Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-23, 19:08
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaderKent
Fan vad sitnödiga svennar är på att försöka verka humanitära när alla vet vilka schnjeeeeeks de är och hur falsk deras empati är. De övergör det så pass att de blir fullständigt transparenta.


Precis och vore inte då det bästa ifall ni kulturberikare åkte hem till era egna hemländer då?
Jag menar då slipper vi ju ha problem med varandra, varför hatar ni berikade era egna hemländer så mycket för?
2018-06-23, 19:20
  #26
Medlem
vaneriss avatar
Vidrigt av Tv4.
2018-06-23, 19:21
  #27
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Och ingen koll på hur många i Sverige som har skörbjugg. Det är förstås roligare med lite sång och dans under mansligt pubertala former kring fallissymboler ...
Jag har inte koll på antalet men det är jävligt ovanligt med skörbjugg i Sverige.
Varför tror du att skörbjugg skulle vara ett problem om man inte käkar kebab?

Sen kan jag hålla med om att det är roligare med sång och dans än att räkna på hur många i Sverige som har skörbjugg.
2018-06-23, 19:24
  #28
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag har inte koll på antalet men det är jävligt ovanligt med skörbjugg i Sverige.
Varför tror du att skörbjugg skulle vara ett problem om man inte käkar kebab?

Sen kan jag hålla med om att det är roligare med sång och dans än att räkna på hur många i Sverige som har skörbjugg.

Var i helvete får man c-vitamin av kebab?
2018-06-23, 19:28
  #29
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Är det bra för integrationen att ta med hur andra folkgrupper firar midsommaren med bland annat vilken mat dom tillagar då? Skall man detta som inslag vid varje svensk högtid eller inte? Vad anser ni?



http://www.friatider.se/tv4-firar-mi...ebab-och-sl-ja
Det visades på midsommardagen och inte midsommarafton. Det här bekräftar mina tidigare upplevelser att de som driver Fria tider samt de som tar sajten på allvar är mer eller mindre hjärndöda.

"Det är den muslimska matbloggaren Zeina Mourtada som står för midsommarmaten i TV4 Nyhetsmorgon på lördagen."
2018-06-23, 19:29
  #30
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det visades på midsommardagen och inte midsommarafton. Det här bekräftar mina tidigare upplevelser att de som driver Fria tider samt de som tar sajten på allvar är mer eller mindre hjärndöda.

"Det är den muslimska matbloggaren Zeina Mourtada som står för midsommarmaten i TV4 Nyhetsmorgon på lördagen."


Trevligt.
2018-06-23, 19:30
  #31
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Var i helvete får man c-vitamin av kebab?
Tja, kebab brukar bestå av kött och du får ca 4% av ditt dagsbehov av vitamin C om du äter 100 g kött.
Men vanlig svensk husmanskost är betydligt bättre om du vill slippa skörbjugg.
2018-06-23, 19:39
  #32
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Tja, kebab brukar bestå av kött och du får ca 4% av ditt dagsbehov av vitamin C om du äter 100 g kött.
Men vanlig svensk husmanskost är betydligt bättre om du vill slippa skörbjugg.

Och vem tror du har tid att spinna och mäta c-vitamin bland lågutbildade som ingen egentligen vill anställa?

Det enorma utbudet av statligt och kommunalt anställda är redan enormt utan att de kan göra ett skit där det verkligen behövs ...
2018-06-23, 19:44
  #33
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Och vem tror du har tid att spinna och mäta c-vitamin bland lågutbildade som ingen egentligen vill anställa?

Det enorma utbudet av statligt och kommunalt anställda är redan enormt utan att de kan göra ett skit där det verkligen behövs ...
Ingen behöver ta sig den tiden, äter du vanlig svensk husmanskost så slipper du skörbjugg.
En klassisk midsommarmiddag med sill och potatis och jordgubbar och glass ger dig i princip hela ditt dagliga behov av vitamin C så om du anammar dom svenska traditionerna så slipper du bli sjuk i skörbjugg.
2018-06-23, 19:52
  #34
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Ingen behöver ta sig den tiden, äter du vanlig svensk husmanskost så slipper du skörbjugg.
En klassisk midsommarmiddag med sill och potatis och jordgubbar och glass ger dig i princip hela ditt dagliga behov av vitamin C så om du anammar dom svenska traditionerna så slipper du bli sjuk i skörbjugg.

Ja, var naiv. Generationer av folkomfyttningar och alla svenskar har fortfarande någon att fira midsommar med, men det är som alltid upp till individen i ett liberalt samhälle ...
2018-06-23, 19:52
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Eftersom hens fula huckle enligt koranen är en symbol för att hen som "ärbar muslimsk kvinna" inte får våldtas, men det får vi andra otrogna icke-muslimska hyndor, så är detta ett hån och ett hot mot alla västerländska kvinnor.
Exakt.

Och eftersom man visste att det skulle bli dåligt midsommarväder och följaktligen färre våldtäkter på svenska flickor och kvinnor än regimen önskar så kör tv4 extra visningar med kvinnor i uppmuntrande våldtäktsfanor, muslimska sjalar.
__________________
Senast redigerad av eva88 2018-06-23 kl. 19:57.
2018-06-23, 19:53
  #36
Medlem
RasistTelevinkens avatar
Skulle aldrig köpa en kebab då jag vet att muslimerna spottar på köttet, inte skulle jag heller titta på tv4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback