2018-06-25, 09:31
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vem fan har nämnt integrationspolitik? Gustav Kasselstrand har angripit ett vänsterliberalt narrativ genom att vända på det men det har tydligen gått över huvudet på dig.

Just precis. Dessutom är "integrationspolitik", liksom t.ex. "internationell rätt", dumliberala fantasibegrepp som inte existerar i sinnevärlden. Två intressanta fall av modern vidskeplighet. Något som det finns mer av nuförtiden än någonsin i historien.
Citera
2018-06-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nu under midsommarhelgen befann jag mig i en idyllisk lantlig miljö i en region många betraktar som svenskhetens historiska hjärta. Det var mycket folk med på firandet och jag passade på att prata med många olika män för att se om de kände till AfS och för att göra reklam för partiet. Åldrarna varierade mellan ca 30 - 70. Alla var vanligt folk från trakten och regionen. Allihop verkade vara väldigt negativa till mångkultur och dagens samhälle. Alla var nog potentiellt mer radikala än SD. Inte en enda av dem hade ens hört talas om Alternativ för Sverige, namnet var helt obekant för dem och sa dem ingenting.

Denna lilla undersökning jag utförde i helgen bekräftar tyvärr det jag har trott hela tiden och skrivit många gånger i tråden. En stor majoritet av befolkningen i Sverige vet i skrivande stund inte om att AfS existerar.

Vad ska man göra åt det?
Har gjort samma erfarenhet av pensionärer. Det beror på att många inte är aktiva på fb eller twitter. De är där men de håller på med sitt, typ jaktlaget, föreningslivet mm. För att nå dessa 25% av befolkningen är msm det bästa, men det kan vi glömma. Youtube ör stängt. Så då återstår, flygbladsutdelningar och torgmöten och möten precis som du gör
Citera
2018-06-25, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Har gjort samma erfarenhet av pensionärer. Det beror på att många inte är aktiva på fb eller twitter. De är där men de håller på med sitt, typ jaktlaget, föreningslivet mm. För att nå dessa 25% av befolkningen är msm det bästa, men det kan vi glömma. Youtube ör stängt. Så då återstår, flygbladsutdelningar och torgmöten och möten precis som du gör
Ska vi nå ut till den delen av befolkningen så är det ut på gator och torg, bland människor och informera, dela ut flygblad, sprida till sina bekanta osv som gäller. Den gruppen når vi inte via sociala medier.

Och det görs ju redan nu även om det behöver trappas upp. Torgmöten med bla Kasselstrand kommer väl gärna igång på riktigt först efter Almedalen.
Över 800 frivilliga aktivister finns ju redan. lyckas man mobilisera dessa på ett bra sätt så kan man täcka större delen av landet.
Citera
2018-06-25, 10:15
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tänk vad glad hon, Aftonhoran och twittervänstern kommer att bli om Jimmy Durmaz sänker mexarna. Om det sker så kommer Durmaz etniska ursprung helt plötsligt bli väldigt viktigt att lyfta fram trots att det idag inte får lyftas fram överhuvudtaget enligt vänsterliberalernas narrativ.

Narrativet för mångkulturen och Zlatan var under 10 år i hegemoni. Bara Zlatan gjorde alla andra problem med den uthärdlig, enligt ljugmedia. En klackspark av Zlatan fick gruppvåldtäkterna att blekna bort i det offentliga rummet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det är inte ett krig fortfarande, det är kolonisering. Det är skillnad.
Det enda som kan väcka min framtidstro är när svensken tar fram vapnen och börjar röja upp med våld.

Tyvärr är det nog detta etablissemanget vill. Då kan de sedan ha ett legitimt skäl att förbjuda alla nationella rörelser. Man ska välja sina strider och endast ta de man tror sig ha en rimlig chans att vinna. En väpnad kamp idag är inte en sådan.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Inte bara SD-troll kan jag säga. Jag har varit inne på AFS länge (det ser den som bemödar sig läsa min posthistorik) men denna typ av utspel är inget bra tecken. Jag kanske röstar AFS ändå, men det är isf pga bristen på alternativ.

Att avfärda all kritik som "SD-troll" är nog ingen bra idé om man vill in i riksdagen. Bättre att analysera reaktionerna och dra lärdom. Fortsätter den här typen av utspel är det risk att de tappar mig som väljare, och kanske finns det fler som tänker som mig, vad vet jag?

Försvaret att det var en tillbaka-kaka på medias eviga Zlatan-hyllningar håller inte. Låt media hålla den låga nivån, sjunk inte till samma låga nivå.

Verkar tyvärr inte som det finns några bra partier i Sverige.

Ok. Ber om ursäkt. Lite snabbt att dra förhastad slutsats om ditt inlägg. Befogad kritik och synpunkter från sympatisörer bör alltid välkomnas och beaktas.

