2018-06-25, 10:03
Medlem
Veckans mest menlösa fråga?
Jag är både libertarian och vältränad - myten är krossad?
Citera
2018-06-25, 12:03
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Givetvis finns det undantag, som inom alla andra typer av populationer finns det individer som ligger långt ut på ändarna av normalkurvan. Trådens tes handlar om hur det generellt ser ut, om det inte var uppenbart.
Citera
2018-06-25, 14:44
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Med tanke på att tråden är över ett halvår gammal – nej, knappast.
Citera
2018-06-25, 14:51
Medlem
BewilderedHulders avatar
Liberaler är de största fittorna i vår tid.

Hävdar sina fri- och rättigheter, men det finns vare sig skydd eller rättigheter från att utsättas för våld eller övervåld för alla invånare.

Ja, se dessa hypokrater till liberaler ...
Citera
2018-06-25, 15:05
Medlem
Det som idag kallas alt-högern är väl större och mer subkulturell, är populär bland unga män och har då blandats med andra subkulturer som är populära bland unga män.
Libertarianism är betydligt obskyrare idag och det är främst politiknördar som intresserar sig och oftast till en mildare grad. Alt-höger är nästan enbart en arbetarklassgrej medan libertarianism verkar locka fler från medelklassen. Styrketräning är vanligare bland arbetarklassen än bland ingenjör- och ekonomistudenter.
Citera
2018-06-25, 16:22
Medlem
trigganiggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Liberaler är de största fittorna i vår tid.

Hävdar sina fri- och rättigheter, men det finns vare sig skydd eller rättigheter från att utsättas för våld eller övervåld för alla invånare.

Ja, se dessa hypokrater till liberaler ...

Och var finns skyddet och rättigheterna från att utättas från statens våld?
Citera
2018-06-25, 17:57
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigganigga
Och var finns skyddet och rättigheterna från att utättas från statens våld?

Det är jag tyvärr inte insatt i, då ingen myndighetspersoner har utövat fysiskt våld eller övervåld mot min, eller någon nära anhörigs person.

Om man inte räknar bort en gång då socialtjänsten förde ett lugnt men stelfruset traumatiserat barn med torgskräck genom en flygplats medelst handgripligen dra det i handleden.
Senast redigerad av BewilderedHulder 2018-06-25 kl. 18:05.
Citera
2018-06-25, 20:39
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Det är jag tyvärr inte insatt i, då ingen myndighetspersoner har utövat fysiskt våld eller övervåld mot min, eller någon nära anhörigs person.

Om man inte räknar bort en gång då socialtjänsten förde ett lugnt men stelfruset traumatiserat barn med torgskräck genom en flygplats medelst handgripligen dra det i handleden.
Det är det som är en libertarianska paradoxen. De avskyr staten som samtidigt är den auktoritet som upprätthåller libertarianernas möjlighet att vara klena. Så länge man har en beskyddande stat behöver man inte frukta våld från överheten. Men får libertarianerna som de vill kommer det bli en chock för dem när krigsherrar tar makten över dem.
Citera
2018-06-26, 00:35
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det är det som är en libertarianska paradoxen. De avskyr staten som samtidigt är den auktoritet som upprätthåller libertarianernas möjlighet att vara klena. Så länge man har en beskyddande stat behöver man inte frukta våld från överheten. Men får libertarianerna som de vill kommer det bli en chock för dem när krigsherrar tar makten över dem.

Medans andra människor tvingas lära sig om vad sann liberalism betyder av underheten ...

Är inte det lite moment 22?
Citera
2018-06-26, 16:16
Medlem
trigganiggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Jag hade gladeligen skyddat mig själv från överheten. Men om jag skyddar min egendom genom att t ex inte betala skatt kommer polisen. Och om jag skyddar mig mot polisen kommer insatsstyrkorna. Och om jag skyddar mig mot insatsstyrkorna kommer militären.

Det krävs en armé att skydda sig mot överheten i Sverige. Svenska staten hade inte varit någonting utan dess militärbefäl/krigsherrar.

Liberterianer och anarkokapitalister vill jämna ut maktbalansen.
Citera
2018-07-06, 04:49
Medlem
Skattebrotts avatar
Är det verkligen klokt att värdera ideologiska handlingsprogram utifrån anhängarnas kroppsform? Låter som identitetspolitik!
Citera
2018-07-08, 00:19
Medlem
snabelts avatar
Hela vänster blocket består ju bara utav kvinnor och svaga män. Soyboys så som dom kallas. Helt klart att högern också har ett par spinkiga lirare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in