2018-06-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Någon mer här i tråden som vet om ev styrkt alibi till NW? Tanken om att det kunde varit NW:s flickvän och inte flickvän till UW slog mig oxå. Jag kan inte minnas att jag läst att UW skulle haft någon flickvän förtillfället. Endast en exfru på annan ort som det varit skriverier om.

Flickvän? Byskvaller säger att NW kanske har pojkvän. OBS! Byskvaller, jag har själv inga källor eller aningar.
Citera
2018-06-23, 22:26
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur ska jag hitta den artikeln? Tro inte på mig då. Jag vinner ju jättemycket på att ljuga här.
Det är upp till var och en att läsa och bilda sin egen uppfattning och jag har lusläst tråden.

Jag har också läst tråden. Minns dock ingen artikel som uppgett att sonen och UWs flickvän sovit i UWs hus under natten Lena försvann, eller att flickvännen gett sonen alibi. Det verkar inte heller som om dessa uppgifter levt vidare i tråden, endast du hänvisar till dem som om de vore fakta. Knepigt då att inte kunna påvisa källa.
Jag väljer i nuläget att inte se detta som en sanning om ingen hänvisning ges eller framkommer.

Vill dock påpeka att jag inte misstänker sonen i någon högre grad. Jag ifrågasätter endast påståendet om hans givna alibi.
Citera
2018-06-23, 22:28
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Någon mer här i tråden som vet om ev styrkt alibi till NW? Tanken om att det kunde varit NW:s flickvän och inte flickvän till UW slog mig oxå. Jag kan inte minnas att jag läst att UW skulle haft någon flickvän förtillfället. Endast en exfru på annan ort som det varit skriverier om.

Känns som att det fokuseras på sonen nu istället för SD.
SD är fortfarande skäligen misstänkt, samt att det gjorts nya undersökningar i hans bostad.
Jag tror inte sonen har med detta att göra alls.
Det hade polisen klarlagt ganska fort om det var så.
De fortsätter att leta bevis mot SD så jag tror att vi kan släppa spekulationerna kring sonen.
Citera
2018-06-23, 22:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jaha, men du vet tydligen tillräckligt för att säga att en grabb på 16,5 absolut inte kan ha sovit ensam. Varför är det så otroligt menar du?

Står i början på tråden i flera inlägg av ett antal olika postare som påstod sig känna familjen och det var någon som länkade ett av inläggen för en stund sedan om faderns nuvarande och sonen den natten.

Om man ska tro på Shazzz också vilket jag gör att mor och son slogs och bråkade så är han en av de första polisen misstänker vid hennes mordfall. Jag är säker på att han har avskrivits med hjälp av ett alibi. Detsamma för UW så här han avskrivits p.g.a. att han var på annan ort och troligtvis fick alibi av arbetsgivaren.

En del saker måste man inte ha svart på vitt för att veta med 99.9% säkerhet, t ex att äkta-hälfter, ex-män mm alltid avskrivs först innan man tittar utåt. Så är det med största sannolikhet i detta fall också.
Citera
2018-06-23, 22:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Står i början på tråden i flera inlägg av ett antal olika postare som påstod sig känna familjen och det var någon som länkade ett av inläggen för en stund sedan om faderns nuvarande och sonen den natten.

Om man ska tro på Shazzz också vilket jag gör att mor och son slogs och bråkade så är han en av de första polisen misstänker vid hennes mordfall. Jag är säker på att han har avskrivits med hjälp av ett alibi. Detsamma för UW så här han avskrivits p.g.a. att han var på annan ort och troligtvis fick alibi av arbetsgivaren.

En del saker måste man inte ha svart på vitt för att veta med 99.9% säkerhet, t ex att äkta-hälfter, ex-män mm alltid avskrivs först innan man tittar utåt. Så är det med största sannolikhet i detta fall också.
Om det nu var flera inlägg tycker man du borde kunna återge åtminstone ett av dom? Men icke.
Eftersom du aldrig kan/vill lämna källor till dina påståenden utan bara snackar runt dom när du blir ifrågasatt får jag väl helt enkelt behandla alla dina inlägg som påhitt? Verkar bli mindre trådsanningar med den approachen.
Citera
2018-06-23, 22:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Bra inlägg. Som du säger man behöver inte ha källa till 100% på allt utan man förstår att exet och sonen inte är misstänkta. Som du skriver, de blir automatiskt misstänkta direkt med tanke på statistiken vid kvinnomord och de har säkert kunnat avskrivas ganska direkt.
Citera
2018-06-23, 22:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om det nu var flera inlägg tycker man du borde kunna återge åtminstone ett av dom? Men icke.
Eftersom du aldrig kan/vill lämna källor till dina påståenden utan bara snackar runt dom när du blir ifrågasatt får jag väl helt enkelt behandla alla dina inlägg som påhitt? Verkar bli mindre trådsanningar med den approachen.

