Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-25, 22:23
Medlem
R.Bloodworths avatar
Har själv en vän jag träffar ofta, nästan dagligen, och han visar ju hela tiden vem han matchat med...senast för några timmar sedan. Helt sjukt hur den killen får så många matchningar och jag noll. Skulle inte kalla honom för snygg (även om det sitter i betraktarens ögon) men definitivt inte ful heller. För mig är han...vanlig. Jag vet själv om att jag inte är snygg....men att det är en sådan enorm skillnad på honom och mig är lite skrämmande. Men bra att det går bra för den jäveln. Själv får man väntar 3-4 månader på 1 matchning, för att sedan bli borttagen eller inte få svar alls. Thats life.
Citera
2018-06-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Hade det varit en medelmåttig kille så hade du med största sannolikhet kastat honom om han spelade svår. I och med att han är "jävligt snygg" så är du villig att låta han föra spelet och ha det på sina villkor. Känner du inte likadant? Så upplever jag det. Men jag känner inte dig och vet inte hur du är, men jag drar denna slutsats.

Självklart. Du hör ju vad hon skriver. Han är svintråkig mot henne och hon fortsätter ändå. Deras gemensamma intresse nämner hon mest som ett alibi, för att inte verka extremt ytlig, tycks det.
Citera
2018-06-25, 22:34
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opaler
Har en annan fundering. Skriver med en kille just nu som jag matchade med i förrgår. Konversationen har varit så att jag försökt småprata, frågat lite, och han svarar väldigt kortfattat men snabbt och frågar inget tillbaka. Han är jävligt snygg det lilla aset så jag antar att han är bortskämd med att tjejer jagar honom utan att han själv behöver anstränga sig. Men är han inte intresserad varför fortsätta svara? Jag funderar på om jag ska skita i honom eller om han bara är blasé så man behöver sticka ut ordentligt och vad jag i så fall ska säga. I hans beskrivning verkar han kul och vi har ett rätt smalt intresse gemensamt.

En match började också skriva till mig, han är helt klart en sådan som får många brudar. En sådan kille man vänder sig om efter på stan. Grejen är att han kompenserade det med en sjukt grå och intetsägande personlighet. Närmare 30 dessutom i ålder. Då tänker jag att man borde kommit underfund med att man kan vara snygg, men att jobba med sin personlighet, utveckla och utmana sig själv är det som verkligen spelar roll?
Efter 2-3 dagars smått konverserande, önskade jag honom lycka till och sa hejdå. Varför kämpa för någon med en sådan personlighet, oavsett hur snygg eller kul han verkar när sanningen är en annan?
Särbehandlar inte mina matchningar, oavsett hur snygga de än är, jag brukar matcha med nästan alla jag swipear höger på ändå. Samma förutsättningar för alla.
Citera
2018-06-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mademoiiselle
En match började också skriva till mig, han är helt klart en sådan som får många brudar. En sådan kille man vänder sig om efter på stan. Grejen är att han kompenserade det med en sjukt grå och intetsägande personlighet. Närmare 30 dessutom i ålder. Då tänker jag att man borde kommit underfund med att man kan vara snygg, men att jobba med sin personlighet, utveckla och utmana sig själv är det som verkligen spelar roll?
Efter 2-3 dagars smått konverserande, önskade jag honom lycka till och sa hejdå. Varför kämpa för någon med en sådan personlighet, oavsett hur snygg eller kul han verkar när sanningen är en annan?
Särbehandlar inte mina matchningar, oavsett hur snygga de än är, jag brukar matcha med nästan alla jag swipear höger på ändå. Samma förutsättningar för alla.

Fast det skulle ju också kunna vara att han var upptagen med annat än Tinder och hade fler brudar som skrev till honom, så att han inte kunde bjuda på någon vidare konversation?

Antagligen inte dock, folk i allmänhet verkar rätt stela och tråkiga.
Citera
2018-06-26, 00:53
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Fast det skulle ju också kunna vara att han var upptagen med annat än Tinder och hade fler brudar som skrev till honom, så att han inte kunde bjuda på någon vidare konversation?

Antagligen inte dock, folk i allmänhet verkar rätt stela och tråkiga.

Så kanske det var. Men hellre hålla sig till att skriva till några få, och faktiskt utstråla någon form av personlighet, och intresse för de man skriver med? Men håller med dig. Många verkar rädda för att faktiskt vara sig själva, och känns som att de flyter med strömmen för att det är lättast så.
Citera
2018-06-26, 00:59
Medlem
R.Bloodworths avatar
Men det är väl naturligt att det är så. Det har nämnts i denna tråd massvis med gånger.

En person som har det bra och tryggt kommer nöja sig med det
En person som har ingenting alls kommer kriga mer.

En person med ett bra yttre behöver inte tänka på personlighet eller utveckla sig själv, han duger åt tjejer ändå.
En "fulare" människa är tvungen att jobba på sig själv, sina sociala förmågor och försöka utveckla sig själv till det bästa han eller hon kan bli.

Det är inte förvånande att snyggingar är stela och sjukt tråkiga, inom bägge könen. Det är inte förvånande att snygga människor, oavsett kön, för det mesta målas upp som korkade i tecknade filmer eller filmer öht.
Citera
2018-06-26, 01:47
Medlem
Citat:
Men det är väl naturligt att det är så. Det har nämnts i denna tråd massvis med gånger.

