2018-06-26, 00:35
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Förklara gärna hur att vara emot assadsympatisörer är en rasistisk ståndpunkt? Vilken etnisk grupp tillhör "assadsympatisörerna"? iq-befrielse på hög nivå.

Du får tro på hänvisning till tusenårig demografi som ett rättfärdigande för erövring i modern tid. De flesta har inte så mycket övers för sådant trams.

Tror att alla människor oberoende av politiskt ståndpunkt anser sig vara moraliskt bättre än personer av annan politiskt ståndpunkt då det är givet vid deras ställningstagande. Annars skulle det vara neutralt i förhållande till politisk ideologi. Eller du är neutralt inställd till kommunister? ingen moralisk skillnad mellan deras och din egen ideologi eller?

När jag har varit inkonsekvent i mina ställningstaganden?

En diskussion eller debatt är baserad på att man tror att ens tes är korrekt. Varenda person i tråden här anser sig själva vara korrekt.

Klart det är rasism, säg bara som det är. Du avskyr alla som stöttar Assad. Du hatar alltså en majoritet av syrierna.

Det är inte trams att judarna ska ha Golan. Inte heller hade det varit det om ursprungsbefolkningen i MÖ hade gjort anspråk på sina forna områden. Det kanske låter tokigt i dina ögon men inte för människorna som anser sig ha rätt att ta tillbaka det som är deras.

Du får ha dina drömmar om ett klasslöst samhälle och allt vad det innebär. Men det är knappast något att ha, även om du så gärna vill tro det. Människan fungerar inte så, det kommer du att inse en vacker dag ska du se.
Citera
2018-06-26, 00:37
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Klart det är rasism, säg bara som det är. Du avskyr alla som stöttar Assad. Du hatar alltså en majoritet av syrierna.

Det är inte trams att judarna ska ha Golan. Inte heller hade det varit det om ursprungsbefolkningen i MÖ hade gjort anspråk på sina forna områden. Det kanske låter tokigt i dina ögon men inte för människorna som anser sig ha rätt att ta tillbaka det som är deras.

Du får ha dina drömmar om ett klasslöst samhälle och allt vad det innebär. Men det är knappast något att ha, även om du så gärna vill tro det. Människan fungerar inte så, det kommer du att inse en vacker dag ska du se.

Det är inte rasism att fördöma assadsympatisörer. Även om en majoritet av syrierna sympatiserar med Assad så är det fortfarande inte en fråga om rasism.

Är du så här dum på riktigt?
Citera
2018-06-26, 00:37
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
"Vad har mina politiska sympatier med detta att göra? Sluta blanda äpplen med päron, det verkar vara din specialitet." Cents4

Äpplen och päron.......

Du har skämt ut dig rejält de senaste inläggen.

Jag står här rakryggad och stolt. Jag stöttar Assad i hans kamp mot terroristerna men kan samtidigt erkänna att Golan tillhör judarna. Du hittar ingen ärligare människa än mig helt enkelt.
Citera
2018-06-26, 00:38
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Jag står här rakryggad och stolt. Jag stöttar Assad i hans kamp mot terroristerna men kan samtidigt erkänna att Golan tillhör judarna. Du hittar ingen ärligare människa än mig helt enkelt.

Fetstilade:

Du framkom som hycklare under två inlägg. När var jag inkonsekvent i mina resonemang?

Vilken debattör någonsin har ansett sina teser som den argumenterar för vara felaktiga?
Citera
2018-06-26, 00:39
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Det är inte rasism att fördöma assadsympatisörer. Även om en majoritet av syrierna sympatiserar med Assad så är det fortfarande inte en fråga om rasism.

Är du så här dum på riktigt?

Lägg ner. Du hatar de av hela ditt hjärta, anarkomarxismen och baathismen går inte hand i hand.
Citera
2018-06-26, 00:41
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Lägg ner. Du hatar de av hela ditt hjärta, anarkomarxismen och baathismen går inte hand i hand.

Är assadsympatisörer en etnisk tillhörighet?

märker att du bara börjar tramsa då du skämmer ut dig och inte kan försvarar skiten du skriver.
Citera
2018-06-26, 00:49
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Är assadsympatisörer en etnisk tillhörighet?

märker att du bara börjar tramsa då du skämmer ut dig och inte kan försvarar skiten du skriver.

Du får helt enkelt leva med att judarna har rätt till Golan.
Citera
2018-06-26, 00:51
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Du får helt enkelt leva med att judarna har rätt till Golan.

Det är en etisk fråga då du inte hänvisar till internationell rätt i sammanhanget. Det är bara att samtycka till att våra ståndpunkter är olika.

Undvik gärna frågorna som belyser vilket trams det är du skriver.
Citera
2018-06-26, 00:53
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Det är en etisk fråga då du inte hänvisar till internationell rätt i sammanhanget. Det är bara att samtycka till att våra ståndpunkter är olika.

Undvik gärna frågorna som belyser vilket trams det är du skriver.

Du gick off-topic för längesedan.

Du har dessutom lyckats blanda in patriarken och allt vad det innebär när vi diskuterade Golan. Du skrämmer mig på riktigt. Jag vet inte om du är besatt av mig eller bara har väldigt få människor att prata med i ditt vardagliva liv.

Internationell rätt? Det är inte internationell rätt vad tre länder kom överens för hundra år sedan.
Citera
2018-06-26, 00:59
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Du gick off-topic för längesedan.

Du har dessutom lyckats blanda in patriarken och allt vad det innebär när vi diskuterade Golan. Du skrämmer mig på riktigt. Jag vet inte om du är besatt av mig eller bara har väldigt få människor att prata med i ditt vardagliva liv.

Internationell rätt? Det är inte internationell rätt vad tre länder kom överens för hundra år sedan.

DU börjar med att kalla mig ett anarkistiskt avskum, kurdälskare och smygkurd för att sedan tjafsa om min påstådda rasism. Hänvisade till din standard med "patriarken" angående mitt påstådda högmod då jag anser mig ha rätt som vilken annan debattör som helst. Du gick OT din jävla nolla, läs kronologin och se vem det är som började tjafsa om irrelevant skit.

Fetstilade: vad är det du pratar om? Sykes-picot avtalets historiska arv är de internationellt erkända gränserna. De är erkända som medlemsstater i sin representation i internationella institutioner.
Citera
2018-06-26, 01:01
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Fetstilade: vad är det du pratar om? Sykes-picot avtalets historiska arv är de internationellt erkända gränserna. De är erkända som medlemsstater i sin representation i internationella institutioner.

Du tycker alltså att Sykes Picot avtalet som endast bidragit med misär och död och ännu mer islamistisk extremism till mellanöstern är något att hänga i granen?

I rest my case.
Citera
2018-06-26, 01:04
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Lite OT men jag anser sexdagarskriget med internationell lag till hands vara ett anfallskrig. DU har inte rätten enligt internationell lag att ta områden i besittning genom krig oberoende om omständigheterna kring krigets påbörjan. Vissa undantag går att identifiera så som vid fredsavtal eller internationell sanktionerade annekteringar.
Syrien förklarade krig mot Israel, punkt slut.

Varför är ländernas åsikter så viktiga för dig? "Det är ok om omvärlden säger att det är ok." Inser du inte att den sortens tankesätt är mob rule som kan drabba vilket land som helst, inkl. Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in