2018-06-26, 23:28
  #1561
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du säger att dina glasögon repades vid tillfället men den här glasbiten som du hade i fingret
var kommer den ifrån?
Det vet jag inte, jag kände ju att jag hade något i fingret men det är sedan hos läkaren och hon
plockar ut den som jag ser vad det är men jag vet verkligen inte var den kommer ifrån.
Det kommer fler personer till platsen har jag förstått, vad gör de eller vad säger de till dig
eller till henne?
Inget som jag uppfattar, när jag går in så uppfattar jag att det är en svart man utanför och de
går emellan och må hända att de är på hennes sida men de gör inget mot mig. Vad de säger är
inte min sak, de försöker gå emellan och bryta mellan oss, jag tror att det är fler personer på
platsen det känns som om jag är omhuldad.


Säger du något till henne som hon kan ha uppfattat som hotfullt?
Om jag inte minns fel så sa jag det i det första förhöret men jag kan inte garantera det men jag har väldigt svårt att se det, det är förhindrat från mig och jag tycker inte att det hör hit. Jag
kan ha sagt typ "för helvete" eller annan svordom men inget annat.

Okej lite olika versioner från målsägande och då undrar man ju lite om det finns något som uppfattades som hotfullt?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så din samlade bild av förundersökningen, vittnena & bilderna är att brottsoffret var överviktig & därför är den egentliga skurken?

Ja lite lagom WT och lite gnällig för att vara vakt. Ont i benet och en STOR sårskada på 2 cm som han inte vet vad den kommer ifrån själv.

Citat:
Du säger att dina glasögon repades vid tillfället men den här glasbiten som du hade i fingret
var kommer den ifrån?
Det vet jag inte, jag kände ju att jag hade något i fingret men det är sedan hos läkaren och hon
plockar ut den som jag ser vad det är men jag vet verkligen inte var den kommer ifrån.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-06-26 kl. 23:31.
Citera
2018-06-26, 23:34
  #1562
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men du menar väl ändå 'rätt hen i rätt struktur'
Knappast första gången Kawesa körde 'hänga i rygg'-tricket i spärrarna. Trist nu för henne att hon hade den stora oturen att ta rygg på en rättrådig kommunanställd väktare som var på väg till jobbet och som är van att hålla lite uppsikt på omgivningen.
Han uppger ju i förhör att han 'omedelbart' uppfattade att Kawesa var ute efter att planka, eftersom det är så vanligt så har han 'alltid ett öga bakåt'.
Och det är ju detta modiga, ärliga och rättskaffens öga som borde twitterhyllas, äras och hedras. Inte Kawesas rabiata lögner.😢

Vet inte om jag tror på karma men ibland så kanske: Kawesa till BO: 'Å du har ringt polisen, vad rädd jag blir', 'hon säger det hånfullt'.
(fr förhör m BO)

Självklart var det inte första gången hon plankade och självklart var det inte heller första gången hon var otrevlig och våldsam och vräkte ur sig saker till en annan människa.
Nu hade hon oturen precis som du skriver att råka ut för en väktare som hade lite koll på vad som hände bakom honom och visste vad hon tänkte göra. En man med civilkurage.
Man kan tro att hon är en tonåring med attityd och som ännu inte vuxit upp och riktigt vet hur man ska bete sig.
Hur gammal är hon egentligen ?
Citera
2018-06-26, 23:35
  #1563
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Okej lite olika versioner från målsägande och då undrar man ju lite om det finns något som uppfattades som hotfullt?

Om du läser FUP så framkommer det att den enda oberoende person som kan styrka att att något sagts och vad som sagts, är spärrvakten, som klart och tydligt hörde neger-Kawesa skrika högt till BO "-jag ska döda dig". I övrigt står ord mot ord vad som sagts. Däremot talar bilderna från övervakningskamerorna sitt tydliga språk, nämligen att neger-Kawesa varit den aggressiva parten.
Citera
2018-06-26, 23:36
  #1564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är den överviktige målsägande väktare? Väldigt allvarligt skadad ser jag också så som ett finger med lite blod, och en prick i skägget. Jösses vilken rå misshandel måste jag säga. Väktare vet att 7500 blir bra till semestern för inte fan tjänar dom några större löner. Orkade han hålla emot denna enormt stora dam?

Ja du har ju faktiskt själv lyckats svara på din första fråga, bra jobbat! Sedan blir det obegripligt vad du egentligen förfäktar, tror ej du själv är riktigt med på det.
Till vilken semester skulle han få sina pengar förresten? Som väktare vet han nog, vilket uppenbarligen inte du förstår, att man inte bara rakt av direkt får de skadeståndspengar etc som man begärt initialt i en kommande rättsprocess.
Men det får du själv försöka läsa på om.
Citera
2018-06-26, 23:43
  #1565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Om du läser FUP så framkommer det att den enda oberoende person som kan styrka att att något sagts och vad som sagts, är spärrvakten, som klart och tydligt hörde neger-Kawesa skrika högt till BO "-jag ska döda dig". I övrigt står ord mot ord vad som sagts. Däremot talar bilderna från övervakningskamerorna sitt tydliga språk, nämligen att neger-Kawesa varit den aggressiva parten.

