Jaha ja, doktorand och allting, så det är vårt kompetensregn som Löfvén höjt till skyarna ?
Snyggt jobbat, 87-%-arna
- Man får tydligen hålla sig borta ifrån Universiteten i framtiden -
det verkar ju riktigt farligt där om det springer omkring sådana vilda doktorander och att man kan få brillorna sönderslagna. Tex i matkön för att VK försöker tränga sig före och man stoppar henne, då får man tydligen stryk... Hehe
Det finns fler lögner i den här historien - VK påstår i början att hon hade bråttom för hon skulle hämta sin son på dagis/fritids. Men enligt den aktuella tidtabellen som gällde den dagen så var hon inte mycket försenad. Dessutom så hade ju T-Banan på den stationen, en turtäthet på ungefär var 10e minut. Och händelsen ska ha inträffat flera minuter innan närmaste T-Bane-tåg var på väg in. Hon hade ingen som helst anledning att springa igenom spärren.
Såvitt man kan förstå så kan ju hon ha hunnit fram ändå till kl 1800, om det nu var vid den tiden som dagiset/fritidset stängde..
Vet dock inte vilket dagis/fritids som det gällde
Någon som kan kolla tidpunkten på videofilmen ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bacto
Det är för att skydda sina förmodligen svindyra brillor som H*** - puttar undan Viktoria. Samma brillor som Viktoria slet från hans ansikte 10 sekunder innan.
Det finns en hel del gamla rättsfall där GM misshandlat och förstört glasögon och det ansetts vara värre eftersom en glasögonbärare med dålig syn kan ju ibland inte orientera sig alls
Plus att det räcker med en millimeterstor glasflisa i ögat för att synen ska vara förlorad för gott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bacto
Viktoria har ju inte dessa mekanismer, hon ser säkert glasögonbärare som ett hot.
Alla kommunister avrättar samtliga intellektuella(glasögonbärare) först ety de kan tex matematik, politik, kemi...ni vet en slags förkastlig vetenskap.
Nej, det var bara Pol Pots regering i Kambodja som lät avrätta de flesta glasögonbärare. Glasögonbärare ansågs vara intellektuella och nämligen stå i vägen för den slutliga revolutionen
Men det slutade ju med att det inte fanns några läkare kvar, och kommunistdespoterna hade därmed ingen hjälp för sina egna åkommor...
Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
BO har begärt 1900 för glasögonen (uppger att de var några år gamla, köpta på Specsavers), sen 5000 för kränkeriet och 500 för sveda/värk.
Känns som ganska blygsamma ersättningskrav. Tror ej att BO gav sig in i detta för att bli rik. Vilket ökar hans trovärdighet.
Svensk skadeståndsrätt är rena skämtet, medans utslagna tänder, förstörda glasögon, sveda och värk ersätts med futtiga belopp så ersätts rasistiska och diskriminerande kränkningar med sjukt höga belopp.
Svensk skadeståndsrätt är ju sjukt löjligt låg, det går inte att bli rik på att få skadestånd, inte här i Sverige i alla fall, i USA däremot så är det ju annorlunda.
I och för sig kan jag ju förstå BO om sina låga ersättningsanspråk eftersom VK förmodligen har stora skuldbelopp hos KFM, åtminstone har hon haft det tidigare. Så att BO skulle få något är nog uteslutet, KFM sätter nog ner prioriteten på sådana skadestånd. Får väl se om Brottsofferfonden kommer att träda in. vet ej hur det fungerar. LGW har ju skrivit att Brottsoffer blir ofta utan skadestånd pga att GM är luspank, eller är svårt skuldsatt...
Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Hade Kawesa gjort motsvarande i hans position.🙄
Det kan tänkas att hen begärt ett rejält skadestånd då ja...