2018-06-24, 20:03
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Berätta då vilken extra mätning som kommit efter publicering den 24 maj. Det är nämligen ingen. Det står att man gör efterjusteringar när det kommit nya mätningar mellan perioderna, det har det ju inte gjort inför juni månads sammanställning.

Oj, är du lättsårad? Du som är så otrevlig själv mot andra Tål du inte ens mildare språkbruk än du själv använder?

Ja det skrev han ju i första inlägget. Novus löpte 14 maj till 6 juni. Så det är väl den som spökar.
2018-06-24, 20:08
Medlem
Citat:
Berätta då vilken extra mätning som kommit efter publicering den 24 maj. Det är nämligen ingen. Det står att man gör efterjusteringar när det kommit nya mätningar mellan perioderna, det har det ju inte gjort inför juni månads sammanställning.
Novus naturligtvis.

Den 7 juni kom en Novus vars mätperiod var 14 maj-6 juni. Den byggde på 4633 intervjuer.
Ekot skriver att de utgår från att intervjuerna varit jämnt fördelade över mätperioden.

Mätperioden är 24 dagar. 4633/24 = 193

14-31 maj = 18 dagar maj = 3475 intervjuer
1-6 juni = 6 dagar juni = 1158 intervjuer

De 3475 används för att efterjustera maj, 1158 läggs in i juni.

Förändringen sedan maj beräknas på skillnaden mellan junisammanvägningen och den efterjusterade majdito.

Citat:
Oj, är du lättsårad? Du som är så otrevlig själv mot andra Tål du inte ens mildare språkbruk än du själv använder?
Inte alls, jag bara noterade ordet “pissråtta”. Jag har inte hört det sedan mellanstadiet, därav min fråga. Känns som en typ av tillmäle som man bara skulle höra från nån som är 87 eller 11 år.
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-06-24 kl. 20:18.
2018-06-24, 20:08
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Ja det skrev han ju i första inlägget. Novus löpte 14 maj till 6 juni. Så det är väl den som spökar.

Tycker ändå det verkar märkligt att den halvan tar över fullständigt så att siffran blir högre än den månaden efter. Det verkar osannolikt. Då skulle SD ha haft ett skyhögt resultat 14 maj till sista maj i Novus mätning för att sen ha en lägre trend i juni.

Skit samma i och för sig, det går inte att få hela svaret ändå och det är en mindre sak.
2018-06-24, 20:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ökat förtroende för Jimmie Åkesson inom näringslivet

Jimmie Åkesson får allt större förtroende i näringslivet, visar nya Di-Barometern.

På drygt två år har Sverigedemokraternas ledare ökat från 13 procent till 36 procent.

– Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson har vunnit ökat stöd och förtroende under våren och försommaren, och den här mätningen visar att den utvecklingen sker även bland näringslivstopparna, säger David Ahlin, analyschef på Ipsos, till DI.

https://www.expressen.se/dinapengar/okat-fortroende-for-jimmie-akesson-inom-naringslivet/
2018-06-24, 20:15
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Tycker ändå det verkar märkligt att den halvan tar över fullständigt så att siffran blir högre än den månaden efter. Det verkar osannolikt. Då skulle SD ha haft ett skyhögt resultat 14 maj till sista maj i Novus mätning för att sen ha en lägre trend i juni.

Skit samma i och för sig, det går inte att få hela svaret ändå och det är en mindre sak.

Ja så länge de inte efterjusterar valresultatet är jag nöjd.
Haha det blev mycket käbbel för en siffra inom en parentes på en text tv sida som få läser.
Det är verkligen en statistik-nördsida av rang.
2018-06-24, 20:36
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Citat:
Ökat förtroende för Jimmie Åkesson inom näringslivet

Jimmie Åkesson får allt större förtroende i näringslivet, visar nya Di-Barometern.

På drygt två år har Sverigedemokraternas ledare ökat från 13 procent till 36 procent.

– Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson har vunnit ökat stöd och förtroende under våren och försommaren, och den här mätningen visar att den utvecklingen sker även bland näringslivstopparna, säger David Ahlin, analyschef på Ipsos, till DI.

https://www.expressen.se/dinapengar/okat-fortroende-for-jimmie-akesson-inom-naringslivet/

Sverigedemokraternas förslag i maj, om att tillsätta en industrikommission tillsammans med industrin efter valet bör ha tilltalat näringslivet:

https://www.youtube.com/watch?v=ldiZPaAs9J4

Något sådant har man ju inte hört ordentligt de senaste årtiondena. Reinfeldt betraktade ju näringslivet som ett särintresse (https://www.svd.se/naringslivet-rasar-mot-reinfeldt) och som han framförde i Davos: "We used to have people in the industry, but they are basically gone”.
2018-06-24, 21:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror inte skillnaden mellan män och kvinnor som röstar SD är särskilt stor längre. Alla siffror som visar det är fel och bara OI oförmåga att mäta kvinnliga SD-väljare. Jag hör av alla och läser överallt på nätet nu hur kvinnor berättar om sina upplevelser av mångkulturen. Det kommer bara skilja några procent mellan män-kvinnor som röstar SD i valet. Man kommer aldrig kunna mäta det då vi har valhemlighet men kanske kan man dra slutsatser från SCB totala stöd jmf med valresultatet kontra deras siffror för kvinnliga SD-väljare. Det största mörkertalet är kvinnorna.

