2018-06-26, 00:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
De var avspärrade i helgen.

Tjejen var ljust mörkhyad och hade svart rätt långt hår. Över axlarna typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då gissar jag på tonåringens tjej. Fler gissningar har jag inte.

Om det är samma tjej som tonåringen tycks ha haft för 1-2 år sedan, så var åtminstone den tjejen ljushyad och (naturligt) blond på dåvarande bild, sittandes bredvid äldste sonen. (Enligt LW's egen bild med text "alla tre barnen plus en flickvän" samt "sonens flickvän är dock intresserad och vill gärna följa med").
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-26 kl. 00:56.
Citera
2018-06-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Ursäkta att jag inte svarat på din tidigare fråga, har helt missat den!
Det du skriver angående att hundverksamheten (med chef Mats Rupla) varit kritiska kan jag bekräfta. Jag vet inte exakt hur kritiken framförts internt men det jag uppfattat är att det funnits missnöje över att det sökts efter kroppen på fel håll samt att bevisläget försämrades i och med att det tog så lång tid att hitta Lena.
Jag har tolkat det som framkommit som att delegeringen inte riktigt funkat och att besluten kring utredningsåtgärder har tagits frustrerande långsamt.

Peter Springare gav intern kritik till hundenheten och dom missade insatserna tidigt i utredningen. Peter Springare är en mycket kompetent utredare på grova brott.
Citera
2018-06-26, 00:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Jag hoppas att polisen kollar SDs och UWs
DNA mot dubbelmördarens i Linköping.
Citera
2018-06-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om det är samma tjej som tonåringen hade för 1-2 år sedan, så var åtminstone den tjejen ljushyad och (naturligt) blond på dåvarande bild, sittandes bredvid äldste sonen. (Enligt LW's egen bild med text "sonens flickvän är dock intresserad och vill gärna följa med").

Då kan jag stryka henne (givet han inte har ny) och återgår till mitt enda återstående som var dottern som hade långt, självlockigt mörkt hår. Stackars barn!
Citera
2018-06-26, 01:25
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då kan jag stryka henne (givet han inte har ny) och återgår till mitt enda återstående som var dottern som hade långt, självlockigt mörkt hår. Stackars barn!

Vet inte om det är samma flickvän som då men nuvarande är blond.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-06-26 kl. 01:27.
Citera
2018-06-26, 02:01
Medlem
Bild

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Skilsmässoansökan SD-HD registrerades 2018-03-15 av Örebro TR. Den var gemensam, signerad av dem båda. Betänketiden (6 månader) löper på. Tidigast 2018-09-17 måste de aktivt ansöka om att skilsmässan ska verkställas, annars fortsätter de att vara gifta.

Vigselringar på?
På bilden med Tummetott Davidsson från den 19 mars ser det ut som att han har vigselringen på.
Finns det nyare bilder/irl-iakttagelser på HD/SD där man kunnat se om båda har ringarna på?

Tänker, om HD inte har sin: sur och mer beslutsam.
Om SD har sin: en narscissist lämnar, blir inte lämnad lättvindigt. Om han har sin ring men inte hon och vi utgår från att han är narscissist, visar det för mig att han är beredd till mycket för att hålla kvar sin familj,,,SIN familj, han bestämmer, accepterar inte att det är slut om det inte kommer från honom själv.
Då är det lätt att tro att den viljestarka och talföra Lena kunde upplevas som ett hinder för detta och bråk uppstått som lett till katastrof.

Om både SD och HD har ringar på: de är inne på ett försök.

Bild:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/2efff4ad-fe7b-4797-839c-c83cffe23109.jpg
Senast redigerad av Binju 2018-06-26 kl. 02:06. Anledning: Tillägg av länk
Citera
2018-06-26, 03:01
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du menar om de sett eller hört något vid hennes försvinnande? Annars är det lite oklart hur pass väl hon var bekant med grannarna. Enligt vissa ska det vara några från hennes församling som bor i området men inlägget från när hon var tvungen att låna krossade tomater verkar ju som att de grannar hon frågade var sådana hon inte kände väldigt väl (hon skrev ju att hon fått en ny vän i den hon fick tomaterna och chokladbiten av). Så grannarna kanske inte kände till speciellt mycket om hennes personliga glädjeämnen och våndor mer än vad hon skrev på Facebook eller Instagram?

Precis så jag menade. Att de (eller någon annan i området) sett eller hört något. Men att de av någon anledning inte vill prata med polisen om det.
Det är inte särskilt troligt dock, det tillstår jag
Citera
2018-06-26, 05:29
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Vigselringar på?
På bilden med Tummetott Davidsson från den 19 mars ser det ut som att han har vigselringen på.
Finns det nyare bilder/irl-iakttagelser på HD/SD där man kunnat se om båda har ringarna på?

Tänker, om HD inte har sin: sur och mer beslutsam.
Om SD har sin: en narscissist lämnar, blir inte lämnad lättvindigt. Om han har sin ring men inte hon och vi utgår från att han är narscissist, visar det för mig att han är beredd till mycket för att hålla kvar sin familj,,,SIN familj, han bestämmer, accepterar inte att det är slut om det inte kommer från honom själv.
Då är det lätt att tro att den viljestarka och talföra Lena kunde upplevas som ett hinder för detta och bråk uppstått som lett till katastrof.

Om både SD och HD har ringar på: de är inne på ett försök.

Bild:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/2efff4ad-fe7b-4797-839c-c83cffe23109.jpg

SD har sin ring på den 10 maj 2018 i alla fall. HD har inte sin på den 15 april 2018.
Dessa bilder är i bägge fall de senast upplagda innan den 14 maj, vad jag kan se.

Noterar även att HD slutat med sina "dubbelpostningar", där allt tidigare automatiskt kopierades från SDs log till hennes (även om hon inte varit med på att hitta alla cacher) därför att hon ser loggen som en dagbok och ville ha kvar den. Nu kör hon helt på egen hand.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/aec2cde7-4107-419d-8a2f-1558755edf9e_l.jpeg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5a911960-472f-428b-a692-a652994d8f30_l.jpg
Citera
2018-06-26, 06:33
Medlem
Handlrs avatar
En "olycka" kommer sällan ensam.. vi får se vad polisen väljer att nysta upp
Citera
2018-06-26, 07:12
Medlem
Fortfarande inget svar ifrån NFC trots förtur på förturen...

Så kan man ju i ärlighetens namn inte ha det i en rättstat?? Spelar ju ingen roll om vi blir 10 000 fler poliser i det här landet om NFC ändå inte hänger med. 10 000 ärenden har de... dessutom växande varje dag.

Inget nytt i artikeln alls.
Läser man mellan raderna så kommer MGM´s bostad vara avspärrad fram tills svaren kommer ifrån NFC.

400 förhör får ju anses som rätt gediget i alla fall. Här finns det nog en del mycket besvärande omständigheter hos den fortsatt misstänkte mannen.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/400-forhor-ska-hjalpa-polisen-att-hitta-lena-wesstroms-mordare-har-varit-omfattande-dorrknackning
Citera
2018-06-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Fortfarande inget svar ifrån NFC trots förtur på förturen...

Så kan man ju i ärlighetens namn inte ha det i en rättstat?? Spelar ju ingen roll om vi blir 10 000 fler poliser i det här landet om NFC ändå inte hänger med. 10 000 ärenden har de... dessutom växande varje dag.

Inget nytt i artikeln alls.
Läser man mellan raderna så kommer MGM´s bostad vara avspärrad fram tills svaren kommer ifrån NFC.

400 förhör får ju anses som rätt gediget i alla fall. Här finns det nog en del mycket besvärande omständigheter hos den fortsatt misstänkte mannen.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/400-forhor-ska-hjalpa-polisen-att-hitta-lena-wesstroms-mordare-har-varit-omfattande-dorrknackning
"Spelar ju ingen roll om VI blir 10 000 fler poliser"... ?
Citera
2018-06-26, 07:29
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så kan det vara någon släkting som är och stöttar. Ungarna har väl sommarlov och UW jobbar så de inte ska behöva vara själv under dagarna.

Ja, det låter mer än rimligt, tycker jag. Vet inte om UW har någon kontakt med sin andra fru MH. Hon har, vad jag förstått, tre egna barn. Kan ju möjligtvis ha varit någon av dem också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in