2018-06-26, 07:30
Medlem
Spitilinkkons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Festörhängen såklart för denna tilldragelse"
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/cfccb843-001a-457a-9b2f-a1bee528e238.jpg
Varför ville hon ha festörhängen på sig för att
"stå en stund på torget i snålblåsten"?

"Medan spänningen finns kvar"
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/0f2ad9ba-f907-4529-88b6-ede8cebf07f8.jpg

Till höger ligger datorn på ett bord
och LW är nära SD.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/2efff4ad-fe7b-4797-839c-c83cffe23109.jpg

"Kul att kramas och klämmas och knuffas lite med vänner och ovänner (nä, det var inte så många av den senare sorten här) och byta några ord och några skratt."

Min fetning. Örhängena är troligen ett geocaching G. Jämför bilden här:
https://www.geocachingshop.nl/en/jewelry/8549-geocaching-earrings-pendant-satin-gold.html

På ett geocachingevent är det nog lämpliga festörhängen.
Senast redigerad av Spitilinkkon 2018-06-26 kl. 07:38. Anledning: Dålig länk
Citera
2018-06-26, 07:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Fortfarande inget svar ifrån NFC trots förtur på förturen...

Så kan man ju i ärlighetens namn inte ha det i en rättstat?? Spelar ju ingen roll om vi blir 10 000 fler poliser i det här landet om NFC ändå inte hänger med. 10 000 ärenden har de... dessutom växande varje dag.

Inget nytt i artikeln alls.
Läser man mellan raderna så kommer MGM´s bostad vara avspärrad fram tills svaren kommer ifrån NFC.

400 förhör får ju anses som rätt gediget i alla fall. Här finns det nog en del mycket besvärande omständigheter hos den fortsatt misstänkte mannen.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/400-forhor-ska-hjalpa-polisen-att-hitta-lena-wesstroms-mordare-har-varit-omfattande-dorrknackning

Den fortsatt Skäligen misstänktes största problem just nu, tycks vara frågan om var han ska bo, av advokatens uttalande att döma.

I artikeln går att utläsa att från början var det 20-talet poliser i utredningen, men att nu har antalet sjunkit till ett dussin bl a p g a semesterperiod.

Den lagstadgade rätten till 4 veckors sammanhängande semester under perioden juni - augusti, ställer till förseningsproblem på många håll i samhället.
Citera
2018-06-26, 07:44
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Vigselringar på?
På bilden med Tummetott Davidsson från den 19 mars ser det ut som att han har vigselringen på.
Finns det nyare bilder/irl-iakttagelser på HD/SD där man kunnat se om båda har ringarna på?

Tänker, om HD inte har sin: sur och mer beslutsam.
Om SD har sin: en narscissist lämnar, blir inte lämnad lättvindigt. Om han har sin ring men inte hon och vi utgår från att han är narscissist, visar det för mig att han är beredd till mycket för att hålla kvar sin familj,,,SIN familj, han bestämmer, accepterar inte att det är slut om det inte kommer från honom själv.
Då är det lätt att tro att den viljestarka och talföra Lena kunde upplevas som ett hinder för detta och bråk uppstått som lett till katastrof.

Om både SD och HD har ringar på: de är inne på ett försök.

Bild:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/2efff4ad-fe7b-4797-839c-c83cffe23109.jpg

Ja, det vore intressant att få veta om båda bär sina vigselringar i dagens läge. En narcissist äger sin familj. Familjemedlemmarna är marionetter i dennes skyltfönster. Om SD är narcissist vill han inte att någon lämnar ”teatern” han regisserar. Vi får se.
Citera
2018-06-26, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den fortsatt Skäligen misstänktes största problem just nu, tycks vara frågan om var han ska bo, av advokatens uttalande att döma.

I artikeln går att utläsa att från början var det 20-talet poliser i utredningen, men att nu har antalet sjunkit till ett dussin bl a p g a semesterperiod.

Den lagstadgade rätten till 4 veckors sammanhängande semester under perioden juni - augusti, ställer till förseningsproblem på många håll i samhället.
Ja, nu lär det inte hända något i utredningen förrän i höst/vinter.
Vart han ska bo?
Han får väl tälta eller ta in på hotell eller bo hos vänner.
Citera
2018-06-26, 07:46
Medlem
Lt.Columbos avatar
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/400-forhor-ska-hjalpa-polisen-att-hitta-lena-wesstroms-mordare-har-varit-omfattande-dorrknackning

Utvalda delar ur artikeln:

Enligt uppgifter till NA ska det ha hållits över 400 förhör? Stämmer det?

– Det kan nog vara riktigt, säger Mikael Nyqvist. Det har varit en ganska omfattande dörrknackning och bara där har vi flera hundra förhör.

Är det här ovanligt mycket?

– Det är ganska normalt, när det gäller sådana här ärenden blir det omfattande.

Tidigare arbetade runt 20 poliser med utredningen, är styrkan fortfarande lika stor?

– Nej, eftersom semestern har börjat är vi nu ett dussintal.

44-åringen, som varit häktad men släppts, är han fortfarande skäligen misstänkt?

– Han är fortfarande formellt misstänkt.

Formellt?

– Ja, det är ingen markering med formellt, han är fortfarande skäligen misstänk, betonar Mikael Nykvist.

Det ska ha funnits tekniker på plats vid mannens hus strax före midsommarhelgen?

– Ja, jag kan bara bekräfta att det gjorts förnyad undersökning på platsen.

......

Ni har skickat material som ska undersökas av NFC, Nationellt forensiskt centrum. Har ni fått något svar?

– Nej, vi väntar fortfarande, trots förtur och ytterligare förtur. Men det tar tid, en sådan här undersökning är tidskrävande.

