2018-06-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Den 8:juli är Lasse tillbaka med ett nytt frågesportprogram. Och inte mig emot.

Rent allmänt känns det som media börjat ångra sina tidigare panikavstängningar av medarbetare. Det skulle inte förvåna mig om den kända radiokvinnan och Aftonbladetkrönikören skulle få komma tillbaka, om än kanske inte i lika framträdande roller.

Äntligen hoppas på all lycka i framtiden.
Citera
2018-06-26, 18:15
Medlem
Mooskys avatar
SVT sänder ett program som redan var inspelat i höstas, och det dom kan hoppas på är att publiken inte sviker. Kan tänka mig att SVT har fått en del arga mail vid det här laget, och mitt tips blir att LK aldrig kommer anses rumsren igen. Körd med andra ord!
Citera
2018-06-26, 21:37
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
SVT sänder ett program som redan var inspelat i höstas, och det dom kan hoppas på är att publiken inte sviker. Kan tänka mig att SVT har fått en del arga mail vid det här laget, och mitt tips blir att LK aldrig kommer anses rumsren igen. Körd med andra ord!

SVT känner av trycket genom sociala medier och även om de flesta av medarbetarna tillhör vänsterpatrasket så tvingas det att sändas.

Och jag tror faktiskt att Lasse Kronér är en väldigt populär person i stugorna runt om i landet och är övertygad om att det blir mer program med honom.
Citera
2018-06-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Den 8:juli är Lasse tillbaka med ett nytt frågesportprogram. Och inte mig emot.

Rent allmänt känns det som media börjat ångra sina tidigare panikavstängningar av medarbetare. Det skulle inte förvåna mig om den kända radiokvinnan och Aftonbladetkrönikören skulle få komma tillbaka, om än kanske inte i lika
framträdande roller.

Äckligt att arbetsgivare inte skyddar sina arbetare bättre, utan de tillåter metoomän komma tillbaka. Så jvla svagt av SVT, hur kan de tänka sig att folk vill jobba åt dem? Vilka kommer vilja praktisera där liksom..?
Citera
2018-06-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetSagt
Vi kanske kan låta karlerikss elaborera lite kring Lotta B:s förehavande. För visst är det så att även en kvinna som dragits med i detta drev skall behandlas på samma sätt? Inte? Nehepp trodde väl nästan det...

Varför skulle det vara skillnad på henne? Hon försvann ju, till skillnad från Kroner som de fortfarande håller lite lätt om ryggen. Men ja hoppas ändå SVT vill agera utifrån 2018 och inte 1970...

Har noll till övers för metoomänniskor, om inte det framgått
Citera
2018-06-26, 22:15
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Äckligt att arbetsgivare inte skyddar sina arbetare bättre, utan de tillåter metoomän komma tillbaka. Så jvla svagt av SVT, hur kan de tänka sig att folk vill jobba åt dem? Vilka kommer vilja praktisera där liksom..?

Han är ju inte dömd för något. Så jag ser inga problem med att han kommer tillbaka.
Citera
2018-06-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Skönt att Lasse kommer tillbaka. Det har verkligen gått till överdrift med denna uthängning av kändisar.

Skönt? Säg det till praktikanterna
Citera
2018-06-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedish-Crown
Äntligen hoppas på all lycka i framtiden.

What? Timell? Virtanen? Ismael? Brist på bevis, med andra ord inte oskyldiga..
Citera
2018-06-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Han är ju inte dömd för något. Så jag ser inga problem med att han kommer tillbaka.

Hade han gjort samma sak idag, nu, så hade han garanterat blivit polisanmäld av SVT, av praktikanterna och blivit fälld. Tyvärr verkar det som bevisen inte finns tillräckligt, ord mot ord vinner alltid en anklagade..

Han, Timell och Virtanen bla har ju erkänt metoobeteende. Bara att läsa sig till på internet
Citera
2018-06-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
SVT känner av trycket genom sociala medier och även om de flesta av medarbetarna tillhör vänsterpatrasket så tvingas det att sändas.

Och jag tror faktiskt att Lasse Kronér är en väldigt populär person i stugorna runt om i landet och är övertygad om att det blir mer program med honom.

SVT borde fan skydda sina praktikanter bättre, pinsamt att de väljer sända.

Sen att detta programmet var inspelat innan metoo drog igång hjälper inte. J har noll lust att betala det svinets lön via skatten framöver.

Samma grej som med Timell, de som tror på dessa metoopersonerna är liksom omöjliga att vända. De är liksom lika förlorade som rasisterna.

Aldrig mera tyst
Citera
2018-06-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Karma. Hoppas verkligen inte SVT väljer att använda metoomän framöver. Det finns så många bra programledare så dessa herrar som inte kan bete sig
Citera
2018-06-26, 22:32
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Hade han gjort samma sak idag, nu, så hade han garanterat blivit polisanmäld av SVT, av praktikanterna och blivit fälld. Tyvärr verkar det som bevisen inte finns tillräckligt, ord mot ord vinner alltid en anklagade..

Han, Timell och Virtanen bla har ju erkänt metoobeteende. Bara att läsa sig till på internet

Fast två åklagare har kommit fram till att han inte gjort något olagligt så det skulle inte finnas något att anmäla honom för, inte heller fälla. Han har varken erkänt sexuella trakasserier eller något annat olagligt. Så det är absolut rätt att han får komma tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in