2018-06-24, 01:24
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om du läser alla inlägg så ser
du att diskussionen handlade
om uppgifter som kommit fram
i en annan FBtråd.
Men man får tydligen inte skriva
om det utan att riskera att bli avstängd.
Jo, jag vet vad det handlar om. Men just UW ligger inte högt på min lista, det är min högst personliga bedömning förstås och andra kan se på det annorlunda. Eller vilja flytta fokus. Om det kommer fram något om UW som person och något litet graverande så blir det annorlunda, då finns det något att spinna vidare på.
Citera
2018-06-24, 09:13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Den bild som har byggts upp utifrån obekräftade uppgifter går ut på att det här skall röra sig om ett svartsjukedrama, och att man skall ha funnit blodiga kläder i SD:s bostad och bil. Dessutom skall ett par andra ha alibi. Frågan är ju om någonting av det här är sant.

Enligt de första artiklarna i medierna skrevs att motivet kan vara ett svartsjukedrama men frågan är hur de nya poliserna bedömer det i det här läget.

https://www.metro.se/artikel/kvinna-misst%C3%A4nkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama
Citat:
Polisen misstänker att en kvinna i Örebro har kidnappats under tisdagen. Bakom försvinnandet ligger ett svartsjukedrama, enligt uppgifter till Metro.

Ärendet kom in till polisen tidigt på tisdagsmorgonen, och rubricerades först som ett försvinnande. Men nu misstänker polisen att kvinnan blivit kidnappad.
– Det handlar om en försvunnen kvinna. Det har jobbats förutsättningslöst med det här och är nu rubricerat som människorov, säger Peter Springare, spaningsledare vid polisen i Örebro.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisen-misstanker-kvinna-kidnappad-i-svartsjukedrama/
Citat:
Uppgift om svartsjuka

Enligt uppgifter till Expressen finns ett svartsjukdrama bakom försvinnandet, något som också Metro rapporterat. Spaningsledare Peter Springare vill inte inte kommentera det.
– Det handlar om en försvunnen kvinna. Det har jobbats förutsättningslöst med det här och är nu rubricerat som människorov, säger han till Metro.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEmKOP/polisen-misstanker-kvinna-kidnappad-i-orebro
Citat:
En kvinna är anmäld försvunnen i Örebro och polisen tror att hon kidnappats.
Källor uppger för Metro att det rör sig om ett svartsjukedrama.
– Jag vill inte kommentera något gällande eventuellt motiv, säger kammaråklagare Åsa Hiding.
Citera
2018-06-24, 09:20
Medlem
Honan6s avatar
Jag önskar att åklagaren snarast meddelar om Lenas dödsorsak bevisligen är orsakat av annan person. Jag inbillar mig att det inte skulle äventyra förundersökningssekretessen på något sätt om de bara sa: - Ja, hon har bevisligen bragts om livet.

Visst talar fortsätta avspärrningar och fortsatta undersökningar hos MGM:s hem för att det handlar om mord, men tänk om LW dött av plötsligt sjukdomstillstånd eller en olycka när hon påhittigt skulle ordna en cachgömma som en present till sonen som fyllde på tisdagen?

Tystnaden som råder om utredningen är lite FÖR tyst för mitt tålamod, men under kommande vecka hoppas jag Hiding kan berätta åtminstone något om dödsorsak. Bara hon inte tagit lagstadgad semester utan ersättare (obs sistnämnda är ironi).
Citera
2018-06-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det var nya uppgifter i tråden, även om sanningshalten inte är verifierad.

Frågan är om detta (under förutsättning att det finns substans i byskvallret) på något sätt skulle kunna ha betydelse för händelseförloppet? Hur ställer sig t.ex. en frikyrklig pastor till ev. samkönade förhållanden
Nu vill jag inte döma någon här, men LW levde ju inte riktigt upp till sin tro, efter vad som framkommit i tråden.
Citera
2018-06-24, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag önskar att åklagaren snarast meddelar om Lenas dödsorsak bevisligen är orsakat av annan person. Jag inbillar mig att det inte skulle äventyra förundersökningssekretessen på något sätt om de bara sa: - Ja, hon har bevisligen bragts om livet.

