Citat:
Ursprungligen postat av
Karlerikss
Eller tror på hans, the Timells, kulturprofilen eller virtanens ”sanningar, bara pga penis. Hur kan man bara svälja mäns historier men spotta ut kvinnornas?
Btw, finns ju rätt många grejer att skjuta ner i Kroners brev till nationen. Bara en sån grej som att de skulle varit sambos/tillsammans i över 1 år som han sa i höstas, men inte nu. Likadant med Virtanen som sitter och gråter i tvn och bara fokar på sina barn och suicidala tankar som bara skriker manus från skademinimeringsperson. Pinsamt att bara svälja det. Men, det är som att diskutera med rasister som att diskutera med folk som är på metoomännens sida, det är lönlöst eftersom de redan är bortom räddning.
Nej jag har ingen aning om Timell eller Virtanen har gjort det de har anklagats för och jag säger verkligen inte att de är oskyldiga. Men det är snarare du som verkar vara bombsäker på allting.
Det är din fanatiska övertygelse som är skrämmande och sen kan du jämföra de som argumenterar mot dig med rasister för att de ifrågasätter dig.. det om något visar på en svag argumentationsteknik och stenkastning i ett mycket skört glashus. Det är ett kardinal exempel på dikotomiskt tänkande samt guilt by association (fast jag inte har någon som helst koppling till vare sig rasister eller sexister hur mycket du än vill kategorisera människor i fack). Dikotomiskt tänkande är förresten något som rasister själva till stor del använder sig av.
Det som skedde med borträngda minnen för inte allt så länge sen var en lynchmobbsmentalitet med folk som liksom du "visste" sanningen. Det var ju åtskilliga som anklagades för extremt grova brott som pedofili som var totalt oskyldiga. Det är bara ett av många lynchmobbsmentaliteter som har funnits under historien.
Det har kommit mycket bra utav MeToo men den formen den har tagit är det få jag känner (och de flesta jag umgås med är vänster och feminister) som är odelat positiva över den. Konstigt vore ju annars. Även jag själv står för avskalning av många av de egenskaper som vi placerar på könen och jag är en stor fan av Nina Björks böcker.
Självklart finns det en hel del människor (det är inte bara kvinnor) som är sexuellt trakasserade (sker för både könen) eller ännu värre (då är det bara män som är förövare) på arbetsplatsen. Weinstein var såklart en fruktansvärd person som systematisk våldtog kvinnor.