2017-10-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Nog spännande kan dem va! Men kanske inte lika spännande att titta på

De har väl att göra med att hon varit praktikant och han har varit haft en maktställning? Som jag ser det som kanske hon känt sig tvingad till vissa saker annars kanske hon har känt att hon inte skulle få ha kvar sin praktikplats?
Jag tvivlar starkt på att det kvalificerar till beroendeställning i lagens mening. Hur skulle det se ut? Jag ville så förtvivlat gärna jobba med Lasse Kroner så jag kände att jag måste ligga med honom. Vad är nästa steg då? Är inte jurist dock. Lägg till att att när relationen inleddes hade hon redan tagit det med cheferna och fått deras stöd. Så det eventuella beroendet verkar ha varit brutet och det med besked.
Senast redigerad av severus 2017-10-25 kl. 20:52.
Citera
2017-10-26, 11:04
Medlem
Har aldrig sett Kronérs Doobiloo men personen Kronér uppfattar jag som ganska hygglig person. Eventuella överträdelse som han beskylls för skulle i rådande hysteri ge honom kicken från Svt, men han kommer att klara sig, och orsaken stavas J-a-n H-e-l-i-n.
Omöjligt för denne hycklare att sparka Kronér mot bakgrund av vad som framkommit om Helins ledarskap på Aftonbladet. I annat utfall skulle Helin inte själv kunna sitta kvar på Svt. Så båda räddar varandra kan man säga. Gällande Helin var det synd.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2017-10-26 kl. 11:06.
Citera
2017-10-26, 11:27
Medlem
micro113s avatar
Ett sansat och vettigt beslut av SVT.....

SVT:s ledning avvaktar åklagarens beslut innan man eventuellt väljer att ta bort det program där en SVT-profil, som anklagats för sexuella trakasserier, ingår ur tablån.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-vi-pausar-programmet-om-profilen-misstanks-for-brott
Citera
2017-10-26, 15:33
Medlem
Teleslingas avatar
Konstigt att den eventuella målsäganden "inte kunnat höras" ännu.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-vi-pausar-programmet-om-profilen-misstanks-for-brott
Citera
2017-10-26, 15:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Konstigt att den eventuella målsäganden "inte kunnat höras" ännu.

Åklagaren inväntar mer information. LK var igång på Twitter igår och svarade på lite hugg, men sen raderade han då det framkom i media att en förundersökning var inledd.
Citera
2017-10-26, 15:48
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Åklagaren inväntar mer information. LK var igång på Twitter igår och svarade på lite hugg, men sen raderade han då det framkom i media att en förundersökning var inledd.
Ja, men det är märkligt att se inte kunnat höra henne än. Hon lär ju inte vara helt oförberedd på att polisen hör av sig.
Citera
2017-10-26, 15:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Viktigt att gå till botten med fallet"
I torsdagens Morgonstudion i SVT berättade programdirektören Jan Helin att ledningen diskuterade hur man ska göra med Lasse Kronérs program. Just nu visas underhållningsprogrammet Doobidoo på fredagar.
http://www.gp.se/n%C3%B6je/svt-stoppar-inte-kron%C3%A9rs-program-1.4769368

Helin och ledningen på SVT? Känns som det stinker här på ett unket sätt.
Citera
2017-10-26, 16:34
Medlem
mjukmjukares avatar
Lasse Kronér affären är en märklig historia....
Och att SVT gör det val som dom gör, dvs att sända, signalerar en del var dom står i detta.

Att den FU som är inledd skulle leda till åtal skulle göra mig mycket, för att inte säga otroligt, förvånad.
Historien håller inte samman. Och nu.
Sex nya vittnen? Nu? Och varför då? Trovärdighet och orsak till detta framträdande?

Det blir bara mer märkligt och jag tror jag att det just nu tyvärr sker på Lasse Kronérs bekostnad.
Men detta vänder. Vinden vänder. Det doftar personlig vendetta från anmälarens sida.
Nej. Min lågoddsare;
-Brott kan ej styrkas.

´
Citera
2017-10-26, 16:38
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, men det är märkligt att se inte kunnat höra henne än. Hon lär ju inte vara helt oförberedd på att polisen skulle höra av sig.
Citera
2017-10-26, 16:55
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Lasse Kronér affären är en märklig historia....
Och att SVT gör det val som dom gör, dvs att sända, signalerar en del var dom står i detta.

Att den FU som är inledd skulle leda till åtal skulle göra mig mycket, för att inte säga otroligt, förvånad.
Historien håller inte samman. Och nu.
Sex nya vittnen? Nu? Och varför då? Trovärdighet och orsak till detta framträdande?

Det blir bara mer märkligt och jag tror jag att det just nu tyvärr sker på Lasse Kronérs bekostnad.
Men detta vänder. Vinden vänder. Det doftar personlig vendetta från anmälarens sida.
Nej. Min lågoddsare;
-Brott kan ej styrkas.

´

Så är det naturligtvis. Polisen utreder endast pga den mediala uppmärksamheten (som i fallet med Borg) och för att ha ryggen fri.
Citera
2017-10-26, 16:59
Medlem
Har hört att Lasse varit aktiv på dejtingsajter där han kontaktat 20-nånting tjejer och varit lite mysterisk gällande sin identitet.

Fast inte gjort eller sagt något direkt manipulativt eller fult och verkligen inget olagligt. I de få fall jag hört talas om.

"Can't blame a guy for trying". Eller så trodde jag i alla fall.
Citera
2017-10-26, 17:09
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Ja, men det är märkligt att se inte kunnat höra henne än. Hon lär ju inte vara helt oförberedd på att polisen skulle höra av sig.

Om detta är, vilket jag tror, en personlig vendetta från anmälarens sida. Då kan den apparaten som hon själv sparkat igång bli som en stor svulst som hon inte riktigt förstår att hantera.
Proportionerna blev oändligt mycket större än vad hon kunde ana.
Och Lasse Kronér har erfarenhet av medial uppmärksamhet i olika former (inte just detta) men erfaren av ljuset.
Dessutom är jag säker på att ett mycket väl valt juridiskt ombud och stöd finns.
Samt ett SVT som sänder hans program. Vilket sänder signaler.
SVT skulle aldrig stöka över detta om det fanns några konstigheter enl. deras sätt att se detta. Aldrig.
SVT inser vad det innebär att sända detta just nu när det brusar som mest.

Anmälaren blir torr i munnen och detta skall hon hantera med sina vittnen inför torra paragrafryttare som in i minsta detalj vill veta i vad brott Kronér har begått och bevis för det. Detaljer i oändlighet efter alla dessa år.
Man vill veta varför anmäla/vittna nu, så lång tid efteråt? Sex vittnen och anmälaren skall rimma i en enda lång stark kedja som nu är fylld av frågetecken.
Strikt juridik. Inga känslor och tyckanden.
Inga åsikter, bara fakta.

´
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in