Kasselstrands tweet var fyndigt och för min del ser jag inget problem med det. Södermarks drog lite för höga växlar på en isolerad händelse men frågan han fick fram är intressant. Zlatan gör mål=alla invandrare är Zlatan, Durmaz förstör för Sverige=bara en enskild händelse.
Citera
2018-06-25, 10:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vad har SD åstadkommit i kommunpolitiken? SD har ju suttit i många kommuner minst 12 år nu, enstaka mycket längre än så. Migrationsverkets tvångsplacering av migranter visar att all politisk makt i Sverige är koncentrerad till vår totalitära Riksdag. SD finns i kommunerna bara för partistödets skull, eller hur? Det pratades mest bara om det, inte så mycket om vad som skulle uträttas i lokalpolitiken. Och riksorganisationen har väl tagit mycket av sin finansiering från kommunalt partistöd, eller hur?

AfS kommer att ta en rejäl andel av SD:s gamla väljare (förre partiordföranden t.ex.) och vinna många av de nya som SD hade potential att ta. Samtidigt har AfS SD:s gamla ungdomsförbund, så både veteraner och unga föredrar AfS. I Stockholm finns knappt några SD-väljare, huvudstadens väljare ligger en mandatperiod efter resten av södra Sverige. Stockholm vore av intresse för att det är den enda kommun som uppmärksammas massivt av våra Stockholms-fixerade regimmedia. Dessutom sätter AfS till den enskilde politikerns kvaliteter före en kvantitet halvdana företrädare i maktlösa kommuner.

Så du tror att AfS inte skulle ställt upp i kommunal- och landstingsval om de hade haft pengarna, tiden, medlemmarna och kandidaterna för det? Märklig slutsats speciellt som de flesta röstar på samma parti i alla tre valen. Är du en miljöpartist som försöker skapa en bild av den typiske AfS-väljaren? Eller är din kommentar en del av ett konstprojekt på Södertörns högskola?
Citera
2018-06-25, 10:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Partiet borde ha haft minst 4-5 aktiviteter i veckan i samhälle (inte bara på Internet) sedan länge, involverande bl.a sina fyra riksdagsledamöter. Hade de haft det hade situationen varit annorlunda.

Edit: Vad har partiet för aktiviteter i Almedalen?

Har de inte det då? De har ju grupper runt om i landet så jag tror nog de är ute på stan.
Citera
2018-06-25, 10:29
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ska vi nå ut till den delen av befolkningen så är det ut på gator och torg, bland människor och informera, dela ut flygblad, sprida till sina bekanta osv som gäller. Den gruppen når vi inte via sociala medier.

Och det görs ju redan nu även om det behöver trappas upp. Torgmöten med bla Kasselstrand kommer väl gärna igång på riktigt först efter Almedalen.
Över 800 frivilliga aktivister finns ju redan. lyckas man mobilisera dessa på ett bra sätt så kan man täcka större delen av landet.

SD är helt tysta i yttrandefrihetsfrågor. All kritik mot censusuren lyser med sin frånvaro. AfS som har betydligt tuffare kritik än PP stängs ner på plattform efter plattform men något säger mig att Kasselstrand & Co har fler kort att spela ut. AfS måste in i RD. Där får man sedan sin plattform att nå ut till hela svenska folket. Att göra SD störst är ett självmål, AfS måste in för att sedan styra SD i rätt riktning bort från Sjuklövern.
Citera
2018-06-25, 10:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ungefär så. Eftersom libertarianen Paula Bieler står högst på listan på att ta över Heja Jimmie (Då köttbulls-Karlsson och high flying-Vinge är sammansvurna). Israelflaggan-Jomshof står på Heja Jimmies sida så honom fimpar de samma sekund Heja Jimmie lättar (Wågs kommande skandalavslöjande i Almedalen). Min högst egna teori om Almedalen är att de sammansvurna ovan läckt antisemitisk gammal skit om Israelflaggan-Jomshof och låter Mathias Wåg (AFA-troll, Research-gruppen, agera nyttig idiot) han har själv kallat sig SD:s nyttiga idiot, men KAN inte låta bli att använda infon han fått/får av de fyras gäng. Supercuck!

Om det är som jag säger så överlever inte Israelflaggan-Jomshof ett sådant avslöjande (inspelning?)

Om det är som du säger, så har det potential att få själva SD trilla av pinn och sjunka ihop som en sufflé. Om allt sånt här dras fram i ljuset och halas både framlänges och baklänges under sommaren, så kommer allmänheten bli medvetna om: (1) falangstriden inom SD-toppen (där Karlsson har den starka positionen, inte Åkesson), och (2) att ett partiledarbyte är nära förestående och att Jimmie snart är borta.

Jimmie är det enda som är riktigt populärt med SD, om han försvinner ur bilden så lär partiet ganska snabbt att bli bara ungefär hälften så populärt.