En person med ett bra yttre behöver inte tänka på personlighet eller utveckla sig själv, han duger åt tjejer ändå.
En "fulare" människa är tvungen att jobba på sig själv, sina sociala förmågor och försöka utveckla sig själv till det bästa han eller hon kan bli.

Det är inte förvånande att snyggingar är stela och sjukt tråkiga, inom bägge könen. Det är inte förvånande att snygga människor, oavsett kön, för det mesta målas upp som korkade i tecknade filmer eller filmer öht.

Fast det där har du nog fått om bakfoten. Många gånger jag haft chans på heta brudar, och sagt lite osmidiga "klumpiga" grodor irl och dom blir av snabbare än du drar dina gråtrunks över att inga brudar tycker du är snygg
Så tyvärr utseendet ger dig en chans men du måste ha OK game också.
Citera
2018-06-26, 01:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Tror du gör det lite väl enkelt. Det finns iaf på den manliga sidan snarare en omvänd korrelation; de som ser bra ut tenderar också att ha ett utvecklat socialt liv och i många fall sträva högt rent karriärmässigt. Visst kan dessa människor ha en grå personlighet, men nog fan händer mycket i deras liv. Observera att jag själv inte tycker att jag är så snygg att jag pratar om mig själv, även om det händer en hel del i mitt liv.

Edit: om man vill utveckla sig själv, göra saker, förkovra sig, förbättra sig socialt, tjäna pengar etc så bör man kraftigt minska fördummandet genom sociala medier. Själv har jag en enda social mediaplattform, vilket får anses närmast unikt i min ålder. Men jag sparar tid och tvingar mig bli social istället.
Senast redigerad av anteri17 2018-06-26 kl. 01:53.
Citera
2018-06-26, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Jag vet nog ingenting som har hjälpt mig mer än att vara just en arrogant och dryg jävel (som samtidigt har lite av glimten i ögat) ute på dejter. Jag har överseende med att du är ny här och att det kan vara för mycket att behöva svälja så många röda piller, men du lever utifrån en stark illusion om hur du vill att världen ska se ut och inte utifrån hur den faktiskt ser ut idag.

Faktum är att det liksom redan har gjorts flertal experiment som visar på detta med rövhål på Tinder: https://cheezburger.com/3017733/guy-conducts-twisted-experiment-on-tinder-as-fake-child-rapist-and-gets-horrifying-results

Det kvittar alltså, så länge man har utseendet så kommer man ha det lätt och ju snyggare och högre värde du upplevs ha, desto mer skit kan du komma undan med.

Sen kan naturligtvis tjejer säga och skriva på appen att de minsann letar efter förhållande och till och med tänka det i deras egna hjärnor, men attraktion är vad det är och inte alltid ett val.
De flesta tjejer kommer bli våta i trosan av en Chad som har utseendet för sig och besitter självförtroende och kommer att tänka med fittan istället.

Hade det nu varit så som du påstår och att personlighet spelade någon vidare roll generellt, så hur kommer det sig då att en sådan kille som du inte har Tindern fylld med matchningar och har en fet jävla ERROR på displayen av alla tusentals brudar som längtar på att få träffa dig? Istället frågar du hur du ska göra för att ens få ett par stycken matchningar som vill fortsätta prata med dig.

Förstår att BrunoC sitter och skakar läpp för den största betacuckenkakan i tråden går till attack. Nej då, Tänkte mer bekräfta att denna potentiella troll fakeurl/alla vi/ni som lever i ständig förnekelse "MEN TJEJER ÄR INTe SÅÅÅ JUUU! DET ÄR FAKE!".

Happ, därför det såg ut så här för mig igår kväll? Är förövrigt cut & pasteat, lämnat mycket ute då det var menlöstprat bara.

https://imgur.com/sJJB4Th
Citera
2018-06-26, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Förstår att BrunoC sitter och skakar läpp för den största betacuckenkakan i tråden går till attack. Nej då, Tänkte mer bekräfta att denna potentiella troll fakeurl/alla vi/ni som lever i ständig förnekelse "MEN TJEJER ÄR INTe SÅÅÅ JUUU! DET ÄR FAKE!".

Happ, därför det såg ut så här för mig igår kväll? Är förövrigt cut & pasteat, lämnat mycket ute då det var menlöstprat bara.

https://imgur.com/sJJB4Th

Kakan! Den bilden sög. Såg inte ett piss vad det stod, var det någon annan som gjorde?

Kan även vara mina ögon som strular.
Citera
2018-06-26, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TG4Y
Kakan! Den bilden sög. Såg inte ett piss vad det stod, var det någon annan som gjorde?

Kan även vara mina ögon som strular.

Oj, ser du ingenting när du tryckt på förstoringsglaset alltså? Då är det illa, hehe.
Sitter du på mobil? Isåfall får du zooma in till varje sektion kanske. Är själv på dator och då syns allt efter man tryckt på förstoringsglaset bara.
Kram din bumbibjörnitinderträsket
Citera
2018-06-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Oj, ser du ingenting när du tryckt på förstoringsglaset alltså? Då är det illa, hehe.
Sitter du på mobil? Isåfall får du zooma in till varje sektion kanske. Är själv på dator och då syns allt efter man tryckt på förstoringsglaset bara.
Kram din bumbibjörnitinderträsket

Ser inte heller något (från mobilen). :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in