Citat:
Ursprungligen postat av
dellie
En fundering - varför vill dessa unga män ta sådana risker? För att ha råd med en snygg, dyr bil och Rolex??? Varför vill dessa lättkränkta män ta risken att inte ens bli 30 år? De har ju hela livet framför sig. Det tycker jag är sorgligt. Kan det ha med deras religion att göra att de tror att de kommer leva vidare någon annanstans? Vilket inte jag tror.
En av bröderna som dog hade ju åtminstone ett hederligt jobb sedan 3 år tillbaka. Han kanske umgicks med kriminella ändå för de kriminella är väl inte 100% onda de kan ju ha en och annan god sida också? Jag är definitivt ingen PK men försöker hitta förklaringar. Sedan finns det faktiskt andra lättkränkta också även etniska svenskar, inte jag dock det är ju enbart löjligt med dessa lättkränkningar. Jag ger folk flera chanser.
En annan fundering är varför lägga ett café för asylsökande på andra sidan gatan till ett internetcafé där tydligen många kriminella vistas. Verkar galet tycker jag. Däremot gillar jag båda caféernas närhet till polisen.
Du lever på soc. Släpar dig till arbetsförmedlingen varje dag, erbjuds inget jobb, har du tur får du intervju, där tar det tvärstopp. Du får ett bidrag på 2-3000kr efter att du köpt busskort och mobilabonemang har du ingenting kvar av dina pengar.
Du blir erbjuden att sälja på gatan. Ta på krita.
100kr blir 1000. 1000 förvandlas snabbt till 10000. Snart har dina 10 000 blivit 100 000 och du bygger en mur av staplade 500kr sedlar.
Hur mycket du än slösar, känner du inte av förlusten av pengar, du drar in nya pengar lika fort. Du har bättre lön än en läkare och proffessor tillsammans.
Helt plötsligt kan du ha dyra kläder, guld och diamanter, på klubbarna skryter du och bjuder på en helrör utan att det känns av i plånboken, du hjälper mamma med att handla och betala hyran medan en medelklass svensson måste räkna ihop ekonomin för månaden innan dem kan unna sig en extra utgift, en extra kaffe i veckan osv.
Du har hamnat i denna onda cirkel. Precis som när du är spelberoende. Du satsar en 1000, förlorar, satsar ytterligare 1000 för att vinna tillbaka pengarna du förlorat.
Du undrar varför dem riskerar och inte fylla 30.
Hade dem haft det tankesättet så hade dem inte gjort det dem gör. Det är som att du ska sätta dej på flyget oxh tänka nu kraschar den. Nej, hade du tänkt att den kraschar oxh du dör så hade du inte satt dig på flyget