Det är verkligen mumma det här. Negativt kampanjande mot SD-ledningen är precis vad som behövs. Och om någon annan gör grovjobbet åt AfS så är det ännu bättre. Nu kanske det inte det är just din Jomshof-spekulation som det blir. Men signalerna är att det är något av den digniteten, dvs något om någon inom topp-5, mycket av vilket skulle röra upp punkterna (1) och (2) som jag angav ovan.
Citera
2018-06-25, 10:33
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så du tror att AfS inte skulle ställt upp i kommunal- och landstingsval om de hade haft pengarna, tiden, medlemmarna och kandidaterna för det? Märklig slutsats speciellt som de flesta röstar på samma parti i alla tre valen. Är du en miljöpartist som försöker skapa en bild av den typiske AfS-väljaren? Eller är din kommentar en del av ett konstprojekt på Södertörns högskola?
VARFÖR skulle de ställa upp i kommunalval? De saknar som sagt självbestämmande numera. Och SD har uppenbarligen inte uträttat nånting där som du kan komma på. SD ser ut att besätta runt 10 000 platser i kommuner och landsting efter valet. Till vilken nytta? Ian Wachtmeister ville att Ny Demokrati bara skulle ställa upp i Riksdagisvalet, men gav med sig för Bert Fjärt och hans dansbandskommuner.
Citera
2018-06-25, 10:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nu under midsommarhelgen befann jag mig i en idyllisk lantlig miljö i en region många betraktar som svenskhetens historiska hjärta. Det var mycket folk med på firandet och jag passade på att prata med många olika män för att se om de kände till AfS och för att göra reklam för partiet. Åldrarna varierade mellan ca 30 - 70. Alla var vanligt folk från trakten och regionen. Allihop verkade vara väldigt negativa till mångkultur och dagens samhälle. Alla var nog potentiellt mer radikala än SD. Inte en enda av dem hade ens hört talas om Alternativ för Sverige, namnet var helt obekant för dem och sa dem ingenting.

Denna lilla undersökning jag utförde i helgen bekräftar tyvärr det jag har trott hela tiden och skrivit många gånger i tråden. En stor majoritet av befolkningen i Sverige vet i skrivande stund inte om att AfS existerar.

Vad ska man göra åt det?

Det är ju ganska talande. De som sympatiserar med rasbiologisk politik har så låg intelligens att de inte ens vet att AfS existerar. De tittar knappast på nyheterna heller eftersom AfS har varit med där, både i TV, tidningar och nättidningar. Dessa bönder är helt enkelt inavlade lantisar som bara bryr sig om två saker, inavel och sodomi.
Citera
2018-06-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Om det är som du säger, så har det potential att få själva SD trilla av pinn och sjunka ihop som en sufflé. Om allt sånt här dras fram i ljuset och halas både framlänges och baklänges under sommaren, så kommer allmänheten bli medvetna om: (1) falangstriden inom SD-toppen (där Karlsson har den starka positionen, inte Åkesson), och (2) att ett partiledarbyte är nära förestående och att Jimmie snart är borta.

Jimmie är det enda som är riktigt populärt med SD, om han försvinner ur bilden så lär partiet ganska snabbt att bli bara ungefär hälften så populärt.

Det är verkligen mumma det här. Negativt kampanjande mot SD-ledningen är precis vad som behövs. Och om någon annan gör grovjobbet åt AfS så är det ännu bättre. Nu kanske det inte det är just din Jomshof-spekulation som det blir. Men signalerna är att det är något av den digniteten, dvs något om någon inom topp-5, mycket av vilket skulle röra upp punkterna (1) och (2) som jag angav ovan.
Den 7 juli har jag bullat upp med bärs och popcorn med skärmen nyputsad. Det här vill jag inte missa när Heja Jimmie pissar ner Och avrättar Jomshof offentligt. Chansen finns att Jomshof blir så jävla förbannad på svikarna efter, vad ör det 15 år? I de fyras gäng, att han går över till AfS. Önsketänkande? Ja, men fullt möjligt. Förräderiet är värsta tänkbara. ”...och så var de bara två”

Det ör Jomshof som ör den svaga länken i Karlsson, Vinge, Bieler, Heja jimmie. Söder är slut och fimpad sedan länge. Jomshof var den siste som faktiskt trodde på det han sa, den siste att föra SD politik som folk tror att det fortfarande gäller. Nu ör det liberterian-Bieler som göller, så han ör 5 hjulet och ska bort!
Senast redigerad av Byggnet 2018-06-25 kl. 10:56.
Citera
2018-06-25, 10:51
Medlem
Citat:

Fast detta var inte bara pensionärer, de flesta var långt under pensionsåldern. Det var vanliga svenskar på landsbygden med jobb och familjer. Såna människor har ingen aning om att AfS existerar. Detta lär nog tyvärr gälla för den stora merparten av Sveriges befolkning. Vanligt folk som jobbar och har familjer tar nog ofta knappt del ens av gammelmedia.

Det är inga 25% av befolkningen heller, snarare 75% av den etniskt svenska befolkningen som faller inom denna kategori.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-06-25 kl. 10:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in