Citat:
Det kan också vara så att O var psykopat. För honom var det inte omöjligt att mörda de egna barnen. En normal person hade inte gått i land med detta. Har han sagt till barnen att deras livskvalitet kommer att bli för låg kanske? Vem är han att bedöma detta? I och med testamentet och förberedelserna tror jag inte att han var sjuk, utan här fanns det bara någon typ av ondska som pågått länge och som skolan förbisåg.
Ja, han kan ha varit det, men jag förstod aldrig varför han då inte bara lämnade familjen och följde sin karriär. Det hela är så meningslöst och dysfunktionellt. Den dödliga utgången kan inte enbart förklaras med psykopatiska drag, tycker jag. Bara om förövaren är beroende av de sjuka barnen blir det hela förstålig för mig, och varför man inte lämnar. Någon frågade tidigt i tråden vilka föräldrar vill hålla friska barn hemma ( eller sjuka barn hemma mer än nödvändig) det är jo jobbigt när man vill ut och jobbar.
Och visst är det så.
Antingen hade O kört det hela så långt att det fanns ingen återvändandning - han höll på att bli avslöjat eller så var det att barnen var på väg tillbaka till skolan. Tror jag.
Det är alltid något som skarvar i det här tragiska och ovanliga fallet. Just nu skarvar Mbp förklaringen enligt artikeln minst - i alla fall för mig.
Det förklara också polisens uttalande. Tror inte att man hade hela pusslen klart för sig den 19/1.
OM det var Mbp, behövdes det mer tid att genomskåda det och det är föklarligt varför man först sen undersöker förgiftning.