2018-05-21, 00:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kazdAA/polisens-nya-fynd-i-mordarjakten

Flera måste väl vara mer än "några", och några brukar man väkl säga är cirka sju?
Vi kanske hamnar bortåt tio mil bort då? Västerås, Eskilstuna, Karlstad...?
Citera
2018-05-21, 00:02
Medlem
Honan6s avatar
Verkar som att äldsta sonen spelar hockey är ihop med en hockeytjej som är dotter till en polis.

Att BO:s barn lägger ut bilder på Insta är inget konstigt. Tror inte finns anledning att spekulera i det.

Om det stämmer att SD har tidigare misshandlat BO så är det inte alls säkert att det gått till domslut. Ibland får BO och GM "göra upp" genom att GM betalar en summa för att slippa rättegång. Kanske det inte syns då. Det är domslut man ser på Lexbase och de syns oavsett om du som åtalad "frikänns", är med som vittne eller är målsägande. Alltså, en notering på LB behöver inte betyda att man är dömd för något och en del brott syns inte på LB p g a att det inte varit eller hunnit bli åtal.
Citera
2018-05-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Aftonbladet skriver ju att det hittats en "intressant bil" i en närliggande kommun...

Ingen i Närke som sett någon bil som polisen visat intresse för?
Skavsta flygplats utanför Västerås kanske, om MGM snabbt kastade sig utomlands?
Citera
2018-05-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Ja "Lucas the spider" låter ju väldigt hemskt.

Nej tror vi ska släppa misstankarna om sonen i det här.

Jag instämmer. Polisens senaste spår verkar vara kopplat till en bil dessutom, då kan vi nog utesluta samtliga av barnen.

Jag känner med dem, detta måste vara så fruktansvärt traumatiskt för dem, särskilt för den yngste som fick fira sin födelsedag utan sin mamma. Jag kan inte ens föreställa mig vad de går igenom nu.
Citera
2018-05-21, 00:08
Medlem
Ducadreams avatar
Aha, så denna Lena är inte etnisk svensk? Då gissar jag på att hennes svenska man/ex.man/sambo/ex.sambo har mördat henne.
Citera
2018-05-21, 00:08
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Flikar in att SD kommer från Västerås.
Citera
2018-05-21, 00:09
Medlem
Citat:

Skavsta ligger ju i Nyköping.
Citera
2018-05-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Verkar som att äldsta sonen spelar hockey är ihop med en hockeytjej som är dotter till en polis.

Att BO:s barn lägger ut bilder på Insta är inget konstigt. Tror inte finns anledning att spekulera i det.

Om det stämmer att SD har tidigare misshandlat BO så är det inte alls säkert att det gått till domslut. Ibland får BO och GM "göra upp" genom att GM betalar en summa för att slippa rättegång. Kanske det inte syns då. Det är domslut man ser på Lexbase och de syns oavsett om du som åtalad "frikänns", är med som vittne eller är målsägande. Alltså, en notering på LB behöver inte betyda att man är dömd för något och en del brott syns inte på LB p g a att det inte varit eller hunnit bli åtal.
Flickvännens mor, eller styvmor (annat efternamn) är brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro. Hon är säkert ett gott stöd för de tre barnen med sin erfarenhet.
Citera
2018-05-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Allvarligt talat - Den där dottern ser ut som hon går på droger. Bild nummer två är ju nästan äcklig och att hon lagt ut en bild för tre dagar sedan är ju helt crazy - om hon inte var drogad förstås
nä-det är så här unga i deras ålder ser ut,
samma poser- glasögon, lösfransar, trutläppar- men inga lösöron??
Typiskt flicka i den åldern.
Typiskt för sonen också- poserar finbyxor, tunguträckning, och selfies.
Med den sportiga och vackra mamman så hade jag hoppats på barn bilder med sport-intresse
typ bräda, skidor eller skridskor.MAmman åker Vasaloppen- medans ungarna tar närbilds selfies-
Men knappast att är barnen framstår konstiga-
tvärtom precis som alla andra i deras ålder.
Citera
2018-05-21, 00:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Samma tanke.
Citera
2018-05-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Nu har jag inte kommit längre in i tråden än hit. Men här får jag även veta att jag inte kan ta dig seriöst någonstans.
Nyss var du så sjukt säker på att det var sd och kallade det "case closed".
Nog för att du hasplar ur dig en massa skit, men när du tvärvänder såhär så blir det än mer tydligt.

Varför postar du ens när du inte har något vettigt att komma med? Det blir bara en massa trams att läsa igenom.

Ok kan hålla med dig haha. Måste lugna ner mig 😂
Citera
2018-05-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Samma tanke.

Skavsta ligger i Nyköping...

(Örebro har också en flygplats)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera