2018-06-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
LW var en riktigt fin och stark kvinna, hon hade såklart sina brister som vi andra. Hennes barn älskade henne och hon dom, det är inte lätt att ha 3 tonårsbarn men hon gjorde sitt bästa och det är långt bättre än vad de flesta gör!
Det var ingen okänd som tog hennes liv och jag är säker på att den/dom personerna kommer att hittas. Jag hoppas verkligen det finns en skärseld och att GM hamnar där när den jordiska rättvisan är klar med honom eller henne.
Ingen skugga ska falla på LW, hon älskade livet och var alltid glad. Jag tänker inte ta del av att sprida falska uppgifter

Tack, det är också den bild av henne som man får från sociala medier.
Citera
2018-06-25, 23:34
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Nej jag tror SD's advokat å det kraftigaste avrådde honom från att skylla på mållgan.
Eller komma med kineser och liknande. Men jag tycker också det är anmärkningsvärt att SD tror att mordet kommer förbli ouppklarat.
Han vet ju något som vi andra inte gör, alltså om han är skyldig eller inte

Ja, han är nog den enda som vet. Om det inte finns vittnen som väljer att träda fram, tids nog.

Familjen som bor i samma radhuslänga som LW, vars hus nu är till salu. De kanske sitter på info som de inte törs släppa förrän de flyttat från området, vem vet? (Obs, inget jag hört något om, det var bara en tanke som förfäktade mig som hastigast).
Citera
2018-06-25, 23:47
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Stämmer alldeles utmärkt!

För förtydligandets skull:
Det rörde sig om olika frågor. Den ena gällde om någon synts till hemma hos UW. (Den rökande tjejen).

De andra frågorna gällde vilka hus som var avspärrade (UWs hus ej avspärrat) samt vilka saker som flyttats på i SDs trädgård.

Åh förlåt, blandade ihop husen. Skämsmössa på mig! Läser allt men nu börjar saker flyta ihop i skallen. Tack alla som förtydligade!
Citera
2018-06-26, 00:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja, han är nog den enda som vet. Om det inte finns vittnen som väljer att träda fram, tids nog.

Familjen som bor i samma radhuslänga som LW, vars hus nu är till salu. De kanske sitter på info som de inte törs släppa förrän de flyttat från området, vem vet? (Obs, inget jag hört något om, det var bara en tanke som förfäktade mig som hastigast).

Du menar om de sett eller hört något vid hennes försvinnande? Annars är det lite oklart hur pass väl hon var bekant med grannarna. Enligt vissa ska det vara några från hennes församling som bor i området men inlägget från när hon var tvungen att låna krossade tomater verkar ju som att de grannar hon frågade var sådana hon inte kände väldigt väl (hon skrev ju att hon fått en ny vän i den hon fick tomaterna och chokladbiten av). Så grannarna kanske inte kände till speciellt mycket om hennes personliga glädjeämnen och våndor mer än vad hon skrev på Facebook eller Instagram?
Citera
2018-06-26, 00:06
Medlem
Citat:
Stämmer alldeles utmärkt!

För förtydligandets skull:
Det rörde sig om olika frågor. Den ena gällde om någon synts till hemma hos UW. (Den rökande tjejen).

De andra frågorna gällde vilka hus som var avspärrade (UWs hus ej avspärrat) samt vilka saker som flyttats på i SDs trädgård.

Tack! Blev lätt förvirrad när jag återvände till datorn och fann att den rökande tjejen nu förflyttats till SDs tomt.
Citera
2018-06-26, 00:13
Medlem
Citat:
Nej jag tror SD's advokat å det kraftigaste avrådde honom från att skylla på mållgan.
Eller komma med kineser och liknande. Men jag tycker också det är anmärkningsvärt att SD tror att mordet kommer förbli ouppklarat.
Den enda logiska anledningen till att SD inte berättar om sin teori ifall han är oskyldig är att den skyldiga står honom mycket nära
Citera
2018-06-26, 00:18
Medlem
Citat:

Ja, han verkar osedvanligt trygg och självsäker på sin sak. Som en fet, nöjd katt ... Gillar inte känslan jag får.
Citera
2018-06-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Den enda logiska anledningen till att SD inte berättar om sin teori ifall han är oskyldig är att den skyldiga står honom mycket nära

Nja, det skulle ju kunna röra exempelvis vid LWs äldsta son. Om LW haft ett förhållande med SD har hon kanske någon gång dryftat deras konflikter men då kanske SD av flera skäl inte vill ta upp det, om han dels inte haft något konkret och, inte minst, om det finns någon tanke att hon kanske dramatiserat det (som SD verkar anse att hon överdrev vid anmälan mot honom själv gällande misshandeln).
Citera
2018-06-26, 00:24
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack! Blev lätt förvirrad när jag återvände till datorn och fann att den rökande tjejen nu förflyttats till SDs tomt.

Haha, förlåt! Inte meningen sprida kollektiv förvirring. Drabbades av total informationskollaps och tänkte på SDs hus samtidigt som jag faktiskt syftade på UWs dotter. Suck. För att förtydliga; bör vara UW och LWs dotter som sågs i UWs trädgård. (Men hon bor ju inte hos SD och har självklart inte smugit runt och flyttat på kaninburarna där heller). Allt under kontroll i hjärnkontoret igen!
Citera
2018-06-26, 00:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Haha, damen kanske inte tillhörde familjen. Hon kan ju ha varit t.ex. nyanställd som hembiträde eller städerska (har vissa det i området?) som inte riktigt visste vilket hus hon skulle till?
Citera
2018-06-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Haha, förlåt! Inte meningen sprida kollektiv förvirring. Drabbades av total informationskollaps och tänkte på SDs hus samtidigt som jag faktiskt syftade på UWs dotter. Suck. För att förtydliga; bör vara UW och LWs dotter som sågs i UWs trädgård. (Men hon bor ju inte hos SD och har självklart inte smugit runt och flyttat på kaninburarna där heller). Allt under kontroll i hjärnkontoret igen!

Tack! Jag har förstått, men blev något förvirrad ett tag över denna mobila tjej
Citera
2018-06-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Haha, damen kanske inte tillhörde familjen. Hon kan ju ha varit t.ex. nyanställd som hembiträde eller städerska (har vissa det i området?) som inte riktigt visste vilket hus hon skulle till?

Eller så kan det vara någon släkting som är och stöttar. Ungarna har väl sommarlov och UW jobbar så de inte ska behöva vara själv under dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in