Youtubern "Den Arga Blatten" har delat ett inlägg på facebook från en tjej som hon gjort på en av hans youtubevideos. Om de nya invandrarna och att hon skall rösta SD. Många tjejer stödjer henne och kommer med egna erfarenheter i kommentarerna. En tjej taggar sin PK-killpolare så det är faktiskt hon som försöker få han att se verkligheten.

https://www.facebook.com/argblattetalar/posts/1343340139143803

Jag tror helt enkelt inte att den stora skillnaden mellan män och kvinnor angående SD finns. Det är en "sanning" skapad av OU. En faktoid. Och från valresultatet kan man dra många slutsatser om väljare genom att välja de små valdistrikten där man kan se skillnader i ålder, inkomst, ursprung etc. Men inte kön för det finns män och kvinnor ganska jämnt i alla valdistrikt. Kvinnorna har redan hoppat på SDs Bandwagon men de säger det inte öppet ännu.
2018-06-25, 08:20
Medlem
motarbetars avatar
Kommer vi få se nått OU idag tros?
2018-06-25, 10:08
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Jag hoppas verkligen att du har rätt. Är dock inte helt säker i detta fall, tyvärr - MSM och 7K har verkligen tagit chansen att gå all-in för att stoppa SDs medvind genom detta.

Att det sedan är vänstertroll som tweetar hat mot Durmaz och avlutar med #SD2018 för att sänka SD - vilken av svenssonmedia kommer att redovisa det, när sanningen uppdagas? Det skrivs fortfarande ledare som hävdar att SD ligger runt 15% i opinionen...

[att sedan Durmaz' kvaliteer som fotbollsspelare är ytterst tveksamma och att han inte lyckades få någonting rätt i Tysklandsmatchen, har öht inget med hans föräldrars bakgrund att göra. Tyvärr kommer man väl låta honom spela från start mot Mexico för att "markera mot hatet"]

Som katten leker med råttan så att den dör långsamt så kan jag njuta av att PK flocken får näsan över vattenytan några dagar. Vad de inte förstår är att den blinda flocken gör en "Åhlens slöja" i repris som bara riskerar att slå tillbaka mot dem i sämsta tänkbara läge (snart val).

Lägg till att snart så kommer lite nya skjutningar och våldtäkter kryddat med fler cancerpatienter som inte får vård under sommaren och vips så är agendan fel för dem igen och de är ännu längre ner i skiten. Det är faktiskt nästan synd om dem.
2018-06-25, 11:46
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Jag hoppas verkligen att du har rätt. Är dock inte helt säker i detta fall, tyvärr - MSM och 7K har verkligen tagit chansen att gå all-in för att stoppa SDs medvind genom detta.

Att det sedan är vänstertroll som tweetar hat mot Durmaz och avlutar med #SD2018 för att sänka SD - vilken av svenssonmedia kommer att redovisa det, när sanningen uppdagas? Det skrivs fortfarande ledare som hävdar att SD ligger runt 15% i opinionen...

[att sedan Durmaz' kvaliteer som fotbollsspelare är ytterst tveksamma och att han inte lyckades få någonting rätt i Tysklandsmatchen, har öht inget med hans föräldrars bakgrund att göra. Tyvärr kommer man väl låta honom spela från start mot Mexico för att "markera mot hatet"]

Det undgår ju ingen att MSM har fokus helt på SD då de lämnar AfS ifred.
SD har, i mina ögon, framgångsrikt städat upp i partiet och framstår i.o.m. detta som ett parti som det är svårt att utföra "värdegrundsbaserade" mediaattacker. Och i.o.m. att media trots detta utför dessa attacker så blir det MSM som förlorar trovärdighet.

Det yttersta märkliga är dock faktumet att MSM lämnar AfS ifred. Det är ju det partiet som man inbillar sig har åsikterna som borde trigga varje agendasättande journalist med den "rätta" värdegrunden?
Nog har journalisterna inom MSM en politisk agenda, även vad det gäller nyhetsrapporteringen.
2018-06-25, 11:53
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Som katten leker med råttan så att den dör långsamt så kan jag njuta av att PK flocken får näsan över vattenytan några dagar. Vad de inte förstår är att den blinda flocken gör en "Åhlens slöja" i repris som bara riskerar att slå tillbaka mot dem i sämsta tänkbara läge (snart val).

Lägg till att snart så kommer lite nya skjutningar och våldtäkter kryddat med fler cancerpatienter som inte får vård under sommaren och vips så är agendan fel för dem igen och de är ännu längre ner i skiten. Det är faktiskt nästan synd om dem.
Min fetning.

I ett skrämmande försök att påverka valutgången så tycks MSM ha upphört med att rapportera överfallsvåldtäkter.
Jag tror ju inte för ett ögonblick att överfallsvåldtäkterna har upphört.....trots LAS och samtyckeslagen!
Senast redigerad av Utflyttad 2018-06-25 kl. 12:45. Anledning: korrigering:
2018-06-25, 11:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det undgår ju ingen att MSM har fokus helt på SD då de lämnar AfS ifred.
SD har, i mina ögon, framgångsrikt städat upp i partiet och framstår i.o.m. detta som ett parti som det är svårt att utföra "värdegrundsbaserade" mediaattacker. Och i.o.m. att media trots detta utför dessa attacker så blir det MSM som förlorar trovärdighet.

Det yttersta märkliga är dock faktumet att MSM lämnar AfS ifred. Det är ju det partiet som man inbillar sig har åsikterna som borde trigga varje agendasättande journalist med den "rätta" värdegrunden?
Nog har journalisterna inom MSM en politisk agenda, även vad det gäller nyhetsrapporteringen.
Media kommer att låta AfS flyga under radarn ett bra tag till. Först om AfS börjar närma sig valbar plats i flera opinionsundersökningar så kommer man att börja dreva mot dom. Fram tills dess är man bara nöjd om SD kan förlora lite röster till AfS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in