2018-06-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej, din trådförstörare. Vi vet inte om det var en förfalskning. Det kan lika gärna vara så att Oskar var väldigt sjuk och att det syntes i hans underskrift, det är vad jag tror i alla fall. Du är här för att medvetet sabotera tråden och njuter av det. Vidrig är du.
Om han hade brutit armen och skrivit sin namnteckning med fel hand så hade den kunnat bli så förändrad. Men nu skrevs den av en annan hand men inte hans. Varför tycker du att jag är vidrig? Det är ju du som beskyller andra för att vara massmördare och pedofiler.
Citera
2018-06-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varenda spår är borta från sociala medier, det är ett sätt att fly undan från dom fördömanden hon visste skulle bli följden av hennes illgärningar. Hon ville inte att det skulle finnas en enda bild kvar av barnamörderskan i Bjärred. Den timida personen som Missan27 beskriver var bara en mask. Ett tomt skal.
Tack, då fick vi en till pusselbit varför alla spår av henne försvunnit ut i etern. Skuld och skam är inget att leka med så nog kan jag förstå att hon raderade allt.
Citera
2018-06-26, 23:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Bra avslöjande om förfalskningen. Skarpsynt.
Finns inget att avslöja då det inte rör sig om en förfalskning.

OH och HB besökte paret den 3´e och de sågs skriva under båda två. Testamentet har tagits fram för påskrift för att sen åka ner i medhavd dokumentportfölj, vilket jag finner mest troligt.
Kan hända att vi får fler svar på detaljer kring besöket så småningom.
Testamentet är godkänt.
Citera
2018-06-26, 23:22
Medlem
Citat:
Om han hade brutit armen och skrivit sin namnteckning med fel hand så hade den kunnat bli så förändrad. Men nu skrevs den av en annan hand men inte hans. Varför tycker du att jag är vidrig? Det är ju du som beskyller andra för att vara massmördare och pedofiler.

Varför har du så förtvivlat svårt att skriva "jag tror"? Hybris? Du tror alltså det. Jag tror varken det ena eller det andra.
Citera
2018-06-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Finns inget att avslöja då det inte rör sig om en förfalskning.

OH och HB besökte paret den 3´e och de sågs skriva under båda två. Testamentet har tagits fram för påskrift för att sen åka ner i medhavd dokumentportfölj, vilket jag finner mest troligt.
Kan hända att vi får fler svar på detaljer kring besöket så småningom.
Testamentet är godkänt.

Det var väl bra att H fick prov på vittnenas handstilar? Då kan hon ha förfalskat alla. Det fanns väl ingen orsak att bestrida testamentet, alla verkar vara nöjda. Du har rätt, en chefsjurist på Skatteverket använder naturligtvis en attachéportfölj. Hon var ju en framgångsrik yrkeskvinna. Jobbade heltid in i det sista.
Citera
2018-06-26, 23:25
Medlem
Citat:
Varenda spår är borta från sociala medier, det är ett sätt att fly undan från dom fördömanden hon visste skulle bli följden av hennes illgärningar. Hon ville inte att det skulle finnas en enda bild kvar av barnamörderskan i Bjärred. Den timida personen som Missan27 beskriver var bara en mask. Ett tomt skal.

Varför kan det inte vara en extremt svartsjuk O som raderat alla bilder på söta O? Som du känner till hölls flickorna inlåsta och fick inte gå till skolan. Det är fullt möjligt att O reglerade allas närvaro, både IRL och på nätet. Jag låser mig inte vid något, men det gör du. Du får fortsätta mata på med din skit nu. Skiten består i att du anklagar andra för vad du är själv. Enögd.

För övrigt har ingen människa attachéportfölj. Den som hittade på det har inte varit ute i friska luften sedan 1980-talet.
Citera
2018-06-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför har du så förtvivlat svårt att skriva "jag tror"? Hybris? Du tror alltså det. Jag tror varken det ena eller det andra.
Här finns allt du har ”trott” sedan i januari i år. En 20 sidor lång lista på beskrivningar om vilken massmördande pedofil O var. Det är bara att läsa så ser man din agenda i tråden. Till och med Rockkungen har förgäves bett dig sluta med dina vanvettiga anklagelser.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1186579&threadid=290 6246
Citera
2018-06-26, 23:30
Bannlyst
Testamentet är godkänt för att ingen vågade säga emot Hannas sista önskan. Jag tror att familjen var fullt medveten om hennes starka manipulativa sida. Föräldrarna verkade ju för länge sedan ha tagit avstånd från henne. Kanske var de rädda för sin dotter? Tom efter hennes död var de rädda för ev. repressalier om man gick emot henne, så starkt var hennes grepp. Detsamma gäller Fam Ha som ljög för polisen och jag börjar misstänka att några här i tråden är starkt påverkade av henne också. Så fort någon vågar gå emot henne blir folk ängsliga och paranoida och börjar maniskt alternera försvar av henne och våldsam attack mot budbäraren.