Länk till bilderna?
Citera
2018-06-26, 23:44
  #1566
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja du har ju faktiskt själv lyckats svara på din första fråga, bra jobbat! Sedan blir det obegripligt vad du egentligen förfäktar, tror ej du själv är riktigt med på det.
Till vilken semester skulle han få sina pengar förresten? Som väktare vet han nog, vilket uppenbarligen inte du förstår, att man inte bara rakt av direkt får de skadeståndspengar etc som man begärt initialt i en kommande rättsprocess.
Men det får du själv försöka läsa på om.


Jag läser och får inte ihop hans story riktigt och upplever att han överdriver. Inledningsvis i förhör erkänner han något om hot, men ändrar sig. Så vad sa han till henne egentligen? Att lipa som han gör är extremt överdrivet om han då är nattvakt dessutom. Den fetlagda mannen verkar minst lika korrupt som misstänkte. Något stinker här.
Citera
2018-06-26, 23:45
  #1567
Medlem
LuluBrooksies avatar
Var är FUP:en?

Edit : felpost. Sökte efter "FUP" i denna tråd och, lo and behold, fann.

Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Länk till bilderna?
(FB) Victoria Kawesa uppger sig ha blivit misshandlad i tunnelbanan -är nu själv misstänkt
Bilderna börjar på sidan 43-44
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-06-26 kl. 23:54.
Citera
2018-06-26, 23:48
  #1568
Bannlyst
Även om hon är mörkhyad och genushäxa har hon all rätt i välden att rapportera om hon blir misshandlad. https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=63551406

Det borde ni förstå!
Citera
2018-06-26, 23:50
  #1569
Medlem
Jaha ja, doktorand och allting, så det är vårt kompetensregn som Löfvén höjt till skyarna ?
Snyggt jobbat, 87-%-arna
- Man får tydligen hålla sig borta ifrån Universiteten i framtiden -
det verkar ju riktigt farligt där om det springer omkring sådana vilda doktorander och att man kan få brillorna sönderslagna. Tex i matkön för att VK försöker tränga sig före och man stoppar henne, då får man tydligen stryk... Hehe

Det finns fler lögner i den här historien - VK påstår i början att hon hade bråttom för hon skulle hämta sin son på dagis/fritids. Men enligt den aktuella tidtabellen som gällde den dagen så var hon inte mycket försenad. Dessutom så hade ju T-Banan på den stationen, en turtäthet på ungefär var 10e minut. Och händelsen ska ha inträffat flera minuter innan närmaste T-Bane-tåg var på väg in. Hon hade ingen som helst anledning att springa igenom spärren.

Såvitt man kan förstå så kan ju hon ha hunnit fram ändå till kl 1800, om det nu var vid den tiden som dagiset/fritidset stängde..

Vet dock inte vilket dagis/fritids som det gällde
Någon som kan kolla tidpunkten på videofilmen ?

Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Det är för att skydda sina förmodligen svindyra brillor som H*** - puttar undan Viktoria. Samma brillor som Viktoria slet från hans ansikte 10 sekunder innan.

Det finns en hel del gamla rättsfall där GM misshandlat och förstört glasögon och det ansetts vara värre eftersom en glasögonbärare med dålig syn kan ju ibland inte orientera sig alls
Plus att det räcker med en millimeterstor glasflisa i ögat för att synen ska vara förlorad för gott.

Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Viktoria har ju inte dessa mekanismer, hon ser säkert glasögonbärare som ett hot.

Alla kommunister avrättar samtliga intellektuella(glasögonbärare) först ety de kan tex matematik, politik, kemi...ni vet en slags förkastlig vetenskap.

Nej, det var bara Pol Pots regering i Kambodja som lät avrätta de flesta glasögonbärare. Glasögonbärare ansågs vara intellektuella och nämligen stå i vägen för den slutliga revolutionen
Men det slutade ju med att det inte fanns några läkare kvar, och kommunistdespoterna hade därmed ingen hjälp för sina egna åkommor...

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
BO har begärt 1900 för glasögonen (uppger att de var några år gamla, köpta på Specsavers), sen 5000 för kränkeriet och 500 för sveda/värk.
Känns som ganska blygsamma ersättningskrav. Tror ej att BO gav sig in i detta för att bli rik. Vilket ökar hans trovärdighet.

