2018-06-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoRosta
Fel

0.8 g - 1 g går för ca 1000 kr.

Gäller både Stockholm och Malmö.

Nej. Uppväxt i malmö, bott här hela mitt liv och jag har aldrig lagt mer än 700kr för en släng (släng=0.8g). Sen att det skulle vara samma priser i stockholm som malmö är ju skrattretande. Du måste ta ett snack med din kran han blåser dig.
Citera
2018-06-24, 15:57
Medlem
Jag kan tänka mig att vissa av dom säkert köper in lite kola och cannabis men att Mekky som 21-åring gör stora deals på Kokain från Sydamerika finner jag otroligt. Att dom ska ha köpt ett hus i Spanien är kanske sant men finner fortfarande det smått otroligt att dom själva för in några större mängder i Sverige. Det behövs en större organisation för detta, men visst, herr Mekky kanske har det, vem vet? Men det spelar ingen roll för Mekky kommer antingen åka in en lång volta eller bli mördad. Det kommer inte sluta gott för honom. Dessa snubbar tittar alldeles för mycket på serien Gomorra. Det pinsamma är att dom hämtar inspiration från just denna serien.
Citera
2018-06-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag kan tänka mig att vissa av dom säkert köper in lite kola och cannabis men att Mekky som 21-åring gör stora deals på Kokain från Sydamerika finner jag otroligt. Att dom ska ha köpt ett hus i Spanien är kanske sant men finner fortfarande det smått otroligt att dom själva för in några större mängder i Sverige. Det behövs en större organisation för detta, men visst, herr Mekky kanske har det, vem vet? Men det spelar ingen roll för Mekky kommer antingen åka in en lång volta eller bli mördad. Det kommer inte sluta gott för honom. Dessa snubbar tittar alldeles för mycket på serien Gomorra. Det pinsamma är att dom hämtar inspiration från just denna serien.
Lite Cola lite cannabis? Du vet inte vad du pratar om.
Citera
2018-06-24, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostboyyyyyyyyy
Lite Cola lite cannabis? Du vet inte vad du pratar om.
Har du sett det med egna ögon då? Det är väl klart att alla gangster vill få folk att tro att dom vältrar sig i pengar och gör stora deals. Men Mekky är så jävla dum, istället för att inrikta sig på buisness och gå under radarn gör han precis motsatsen. Just därför tror jag inte han gör några större deals, iallafall är han inte någon frontman för smuggling. Men vi får hoppas G-gruppen kan sikta ännu bättre nästa gång och utrota M-gruppen för gott.
Citera
2018-06-24, 16:26
Medlem
Citat:
Har du sett det med egna ögon då? Det är väl klart att alla gangster vill få folk att tro att dom vältrar sig i pengar och gör stora deals. Men Mekky är så jävla dum, istället för att inrikta sig på buisness och gå under radarn gör han precis motsatsen. Just därför tror jag inte han gör några större deals, iallafall är han inte någon frontman för smuggling. Men vi får hoppas G-gruppen kan sikta ännu bättre nästa gång och utrota M-gruppen för gott.
Skulle det bli bättre med Gharagruppen då menar du, han är ju för faan inte klok heller? Vad jag vet har Mekky aldrig gjort en driveby precis utanför polishuset
Citera
2018-06-24, 16:33
Medlem
Citat:
Jag har sett det med egna ögon. Det är något allmänt känt och de flesta som bor i Malmö som är insatta vet mycket väl hur mycket dessa hämtar in. I dessa miljöer är det väldigt förekommande att man skaffar sig en hel del fiender. Det handlar trots allt om vem som styr marknaden. Att de skjuter och mördar är en markering och ingen av de har ju blivit gripna av snuten så duma är de inte. Kom ihåg att all knark kommer via Malmö. Jag har pratat med folk från Stocholm de hämtar sitt knark från Malmö, just för att det är mycket billigare. Komihåg när grabbarna kommer nerifrån Stocholm, Jönköping, Linköping, Göteborg, Uppsala mm. Så kommer de inte för att hämta några hg. De kommer för att köpa kassor som sen ska mata resten av deras städer med knark. Du bör inte ens prata. Du har ej varit där, du är en som sitter o spekulerar. En råtta är vad du är
Citera
2018-06-24, 16:37
Medlem
Någon som har namnen på dom i M gruppen och G gruppen?
Börjar bli förvirrad av allt här.
Stod annan info om grupper långt bak i tråden
Citera
2018-06-24, 16:38
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Du lever på soc. Släpar dig till arbetsförmedlingen varje dag, erbjuds inget jobb, har du tur får du intervju, där tar det tvärstopp. Du får ett bidrag på 2-3000kr efter att du köpt busskort och mobilabonemang har du ingenting kvar av dina pengar.

