2018-06-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack 🌷
Citat från Agoggoges inlägg: "Vi vet inte varför den stora killen valde att bo med pappa och hans nya partner, men det fungerade kanske bäst så för alla parter. Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem".

Var det det inlägget du menade? Där står ju inget om att hon gett NW alibi? "Hon har haft det äldsta barnet boende i sitt hem"? På UW:s adress står ingen kvinna skriven...endast UW & NW...
Citera
2018-06-23, 23:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag reagerade på ett inlägg här i tråden att en av dom nya utredarna i fallet tidigare arbetat med barn/ungdomar? Du som har ett skarpt minne kanske minns även det? 🙂

Den nye spaningschefen är egentligen chef på avdelningen för brott mot barn. Du har rätt.
Citera
2018-06-23, 23:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Din approach?! Så du besitter någon slags särställning här i tråden!
Vi andra bör och skall belägga våra påståenden men det behöver alltså
inte du göra och din tid är mer dyrbar är vad andras är? Synnerligen
underligt resonemang.

Har jag sagt att jag har en särställning? Det är min åsikt helt enkelt. Alla vill bli behandlade olika.
Citera
2018-06-23, 23:33
Medlem
Citat:
Den nye spaningschefen är egentligen chef på avdelningen för brott mot barn. Du har rätt.
Och det var MN?
Citera
2018-06-23, 23:33
Medlem
Citat:
Min approach är att man får leta upp själv OM man inte tror på mig. Tråden är här. JAG ska inte bemöda mig och slösa min tid med att leta för att människor har problem med tillit och i synnerhet mot ärliga respektabla medmänniskor.

Du låter dryg som fan, med den inställningen så tror jag dom
flesta här i tråden kommer att avfärda det du säger rakt av bara.
Snacka om diva.
Citera
2018-06-23, 23:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann
Som du säkert vet har den där uppgiften ifrågasatts flera gånger här i tråden. Om du inte vet varifrån uppgiften härstammar kanske du inte skall sprida den.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-23 kl. 23:43.
Citera
2018-06-23, 23:37
Medlem
Citat:
Min approach är att man får leta upp själv OM man inte tror på mig. Tråden är här. JAG ska inte bemöda mig och slösa min tid med att leta för att människor har problem med tillit och i synnerhet mot ärliga respektabla medmänniskor.

Här byggs tillit utifrån verifierade inlägg från den anonyma skribenten. Annars hade antalet trådsanningar fullständigt tagit över tråden som därmed blivit värdelös.

Jag betraktar dina inlägg därefter.
Citera
2018-06-23, 23:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Citat från Agoggoges inlägg: "Vi vet inte varför den stora killen valde att bo med pappa och hans nya partner, men det fungerade kanske bäst så för alla parter. Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem".

Var det det inlägget du menade? Där står ju inget om att hon gett NW alibi? "Hon har haft det äldsta barnet boende i sitt hem"? På UW:s adress står ingen kvinna skriven...endast UW & NW...

Det står också att det är antingen styvmamman eller äldste sonen som den natten/morgonen tagit emot samtal för något av de yngre syskonen att mamma är borta.

Det här är ett av inläggen ja. Och det står inte någonstans direkt rätt ut att "kvinnan gav sonen alibi" men eftersom det sägs att sonen var med pappans nya kvinna den natten är det självklart att hon är hans alibi.
Citera
2018-06-23, 23:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Här byggs tillit utifrån verifierade inlägg från den anonyma skribenten. Annars hade antalet trådsanningar fullständigt tagit över tråden som därmed blivit värdelös.

Jag betraktar dina inlägg därefter.

Den anonyma? Det var flera skribenter som kände familjen. Finns andra inlägg som handlade om hur äldste sonen och UW kom hem till LW hus morgonen efter t ex. Stod i media.

Intressant att en del skribenter tror på som dalaan och Shazzz men inte andra som också kände familjen.
Citera
2018-06-23, 23:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Och det var MN?

Ja Mikael Nykvist. Det är samma som hade hand om misshandelsanmälan, såvida det inte är någon med liknande namn men det tror jag ej.
Citera
2018-06-23, 23:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag undrar om EW och AW hörde något den hemska kvällen eller om de sov tungt? Hur är radhusen planerade inuti egentligen? Planlösningen kanske skiljer sig åt väsentligt förstås. Är alla sovrummen på övervåningen tro? Var befann sig LW när hon slog in paket? Är köket på nedre plan? Hur stor del av nedervåningen kan man se från (den förmodade) trappavsatsen på övervåningen och tvärtom? Någon som vet?

Enligt uppgift här är LW's lägenhet (4A) på 95 m2: https://www.booli.se/annons/206460

Här finns en lägenhet (4H) till salu i samma länga. Den är på 95,7 m2 och liksom LW's lägenhet en 4:a:
https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/orebro/orebro/hjarsta/byalagsgatan-4h/#overview

Man kan anta att de nog har likadan (eller spegelvänd) planering interiört, så utifrån detta kanske man kan få en uppfattning hur LW's lägenhet var planerad inuti.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-23 kl. 23:55.
Citera
2018-06-23, 23:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Den anonyma? Det var flera skribenter som kände familjen. Finns andra inlägg som handlade om hur äldste sonen och UW kom hem till LW hus morgonen efter t ex. Stod i media.

Intressant att en del skribenter tror på som dalaan och Shazzz men inte andra som också kände familjen.
Kan du länka till den artikeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in