Svensk skadeståndsrätt är rena skämtet, medans utslagna tänder, förstörda glasögon, sveda och värk ersätts med futtiga belopp så ersätts rasistiska och diskriminerande kränkningar med sjukt höga belopp.

Svensk skadeståndsrätt är ju sjukt löjligt låg, det går inte att bli rik på att få skadestånd, inte här i Sverige i alla fall, i USA däremot så är det ju annorlunda.

I och för sig kan jag ju förstå BO om sina låga ersättningsanspråk eftersom VK förmodligen har stora skuldbelopp hos KFM, åtminstone har hon haft det tidigare. Så att BO skulle få något är nog uteslutet, KFM sätter nog ner prioriteten på sådana skadestånd. Får väl se om Brottsofferfonden kommer att träda in. vet ej hur det fungerar. LGW har ju skrivit att Brottsoffer blir ofta utan skadestånd pga att GM är luspank, eller är svårt skuldsatt...

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hade Kawesa gjort motsvarande i hans position.🙄

Det kan tänkas att hen begärt ett rejält skadestånd då ja...
Citera
2018-06-26, 23:51
  #1570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Självklart var det inte första gången hon plankade och självklart var det inte heller första gången hon var otrevlig och våldsam och vräkte ur sig saker till en annan människa.
Nu hade hon oturen precis som du skriver att råka ut för en väktare som hade lite koll på vad som hände bakom honom och visste vad hon tänkte göra. En man med civilkurage.
Man kan tro att hon är en tonåring med attityd och som ännu inte vuxit upp och riktigt vet hur man ska bete sig.
Hur gammal är hon egentligen ?

Feminister ser det väl som en rättighet att planka, så det skulle inte förvåna mig om hon vanligtvis snyltar i lokaltrafiken. Det skulle vara intressant om någon kunde följa efter henne i några dagar från arbetet för att se vad som händer. Det skulle kanske räcka med att stå och filma henne i tågstationen för att se om hon ryggar någon betalande trafikant.
Citera
2018-06-26, 23:52
  #1571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Det bästa är när Viktoria försöker sparka på H***.....TILL TROTS att de står en person mellan dem och försöker lugna det hela. Åklagarmyndigheten gratuleras.

Det var ju inte länge sedan det hände en taxi-olycka där VK skulle varit passagerare. Då klagade hon över svåra smärtor i nacken och ryggen, whiplash eller vad det var. Men tydligen så är hon ju så alert och kan sparkas så helt ofärdig kroppsligt sett är hon ju inte. Definitivt inte
Det spekulerades ju i att på förra Järvaveckan att hon skulle komma i rullstol till föredraget. Eller på kryckor, korsett och nackkrage..
Med ett dussin kusiner som assistenter kanske...

Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Människan är ju en vegansk, antiman-aktivist.

Blir man så aggressiv om man är vegan, konstigt ? Äter hon mördarmorötter eller rentav mördartomater kanske ?

Antiman-aktivister vad är det för en slags sekt ? Är de kanin baler, dvs äter de vita män ? Kan ju inte vara nyttigt alltså


Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Jag är övertygad om att hon kommer att försöka kontakta de båda män som kom till hennes "räddning" och betala dem för att vittna om att glasögonmannen sa de hemskheter hon påstår. Endast en av dem är väl i FUP? Med namn och allt, så det ska hon nog kunna ordna. Hon är desperat, trängd och labil. Vad som helst kan hända.

Säkert, F! och hennes kulturmarxist-svans kan säkert samla ihop en slant för att garantera att vittnet säger något annat än i förhöret

Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Man får hoppas att skolkuratorstjänsten kommer att ifrågasättas ifall en fällande dom vinner laga kraft.

Ja, det kan finnas skäl för uppsägning eftersom hon redan dömts en gång. Arbetsgivaren kan därmed gå fri. Eftersom skolpersonal förutsätts föregå med gott exempel så kan detta vara tillräckliga skäl för uppsägning, våldsbrottslighet passar liksom inte in på skolan
__________________
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-27 kl. 00:21.
Citera
2018-06-26, 23:52
  #1572
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Länk till bilderna?

Finns i FUP. Det står ordagrant beskrivet i FUP av Polisen hela händelseförloppet avseende våldsanvändingen utifrån övervakningsfilmerna. Hur Neger_kawesa måttar slag mot BO:s ansikte så glasögonen flyger av och sparkar honom 3 gånger på benet. Hur hon gör ytterligare utfall mot honom 2 ggr trots att en man försöker stoppa henne. Hur hon försöker stampa sönder hans glasögon när han försöker plocka upp dem. Det är solida bevis vi pratar om och tillsammans med dödshotet som spärrvakten hört så ligger negern illa till. Det står också vid delgivningarna till neger-Kawesa längst ned i FUP att hon inte ens bemödat sig med att bekräfta att hon mottagit dem. Gör man så om man har rent mjöl i påsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in