2018-06-23, 22:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag tror inte att statistiken visar på att tonårssöner automatiskt blir misstänkta vid kvinnomord...exet absolut men inte en 16-åring.

Om det var så illa som Shazzz beskrev med våld så, jo tyvärr blev han nog misstänkt. Men han är sannolikt avskriven nu.
Den som fortfarande är misstänkt är SD.
Citera
2018-06-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Känns som att det fokuseras på sonen nu istället för SD.
SD är fortfarande skäligen misstänkt, samt att det gjorts nya undersökningar i hans bostad.
Jag tror inte sonen har med detta att göra alls.
Det hade polisen klarlagt ganska fort om det var så.
De fortsätter att leta bevis mot SD så jag tror att vi kan släppa spekulationerna kring sonen.

Jo, dom letar å letar men det ser ut som om det går ordentligt
trögt för dom, åtminstone så här långt.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och FB:s generella approach är att det åligger den som påstår något att belägga påståendena. Om du inte ids följa det får du nog finna dig i att bli betraktad som, i bästa fall, otillförlitlig eller, i sämsta fall, vilseledande.

Källorna till mina påståenden är sådana som alla själva kan kolla upp om man inte tror på mitt ord. Så jag ser det som att de går att belägga och jag hänvisar till var de kan finnas. I början på tråden
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag tror inte att statistiken visar på att tonårssöner automatiskt blir misstänkta vid kvinnomord...exet absolut men inte en 16-åring.

Du har rätt, jag menade framför allt exet.
Sedan tror jag att de närmaste familjemedlemmarna kollar man på direkt, om de kan avskrivas eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om det var så illa som Shazzz beskrev med våld så, jo tyvärr blev han nog misstänkt. Men han är sannolikt avskriven nu.
Den som fortfarande är misstänkt är SD.
Jag reagerade på ett inlägg här i tråden att en av dom nya utredarna i fallet tidigare arbetat med barn/ungdomar? Du som har ett skarpt minne kanske minns även det? 🙂
Citera
2018-06-23, 22:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag reagerade på ett inlägg här i tråden att en av dom nya utredarna i fallet tidigare arbetat med barn/ungdomar? Du som har ett skarpt minne kanske minns även det? 🙂

Det jag minns är att det är MN samma man som hade hand om misshandelsanmälan LW gjorde mot SD.
Citera
2018-06-23, 23:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Källorna till mina påståenden är sådana som alla själva kan kolla upp om man inte tror på mitt ord. Så jag ser det som att de går att belägga och jag hänvisar till var de kan finnas. I början på tråden
Är det inte enklare ändå att du helt enkelt redovisar dina källor? Då slipper ju tråden förstöras av långdragna diskussioner om varifrån de här ifrågasatta uppgifterna kommer.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-23 kl. 23:07.
Citera
2018-06-23, 23:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är det inte enklare ändå att du helt enkelt redovisar dina källor? Då slipper ju tråden förstöras av de här långdragna diskussionerna om varifrån de av dina uppgifter som ifrågasätts.

Då måste jag börja läsa igenom tråden från början och leta igenom alla tidningsartiklar :s
Det kommer ta tid att hitta och jag har inget tålamod för sådant tyvärr.
Hade jag haft dem lätttillgängligt så hade jag länkat men annars tycker jag som jag skrev innan att motparten får lägga ner tiden på att leta i så fall om man misstror.
Såg du inte det inlägg som länkades till här för en stund sedan?
Citera
2018-06-23, 23:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag har fått uppfattningen att den äldste sonen (16 år) har valt att bo med pappan medan de bägge yngre barnen bodde med LW. Sen var det ju ändå väldigt nära geografiskt mellan alla familjemedlemmarna, så barnen kunde väl röra sig ganska fritt emellan de bägge hemmen. Vi vet inte varför den stora killen valde att bo med pappa och hans nya partner, men det fungerade kanske bäst så för alla parter. Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem. Och det här med hobbyn geocaching är väl ett nytt och trevligt sätt att umgås på ett kreativt vis med sina tonåringar? Alla ungar är inte lagda för att spela fotboll och ishocky utan mer åt scouting och samla olika saker. Som förälder får man lära sig mycket av sin barn och barnbarn. (Jag fick ett roligt inlägg från en lite äldre dator- och internetvan kvinna, som inte visste vad hon skulle svara sin högt skolade och uppsatte make som på SMS frågade om han kunde swischa ett fotografi till henne. Hans yngre kollegor hade nog drivit lite med "gubben").

Det har sannolikt fungerat så bra som det kan, men minsta lilla funktionshandikapp plus en extra belastning kan ställa allt upp och ned. Det är då detaljer som ligger utanför polisutredningen och snarare hör hemma i medicinska journalhandlingar och då är det verkligen tvärtyst. Och ska så vara.

Däremot så bör rättsläkarens protokoll och intyg var klart för den rättsmedicinska undersökningen av LW, så att allmänheten (och media) får klart för sig om LW förolyckats eller mördats.

Jag tror att de flesta människor är beredda att lägga många spekulationer åt sidan om de får svar på just den frågan. För mig kan det sen räcka med att polisen eller åklagare förklarar om en anhörig är förd till rättspsykiatrisk undersökning.

Bardotrutanett: Ja, det är lättare att bli tårögd inför sådan här komplicerade fall jämfört med när skurkar skjuter ihjäl varandra för en femma. Men är det som jag "spekulerat" så tror jag bästa sättet att sansa spekulationerna att polisen snarast går ut med information som hugger huvudena av dessa hydror.

"minsta lilla funktionshandikapp plus en extra belastning kan ställa allt upp och ned."
Jag undrar vad det betyder?
Citera
2018-06-23, 23:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"minsta lilla funktionshandikapp plus en extra belastning kan ställa allt upp och ned."
Jag undrar vad det betyder?

Tack 🌷
Citera
2018-06-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Flickvän? Byskvaller säger att NW kanske har pojkvän. OBS! Byskvaller, jag har själv inga källor eller aningar.
Jag läste här i tråden att han hade flickvän och att flickvännens mamma var polis...
Citera
2018-06-23, 23:23
Medlem
Citat:
Min approach är att man får leta upp själv OM man inte tror på mig. Tråden är här. JAG ska inte bemöda mig och slösa min tid med att leta för att människor har problem med tillit och i synnerhet mot ärliga respektabla medmänniskor.

Din approach?! Så du besitter någon slags särställning här i tråden!
Vi andra bör och skall belägga våra påståenden men det behöver alltså
inte du göra och din tid är mer dyrbar är vad andras är? Synnerligen
underligt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in