. Dom tar inte in vad ev. läkare säger. Eller dom missförstår. Läser mellan raderna.Samtidigt som dom googlar och ställer egna diagnoser. Söker alternativ. Får motstridiga besked. En enda röra alltihop. Vi vet inte hur sjukvården har bemött dom.Deras upplevelser kan vara något helt annat. Jag jobbar i psykiatrin som sagt och möter patienter som säger: nej det har inte doktorn.sagt. Först blev jag upprörd och tänkte men är det möjligt att läkaren informerat så dåligt. Jag rapporterade vidare och såklart hade läkaren informerat både en och två ggr.
Men det räcker inte. Det måste nötas in. Upprepas. När man mår psykiskt dåligt så lever man i en bubbla. Man är ledsen,arg, känner sig ej sedd och bekräftad. Minsta lilla ord kan slå fel.
Som sagt. Jag vet inte hur dom blivit bemötta. Men jag vet hur svårt det är att ta till sig info när man mår dåligt.
Har svårt att tro att bup bara avvisat dom. Låter helt galet. Kanske Agnes inte ville fortsätta gå dit. Hon var tonåring En otroligt svår tid. Känns inte personkemin bra så öppnar man sig inte. Eller så tyckte O/ H inte att det funkade. Vad vet jag? Att bup skulle sagt nej och stängt dörren för dom .....aldrig i livet att det gått till så.
Intygen ja. Såklart måste det ha funnits intyg. Vad jag däremot ifrågasätter är en person i tråden som påstår sig sett dom. Hur skulle det ha gått till? Jag förundras åxå över hur ett gäng här köper det utan vidare medans man samtidigt avfärdar andra på ett brutalt sätt. Jag gillar inte att människor har olika status här i tråden. Vi har samma värde och alla får komma till tals. Tråden visar hur olika vi är, hur vi tänker. Såklart uttrycker vi oss olika. En del inte alls, några typ dygnet runt, några med ett högtravande språk, andra enklare. Det är helt ok.
Jag kan undra ändå. Dels hur får ni all tid? Jag har fem barn, hund, katter och heltidsjobb. Men här verkar finnas många med mkt fritid🙂
En sista undran. Ni är ju några här som är helt nöjda med polisens sammantagna bild. Varför är ni då kvar? Jag är kvar för att jag söker svar jag nog aldrig kan få. Åtminstone i närtid.
Polisens info säger mig bara: En död familj har hittats. Dom efterlämnar ett brev som bara ger mig tusen frågor.
Det där är bara förordet.
Jag väntar på att ”filmen” ska börja.
Agnes o Moas film❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in