Min approach är att man får leta upp själv OM man inte tror på mig. Tråden är här. JAG ska inte bemöda mig och slösa min tid med att leta för att människor har problem med tillit och i synnerhet mot ärliga respektabla medmänniskor.
Citera
2018-06-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Känns som att det fokuseras på sonen nu istället för SD.
SD är fortfarande skäligen misstänkt, samt att det gjorts nya undersökningar i hans bostad.
Jag tror inte sonen har med detta att göra alls.
Det hade polisen klarlagt ganska fort om det var så.
De fortsätter att leta bevis mot SD så jag tror att vi kan släppa spekulationerna kring sonen.
Jag vill egentligen inte heller tro att sonen är inblandad. Men det känns som misstankarna mot SD avsvalnat hos många, även hos mig själv i allra högsta grad. Min magkänsla har varit SD, i topp från början, följd av NW efter det som framkommit i tråden...
Citera
2018-06-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Men det är du som kommer med påståenden som om de vore stensäkra. Därav frågar jag efter källan till DINA påståenden. Det har skrivits mycket i tråden och länkats till artiklar. Hur ska jag kunna gissa mig till av vilka du bygger dina påståenden?!

Det är väl inget som hindrar att sonen går hem mitt i natten.
Sedan följer han med till LW på morgonen.
Alibigivaren kanske sover när han kommer hem, det är bara en
gissning.

Han kan ju kommit ganska sent till LW, så pass sent så att
dom andra barnen hunnit somna.

Jag tänkte på mobilen, jag har ingen vidare koll där men den ska ju
ha pingat påTorsdagen om jag mins rätt.
Det borde betyda att någon har haft den kvar så pass länge i alla fall,
och då knäppt på den.
Det låter inte så smart, om det stämmer.
Citera
2018-06-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Bra inlägg. Som du säger man behöver inte ha källa till 100% på allt utan man förstår att exet och sonen inte är misstänkta. Som du skriver, de blir automatiskt misstänkta direkt med tanke på statistiken vid kvinnomord och de har säkert kunnat avskrivas ganska direkt.
Jag tror inte att statistiken visar på att tonårssöner automatiskt blir misstänkta vid kvinnomord...exet absolut men inte en 16-åring.
Citera
2018-06-23, 22:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Min approach är att man får leta upp själv OM man inte tror på mig. Tråden är här. JAG ska inte bemöda mig och slösa min tid med att leta för att människor har problem med tillit och i synnerhet mot ärliga respektabla medmänniskor.
Och FB:s generella approach är att det åligger den som påstår något att belägga påståendena. Om du inte ids följa det får du nog finna dig i att bli betraktad som, i bästa fall, otillförlitlig eller, i sämsta fall, vilseledande.
Citera
2018-06-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ja visst det kan lika väl vara så. Jag menade bara att han troligtvis har alibi, I vilket fall som helst.
Svarade till någon som ifrågasatte varför jag kunde vara säker på att sonen hade alibi. Har någon sådana våldsamma bråk med en annan människa och hen sedan mördas blir man per automatik misstänkt.

Sedan var det flera inlägg i början på tråden där postare som kände familjen som skrev att äldste sonen kom dit på morgonen med pappan och att flickvännen varit med honom under natten. Det stod även i media.

Samt lägg därtill förnuftmässigt att självklart måste polisen kunnat avskriva sonen om de är så säkra på att SD gjort det. Det tyder på att där finns ett alibi som det skrivits om i början av tråden o.s.v.
Detsamma gäller troligtvis för UW att han är avskriven. OM polisen skött sitt jobb vill säga.

Det va ju just det, har väl inte sett så där lysande ut så här långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in