2018-06-26, 22:26
  #1549
Medlem
Europes avatar
Jag undrar om inte Kawesa skulle skulle vara fullgott material för en långfilm, som innehåller hela historien om plagieringsavslöjandet och anklagelserna om rasism mot de som avslöjade det, anklagelserna om att norska polisen skulle vara rasister till att en man anklagades för att ha utsatt henne för en "rasistattack" för att han inte lät henne planka in bakom honom och som hon därför misshandlade? Allt detta mot en galleri av psykotiska och rabiata manshatande sexister och antivita rasister som stödjer henne i vått och torrt.
Citera
2018-06-26, 22:39
  #1550
Medlem
Europes avatar
Jag retar mig lite på att det inte någonstans i FUP finns något klarläggande kring om hon verkligen hade ett åkkort. Rimligtvis bör det gå att kontrollera. Men kanske duger rasistkortet lika bra som SL-kortet?
Citera
2018-06-26, 22:39
  #1551
Medlem
Drozds avatar
Givet alla personliga egenskaper VK ådagalagt här borde hon väl vara en självklar kandidat för att återta partiledarposten i Fi?

Anser sig ha en självklar rätt att snylta på andra,
Aggressiv och våldsbenägen,
Ljuger som en häst travar,
Skyller alla motgångar på att hon är svart och kvinna,
Ser sig själv som ett oskyldigt offer,
Hatar vita medelålders män.

Citera
2018-06-26, 22:46
  #1552
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcccxxxvii
På vilket sätt är hennes advokat inkompetent? Han gör det bästa möjliga av ett omöjligt mål.

Tror knappast han själv tror på henne, men som biträde så får man till stor del anpassa sig efter hur klienten vill utforma talan. Jag tror om något att han försökt sålla bort de värsta tokerierna i och med att överklagandet talar om olaga frihetsberövande och inte "misshandel med hatbrottsmotiv" som VK konsekvent yrat om. Han greppar efter halmstrån för att halmstrån är det enda som står till buds.

På vad sätt skulle advokaten visa kompetens om han får henne att välja "olaga frihetsberövande" som en rubrik för att BO hållit emot när en negerkärring knuffat och sparkat honom? Visst tror advokaten inte en sekund på galningen, men olaga frihetsberövande är ett skämt i klass med Anne Ramberg (dvs inte ens roligt).

Så nej, han lyckades inte så bra med att sålla bort tokerier.
Citera
2018-06-26, 22:53
  #1553
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Håller med om allt du skriver om henne. Jag skrev i mitt första inlägg att hon är "VK är en lögnerska, plankerska, fuskare, via F! indoktrinerad manshaterska och rättshaverist är nog uppfattat av alla (utom PK-media som inte verkar skriva ett ord om det)."

Det jag pratar om är att detta kommer kosta skattebetalarna JÄVLIGT mycket pengar.

Men jag ändrar mig, det är nog dags att det får kosta pengar. Hon har ljugit och kommit med falska påståenden. Hoppas hon får ett straff som är kännbart. Hennes heder har hon för länge sedan förverkat (det klarade hon alldeles själv).

Det krävs en stor människa att ändra sig. Respekt!
Citera
2018-06-26, 22:58
  #1554
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag undrar om inte Kawesa skulle skulle vara fullgott material för en långfilm, som innehåller hela historien om plagieringsavslöjandet och anklagelserna om rasism mot de som avslöjade det, anklagelserna om att norska polisen skulle vara rasister till att en man anklagades för att ha utsatt henne för en "rasistattack" för att han inte lät henne planka in bakom honom och som hon därför misshandlade? Allt detta mot en galleri av psykotiska och rabiata manshatande sexister och antivita rasister som stödjer henne i vått och torrt.


Nu är du långt före din egen tid, bra idé, men kommer inte vara aktuellt för den stora massan förrän om 10-20 år. Tyvärr.
Citera
2018-06-26, 23:03
  #1555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Han verkar ha varit "rätt man vid rätt tillfälle", tycker han sköter allt väldigt bra. Personligen skulle jag haft lätt för att brusa upp i en sån situation och kanske rent av gjort mig olycklig på henne.. nog får vara nog tänker jag, men iom hans lugna agerande så gör han en stor samhällsinsats, förmodligen utan att få speciellt mycket kudos för det, vilket hedrar honom ännu mer.

Men du menar väl ändå 'rätt hen i rätt struktur'
Knappast första gången Kawesa körde 'hänga i rygg'-tricket i spärrarna. Trist nu för henne att hon hade den stora oturen att ta rygg på en rättrådig kommunanställd väktare som var på väg till jobbet och som är van att hålla lite uppsikt på omgivningen.
Han uppger ju i förhör att han 'omedelbart' uppfattade att Kawesa var ute efter att planka, eftersom det är så vanligt så har han 'alltid ett öga bakåt'.
Och det är ju detta modiga, ärliga och rättskaffens öga som borde twitterhyllas, äras och hedras. Inte Kawesas rabiata lögner.😢

Vet inte om jag tror på karma men ibland så kanske: Kawesa till BO: 'Å du har ringt polisen, vad rädd jag blir', 'hon säger det hånfullt'.
(fr förhör m BO)
Citera
2018-06-26, 23:16
  #1556
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men du menar väl ändå 'rätt hen i rätt struktur'
Knappast första gången Kawesa körde 'hänga i rygg'-tricket i spärrarna. Trist nu för henne att hon hade den stora oturen att ta rygg på en rättrådig kommunanställd väktare som var på väg till jobbet och som är van att hålla lite uppsikt på omgivningen.
Han uppger ju i förhör att han 'omedelbart' uppfattade att Kawesa var ute efter att planka, eftersom det är så vanligt så har han 'alltid ett öga bakåt'.
Och det är ju detta modiga, ärliga och rättskaffens öga som borde twitterhyllas, äras och hedras. Inte Kawesas rabiata lögner.😢

Vet inte om jag tror på karma men ibland så kanske: Kawesa till BO: 'Å du har ringt polisen, vad rädd jag blir', 'hon säger det hånfullt'.
(fr förhör m BO)

Är den överviktige målsägande väktare? Väldigt allvarligt skadad ser jag också så som ett finger med lite blod, och en prick i skägget. Jösses vilken rå misshandel måste jag säga. Väktare vet att 7500 blir bra till semestern för inte fan tjänar dom några större löner. Orkade han hålla emot denna enormt stora dam?

Citat:
7400 kronor där 5000 kronor avser kränkning, 500 kronor sveda och
värk samt 1900 kronor för de skadade glasögonen



Citat:
Jo den här kvällen var jag ju på väg till mitt jobb, jag jobbade då som nattväktare hos Lidingö
Kommun och när jag kom till jobbet så var jag uppriven och sen senare på kvällen när det var
lugnt så åkte jag ner till Cirkel-K där jag brukar prata med dem som jobbar och då berättade
jag om händelsen. För 1 eller kanske 2 veckor sedan så fick jag ett SMS från en som jobbar
där som skrev typ "är det här du?" och så fick jag en länk. Länken var till Flaschback där
scenariot finns ju där men minst sagt smått överdrivet. Det hon säger att jag har sagt stämmer
inte, hon har skrivit "vit man i medelåldern" och "svart man" hon är så upptagen på det här
med ras och på er i polisväsendet.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-06-26 kl. 23:22.
Citera
2018-06-26, 23:22
  #1557
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är den överviktige målsägande väktare? Väldigt allvarligt skadad ser jag också så som ett finger med lite blod, och en prick i skägget. Jösses vilken rå misshandel måste jag säga. Väktare vet att 7500 blir bra till semestern för inte fan tjänar dom några större löner. Orkade han hålla emot denna enormt stora dam?
Döljer dig någon form av argument avseende det aktuella fallet bland ditt dillande? Förtydliga gärna.
Citera
2018-06-26, 23:22
  #1558
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är den överviktige målsägande väktare? Väldigt allvarligt skadad ser jag också så som ett finger med lite blod, och en prick i skägget. Jösses vilken rå misshandel måste jag säga. Väktare vet att 7500 blir bra till semestern för inte fan tjänar dom några större löner. Orkade han hålla emot denna enormt stora dam?
Det är nog meningen att man ska kunna åka tunnelbana utan att bli antastad av en rabiat negress som åsamkar en blodvite. Tänk om målsäganden varit en jude. Då hade Kawesa varit både nazist och antisemit.
Citera
2018-06-26, 23:24
  #1559
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Döljer dig någon form av argument avseende det aktuella fallet bland ditt dillande? Förtydliga gärna.

Nä, jag tyckte han såg lite korpulent ut, och verkar mer skärrad än skada. Väktare kanske inte blir utsatt för något på nätterna som är så hemskt som det här? Haahahhaha, men det finns humor med också.
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Det är nog meningen att man ska kunna åka tunnelbana utan att bli antastad av en rabiat negress som åsamkar en blodvite. Tänk om målsäganden varit en jude. Då hade Kawesa varit både nazist och antisemit.

Oj, ja judar är viktiga i alla trådar eller hur? Men nä, inte i brottstrådar va? Ja, det är hemskt med våld och en så svår misshandel. Går han hos psykolog tro?
Citera
2018-06-26, 23:27
  #1560
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, jag tyckte han såg lite korpulent ut, och verkar mer skärrad än skada. Väktare kanske inte blir utsatt för något på nätterna som är så hemskt som det här? Haahahhaha, men det finns humor med också.
Så din samlade bild av förundersökningen, vittnena & bilderna är att brottsoffret var överviktig & därför är den egentliga skurken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in