.....

Har ni fler misstänka, eller andra spår ni tittar på?

– Jag kan bara säga att vi jobbar fortfarande med bredd, och med den styrka som resursläget medger, säger Mikael Nyqvist.

NA har också pratat med den misstänkte 44-åringens advokat Ingvar Backman som konstaterar att det är bekymmersamt för mannen som inte kunnat vara i sitt hem på en månad.

– För honom är det naturligtvis ett stort problem. Var ska han bo? Men vi har haft kontakt med åklagaren och känner till utredningsläget, så vi får vänta och se, säger Ingvar Backman.
Citera
2018-06-26, 08:21
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, det vore intressant att få veta om båda bär sina vigselringar i dagens läge. En narcissist äger sin familj. Familjemedlemmarna är marionetter i dennes skyltfönster. Om SD är narcissist vill han inte att någon lämnar ”teatern” han regisserar. Vi får se.

SD har sin ring på den 10 maj, HD har inte sin på den 15 april 2018.
Bilderna (som du kan se i mitt förra inlägg här några steg ovan) är de senast upplagda innan den 14 maj, vad jag kan se.
Citera
2018-06-26, 09:26
Medlem
Finns en kvinna som Lena i bloggen har kallat "vår extradotter". Fotot
av denna unga kvinna visar att hon har svart hår och är (ljust?) mörkhyad.
Kan det möjligtvis var den personen som nyligen har synts på UW:s tomt?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då kan jag stryka henne (givet han inte har ny) och återgår till mitt enda återstående som var dottern som hade långt, självlockigt mörkt hår. Stackars barn!

Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
De var avspärrade i helgen.

Tjejen var ljust mörkhyad och hade svart rätt långt hår. Över axlarna typ.
Citera
2018-06-26, 09:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det här blir långt. Om SD är skyldig och jag tänker mig att han har grava drag av de ”personlighetsstörningar” som dryftats tidigare så kommer han aldrig att anse sig skyldig. Om en sådan person blir skuldbelagd av rättsväsendet brukar drypande offerkoftor ofta tillhöra standardmunderingen, vad jag förstått. Dessa individer kan överväga psykologisk vägledning och intag av psykofarmaka under en tid men givetvis inte utan att berätta att de gör det. Vissa av dem sväljer aldrig ens pillren. Spel för gallerierna, skulle jag vilja kalla detta beteende, helt i linje med de ”fuktiga kläderna”= jag är så ledsen och nedbruten p.g.a de oskyldiga anklagelserna. Om SD är GM så är han långt mer fullslipad än jag någonsin kunde tro. Att yttra att han kan tänka sig att närvara på LW:s begravning är i så fall vidrigt smart, tänker jag. Han kan knappast framställa sig som mer oskyldig än via denna önskan, känner jag.

SD behöver inte vara GM. Om SD är oskyldig och vet att hans ”tatuering” skäligen misstänkt kommer att bli svår att radera, gissar jag att det är ett tungt ok att hasa sig fram med, oavsett personlighetstyp. LW och SD har ”värmt” varandra under flera år, vad jag förstått, men jag gissar att de kan ha delat privata hemligheter av olika slag också, under filten. Varför, om han är oskyldig, skriker inte SD ut sina teorier om vad som möjligen kan ha hänt LW? Är han rädd för att hans funderingar skulle stjälpa mer än att hjälpa på något sätt? Är SD rädd för ohyggliga repressalier om han berättar sin ”sanning” kanhända? Ser han sig som en martyr som tar på sig andras synder tro? Allt detta är enbart mina spekulationer och reaktioner, värt att nämnas. Tack för ordet.
Det där om att han vill närvara på LW:s begravning är inte smart, bara genomskinligt.
Citera
2018-06-26, 09:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Festörhängen såklart för denna tilldragelse"
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/cfccb843-001a-457a-9b2f-a1bee528e238.jpg
Varför ville hon ha festörhängen på sig för att
"stå en stund på torget i snålblåsten"?

Här bär hon örhängena första gången (29 augusti 2015):

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=770f8779-0327-403c-a878-e7c7ecfc5b46&IID=4e816537-e854-4639-96a2-e2071d843804

Därför är det litet intressant att hon på bilderna den 19 mars 2018, när det är "avslutat" mellan henne och SD, särskilt betonar att hon tar på sig sina "festörhängen". Kan då dessa örhängen ha betytt något alldeles särskilt för henne, någon sorts sentimental kvarleva av deras gemensamma fina minnen
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-26 kl. 10:09.
Citera
2018-06-26, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Här bär hon örhängena första gången (29 augusti 2015):

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=770f8779-0327-403c-a878-e7c7ecfc5b46&IID=4e816537-e854-4639-96a2-e2071d843804

Därför är det litet intressant att hon på bilderna den 19 mars 2018, när det är "avslutat" mellan henne och SD, särskilt betonar att hon tar på sig sina "festörhängen". Kan då dessa örhängen ha betytt något alldeles särskilt för henne, någon sorts sentimental kvarleva av deras gemensamma fina mi/nnen
Han ser ut som en fjant/tönt/barnslig den misstänkte SD får Dr Brasa, alias Magnus Lundberg vibbar av honom.
Citera
2018-06-26, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Finns en kvinna som Lena i bloggen har kallat "vår extradotter". Fotot
av denna unga kvinna visar att hon har svart hår och är (ljust?) mörkhyad.
Kan det möjligtvis var den personen som nyligen har synts på UW:s tomt?

Hittar inte bilden?!
Citera
2018-06-26, 10:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Hittar inte bilden?!

Tror det är denna:
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-26 kl. 10:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in