2018-06-25, 13:21
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det undgår ju ingen att MSM har fokus helt på SD då de lämnar AfS ifred.
SD har, i mina ögon, framgångsrikt städat upp i partiet och framstår i.o.m. detta som ett parti som det är svårt att utföra "värdegrundsbaserade" mediaattacker. Och i.o.m. att media trots detta utför dessa attacker så blir det MSM som förlorar trovärdighet.

Det yttersta märkliga är dock faktumet att MSM lämnar AfS ifred. Det är ju det partiet som man inbillar sig har åsikterna som borde trigga varje agendasättande journalist med den "rätta" värdegrunden?
Nog har journalisterna inom MSM en politisk agenda, även vad det gäller nyhetsrapporteringen.

Det finns ett antal småpartier med synnerligen tvivelaktig värdegrund (åt alla möjliga håll). Givetvis är det inget som media bryr sig om att granska, så länge de är små och obetydliga.

Att granska stora partier är något annat, och helt relevant att göra. Det man kan fundera över är ju effekten att media högst kan tänka två tankar samtidigt, vilka som är värdelösa och vilka som är jättebäst.
2018-06-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

I ett skrämmande försök att påverka valutgången så tycks MSM ha upphört med att rapportera överfallsvåldtäkter.
Jag tror ju inte för ett ögonblick att överfallsvåldtäkterna har upphört.....trots LAS och samtyckeslagen!

Eliasson löste alla problem. Via tafsarmband.

https://www.svt.se/opinion/siri-bernhardsson-om-armband-mot-tafs

Det media inte rapporterar om har aldrig hänt. Som i Sovjetunionens och kommunismens glansdagar. Det befolkningen inte vet om lider man inte av.

Drygt två månader före valet är rapefugees känsliga i svallvågorna efter SDs framgångar i OU. I synnerhet afghanhundar som anfaller svenska kvinnor i flock. Efter att fått godkännande av sitt beteende av S, V, MP och häxan Lööf i riksdagen. Med bistånd av en tungomålstalande kådis i talarstolen.

Samtyckeslagen består i att en majoritet i riksdagen samtycker till att svenska kvinnor bör/ska våldtas av importerade horder av kvinnohatande analfabeter.
Senast redigerad av Mentapesola 2018-06-25 kl. 13:53.
2018-06-25, 15:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Visst var det någon OU som förväntades komma i dagarna, kanske redan idag?
2018-06-25, 15:40
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst var det någon OU som förväntades komma i dagarna, kanske redan idag?

Vi är många som väntar på Inizio. Om jag inte minns fel var det någon som nämnde onsdag eller torsdag. Kan erkänna att jag lider av lätt OU-abstinens just nu...
2018-06-25, 16:05
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det finns ett antal småpartier med synnerligen tvivelaktig värdegrund (åt alla möjliga håll). Givetvis är det inget som media bryr sig om att granska, så länge de är små och obetydliga.

Att granska stora partier är något annat, och helt relevant att göra. Det man kan fundera över är ju effekten att media högst kan tänka två tankar samtidigt, vilka som är värdelösa och vilka som är jättebäst.

Ordet värdegrund stinker av politisk korrekthet. Bättre med ideologisk grundsyn eller något annat traditionellt. Sedan ska taket vara högt i en demokrati. När alla blivit liberaler läser DN och röstar på Björklund då är nog intoleransen mot oliktänkande maxad.
2018-06-25, 16:08
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Vi är många som väntar på Inizio. Om jag inte minns fel var det någon som nämnde onsdag eller torsdag. Kan erkänna att jag lider av lätt OU-abstinens just nu...

Inizio är det absolut sämsta du kan tänka dig om du tänker Sd ökar.
2018-06-25, 16:12
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Inizio är det absolut sämsta du kan tänka dig om du tänker Sd ökar.

Jo tack, jag känner till det. Men eftersom det är det enda som är kvar för juni månad så får vi väl vänta ut också detta "underbara" opinionsinstitut.
2018-06-25, 16:52
Medlem
Citat:

Jag säger inte att Anders Lindberg har barrikaderat sig med gisslan i Inizios lokaler. Det vet vi inte med säkerhet i nuläget.
2018-06-25, 17:09
Medlem
Myhr1s avatar
Kommer bli en riktig smutsig slutspurt kommer fokusera på allt annat än det egna, ohh alla skällsord.
2018-06-25, 17:27
Avslutad
Citat:

På Wikipedia står det att de redan har ett resultat för Juni på 19,4. Varför väntar ni? Har de två i juni?
2018-06-25, 17:31
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
På Wikipedia står det att de redan har ett resultat för Juni på 19,4. Varför väntar ni? Har de två i juni?

Inizio, verkligen? Har du en länk på det?
2018-06-25, 17:34
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside

Aftonbladet/inizio gjorde en tidig mätning, extramätning, i början på juni. Det borde komma en "ordinarie" undersökning före söndag - men de kanske spelar oss ett spratt och hoppar över den? Skälet till varför de gjorde en så snabb opinionsundersökning nästan direkt efter majmätningen är lite oklar. Den gjordes dock under en turbulent tid när flera institut visade att S var i närmast fritt fall samtidigt som SD gick fram starkt.

På Status.st finns inget inskrivet på Inizio (juni) än.
Senast redigerad av Smoothman 2018-06-25 kl. 17:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in