Vem var denna demon från helvetet egentligen?
Senast redigerad av japanesa 2018-06-26 kl. 23:34.
Citera
2018-06-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Testamentet är godkänt för att ingen vågade säga emot Hannas sista önskan. Jag tror att familjen var fullt medveten om hennes starka manipulativa sida. Föräldrarna verkade ju för länge sedan ha tagit avstånd från henne. Kanske var de rädda för sin dotter? Tom efter hennes död var de rädda för ev. repressalier om man gick emot henne, så starkt var hennes grepp. Detsamma gäller Fam Ha som ljög för polisen och jag börjar misstänka att några här i tråden är starkt påverkade av henne också. Så fort någon vågar gå emot henne blir folk ängsliga och paranoida och börjar maniskt alternera försvar av henne och våldsam attack mot budbäraren.

Vem var denna demon från helvetet egentligen?

Det var demonen som till och med hennes egna släktingar tagit avstånd ifrån. Dom som fick en sista hälsning i hennes handskrivna avskedsbrev.
Citera
2018-06-26, 23:46
Bannlyst
Citat:
Det var demonen som till och med hennes egna släktingar tagit avstånd ifrån. Dom som fick en sista hälsning i hennes handskrivna avskedsbrev.
Har det framkommit vad som stod i hennes brev eller har du en egen tanke utifrån allt som du vet om Hanna?
Citera
2018-06-26, 23:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Namnteckningen är tveklöst äkta, ja. Jag hyser inga som helst tvivel. Vår skrivstil är nära förknippad med, och påverkas av vårt känslomässiga mående. Skillnaden är anmärkningsvärd och uppenbar från föregående år. Men en skrivstil är unik och det är OH som har signerat sitt avsked.

Ska försöka mig på en tveksam och simpel hobbyanalys: Observerar en vitalitet, lätthet, ett flöde som saknas i sista underskriften. Samtliga underskrifter skvallrar dock om en känslighet för kritik med en överdriven perfektionism (utvecklas ofta som ett resultat av kritikrädsla).
Ja, här är det onekligen slående hur de tidigare, betydligt mer ”frisinnade” signaturerna skiljer sig från den sista. - Det är överlag också bra resultat i årsredovisningarna med bl.a. utdelning till aktieägarna.
Känsligheten för kritik med åtföljande perfektionism kan med fördel beskådas i den video från 2010 som finns på nätet. Videon är talande, inte bara vad perfektionismen och sinnet för detaljer beträffar; den visar också en expressiv, i grunden mycket ängslig, man som gör vad han kan för att visa sig på styva linan. - Han är väl förberedd och påläst - men gillar inte att bli avbruten av sin kolugne handledare, låt vara att han låtsas som att det är bland det bästa han vet:
https://www.cideeff.pt/training/lisbon-seminars/VAT-on-Financial-Services-Dr-Oskar-Henkow-Univ-Lund/4778/
OH (div. inpass): 15:00-18:00, 30:00-32:00, 66:00-67:00, 76:00-77:00:
https://www.cideeff.pt/training/lisbon-seminars/VAT-on-Financial-Transactions-Prof-Dr-Joachim-Englisch-Univ-Munster-Dr-Rita-de-la-Feria-Univ-Oxford/4779/
Citat:
Intressant iakttagelse för här ser han ut att komma av sig för ett ögonblick och istället för att forma en stående ögla med ett avslutande kryss så låter han öglan vila med ett kryss som hamnar i den nedre zonen. Missan27 har visat sig ha god människokännedom. Den hängda 8:an kan ha formats fram ur det undermedvetna.

Ser man till zonerna, är den övre påtagligt stor i förhållande till övriga. Det, tills. med en tydlig uppåtsträvan, kan tala för bristande verklighetsförankring; en manisk iver med fokus på framtiden. Hela signaturen saknar även kontakt med raden (förankringen).
Betr. förankringen skiljer han sig också från de övriga tre underskrifterna.
Citat:
I övrigt syns en stel signatur med bitvis disharmoniska och skarpa linjer - en bristande vitalitet jämfört med övriga års signaturer. Ett hårt tryck med viss kantighet kan betyda kallsinnighet och aggression.
Jämför man åter med de övrigas skrivsätt, är det ingen som behöver tvivla på vem som besitter mest av inneboende aggressivitet; hans signatur utstrålar också självsvåldighet. Och ska man döma efter storlek och rundade bokstäver, kan han vara ganska gniden (eller "sparsam"), medan övriga ligger bättre till för vänlighet och generositet; rentav ett stort hjärta. - Men nu är jag hamnat rätt långt ned i grafologiträsket och behöver påminna mig om att detta långtifrån är någon vetenskap!
Citat:
Loopen i S:et syns öka något i storlek för vart år - någon betydelse? - vet ej.
Självtillräcklighet som utvecklats till storhetsvansinne..?
Citat:
Tar vi oss en hastig titt på HB´s namnteckning kan man återfinna en fantasirik och stolt personlighet. En inbundenhet och hängivenhet med fokus på det förflutna. En nedåtsträvande lutning kan antyda livsångest och depression.
Ingenting att erinra; får på det hela taget samma intryck.

Tack för en mycket intressant och fullödig analys!
Senast redigerad av letsdoit 2018-06-27 kl. 00:05.
Citera
2018-06-27, 00:03
Bannlyst
Eller så var faktiskt Hanna och Oskar överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv och att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Tja, i väntan på NFC så är väl det en gissning så god som nån annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in