Visst talar fortsätta avspärrningar och fortsatta undersökningar hos MGM:s hem för att det handlar om mord, men tänk om LW dött av plötsligt sjukdomstillstånd eller en olycka när hon påhittigt skulle ordna en cachgömma som en present till sonen som fyllde på tisdagen?

Tystnaden som råder om utredningen är lite FÖR tyst för mitt tålamod, men under kommande vecka hoppas jag Hiding kan berätta åtminstone något om dödsorsak. Bara hon inte tagit lagstadgad semester utan ersättare (obs sistnämnda är ironi).

Om dom vet att det är en olycka så skulle dom sannolikt avskriva
SDs skäliga misstanke.
Citera
2018-06-24, 09:30
Medlem
Citat:

Det håller jag med om och det är tålamodsprövande för oss alla vanliga trådskribenter. Tänker på hur det måste kännas för LW:s anhöriga. Men inga mer teorier om eventuella cachgömmor och diverse sjukdomstillstånd/olyckor, kan vi inte enas om det en gång för alla pliiiiiiiiiis?!
Citera
2018-06-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det håller jag med om och det är tålamodsprövande för oss alla vanliga trådskribenter. Tänker på hur det måste kännas för LW:s anhöriga. Men inga mer teorier om eventuella cachgömmor och diverse sjukdomstillstånd/olyckor, kan vi inte enas om det en gång för alla pliiiiiiiiiis?!

Olycka kan vi så klart glömma, precis som du skriver, det här är ett mord.
Jag tror fortfarande att det är relationsrelaterat.
Citera
2018-06-24, 09:39
Medlem
Inlägg från skribenterna Honan6 samt MmeDupin som visar att NW är
tillsammans med en dotter till en polis. Enligt MmeDupin är flickvännens
mor/styvmor brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro.
(Ursäkta Honan6 att jag kortat av ditt inlägg!)

[quote=Honan6|64107335]Verkar som att äldsta sonen spelar hockey är ihop med en hockeytjej som är dotter till en polis.

Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Flickvännens mor, eller styvmor (annat efternamn) är brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro. Hon är säkert ett gott stöd för de tre barnen med sin erfarenhet.

Citat:
Jag läste här i tråden att han hade flickvän och att flickvännens mamma var polis...

Citat:
Det här är en intressant uppgift (om den nu är korrekt alltså). Spaningsledningen byttes ju ut av någon anledning, och det skulle kunna finnas ett samband här. Kan du länka till inlägget?
Citera
2018-06-24, 09:51
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Just för att slippa spekulationer som drabbar anhöriga och närstående, bör de göra ett uttalande om dödsorsaken. Åklagaren tyckte sig ha Sannolika skäl i sin häktningsframställan den 8/6, så det bör ju finnas en del graverande bevis mot den Skälige misstänkte SD.
Citera
2018-06-24, 10:07
Medlem
Citat:
Just för att slippa spekulationer som drabbar anhöriga och närstående, bör de göra ett uttalande om dödsorsaken. Åklagaren tyckte sig ha Sannolika skäl i sin häktningsframställan den 8/6, så det bör ju finnas en del graverande bevis mot den Skälige misstänkte SD.

Något måste ju åklagaren ha, frågan är hur tunt det är.
En sak till är att SD har möjlighet att överklaga "skäligen misstänkt" till HovR.
Så har inte skett, antagligen på advokatens inrådan, så vad fan har dom.
Citera
2018-06-24, 10:21
Medlem
sommarljums avatar
Någon här i tråden frågade (för några dagar sedan) när i tid den "maskerade bilden" som SD lade ut var.

LWs bild lades tydligen ut 19 mars, SDs den 22 mars, dvs ca 8 veckor innan LWs försvinnande.

Citat:
Ursprungligen postat av crawly
19 mars

S originalbild

Bo's bild exakt samtidigt

S maskerad bild (den som lagts upp i loggen)

Edit: Den maskerade bilden är daterad 22 mars
Citera
2018-06-24, 10:22
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Det här är en intressant uppgift (om den nu är korrekt alltså). Spaningsledningen byttes ju ut av någon anledning, och det skulle kunna finnas ett samband här. Kan du länka till inlägget?
Men snälla, sluta jaga en länk som borde vara självklar, nämligen honan6 sammanfattning som så många hyllat.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

PS! se även OzzieTheOwl inlägg ovan.
Senast redigerad av Orsa 2018-06-24 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in