Du blir erbjuden att sälja på gatan. Ta på krita.
100kr blir 1000. 1000 förvandlas snabbt till 10000. Snart har dina 10 000 blivit 100 000 och du bygger en mur av staplade 500kr sedlar.

Hur mycket du än slösar, känner du inte av förlusten av pengar, du drar in nya pengar lika fort. Du har bättre lön än en läkare och proffessor tillsammans.

Helt plötsligt kan du ha dyra kläder, guld och diamanter, på klubbarna skryter du och bjuder på en helrör utan att det känns av i plånboken, du hjälper mamma med att handla och betala hyran medan en medelklass svensson måste räkna ihop ekonomin för månaden innan dem kan unna sig en extra utgift, en extra kaffe i veckan osv.

Du har hamnat i denna onda cirkel. Precis som när du är spelberoende. Du satsar en 1000, förlorar, satsar ytterligare 1000 för att vinna tillbaka pengarna du förlorat.

Du undrar varför dem riskerar och inte fylla 30.
Hade dem haft det tankesättet så hade dem inte gjort det dem gör. Det är som att du ska sätta dej på flyget oxh tänka nu kraschar den. Nej, hade du tänkt att den kraschar oxh du dör så hade du inte satt dig på flyget

Citat:
Ursprungligen postat av Ghostboyyyyyyyyy
alex ghara ligger bakom denna skjutning. Bötfällde de flesta på Lindängen och självklar handlar det om knarket. Roligt att se vissa här säga att de inte har så mycket pengar och inte kan äta på de dyrare ställen i Malmö HAHA. Dessa gör narkotika affärer för stora stora summor. När det skjuts osv då är det oftast en affär som har gått snett eller att någon vill oxå ta del av kakan och det kan man inte om 1-2 styr hela knark handeln i hela området. Dessa e killar som har gjort sin första miljon vid 20-22 års åldern. Ta en titt bara, *mir har tillsammans med sin brorsa köpt ett hus i marbella Spanien. De andra tunga lirarna har köpt hus i de finare områdena i Malmö. Så kom ihåg det är stora summor de handlar om.

Mmm, staplade 500-kronorssedlar och miljoner till lyxhus i Marbella...yeah right!
Det stämmer säkert för någon enstaka individ typ Jonas Falk, men det kriminella kompisgänget som blev beskjutet hade ju för fan inte ens råd att köra gokart. Deras livsinkomst hade helt säkert varit större om de flippat hamburgare på donken istället för att vara patetiska losers.

https://www.expressen.se/kvallsposten/nya-uppgifter-om-trippelmordet-offren-kan-ha-hittats-pa-snapchat/
Citera
2018-06-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Mmm, staplade 500-kronorssedlar och miljoner till lyxhus i Marbella...yeah right!
Det stämmer säkert för någon enstaka individ typ Jonas Falk, men det kriminella kompisgänget som blev beskjutet hade ju för fan inte ens råd att köra gokart. Deras livsinkomst hade helt säkert varit större om de flippat hamburgare på donken istället för att vara patetiska losers.

https://www.expressen.se/kvallsposten/nya-uppgifter-om-trippelmordet-offren-kan-ha-hittats-pa-snapchat/
Det stämmer det Ghostboyy skriver. Var tyst om du inte vet
Citera
2018-06-24, 16:45
Medlem
Citat:

Ja vissa av de umgås med de för att de är barndomsvänner och är inte så kriminella. Du vet ingenting om dessa grabbar. Har du hört om att tvätta pengar? Tydligen inte. Kompis sluta prata du märks att du inte är insatt.
Citera
2018-06-24, 16:55
Bannlyst
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lGRzv/misstankta-for-dodsskjutning-i-malmo-slappta-pa-fri-fot

Skön....T
Citera
2018-06-24, 16:58
Medlem
Citat:

Vissa människor bjuder på andra, det innebär inte att folk inte har pengar alltid. Alla betalar inte var för sig längre. Vissa gör det, men långt ifrån alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in