Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-23, 17:40
  #13
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Kan någon förklara vad den svenska traditionella midsommardagsmaten innehåller. Är det sill och potatis från dagen innan? Föga spännande matprogram i så fall.

Men ät din kebab då ingen hindrar dig. Det är förresten skitgott med färskpotatis och gräddfil. Man tar en snaps till sillen. Trodde alla svenskar visste det.
2018-06-23, 17:43
  #14
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Men ät din kebab då ingen hindrar dig. Det är förresten skitgott med färskpotatis och gräddfil. Man tar en snaps till sillen. Trodde alla svenskar visste det.
Ok??
__________________
Senast redigerad av Oljeapan 2018-06-23 kl. 17:46.
2018-06-23, 17:59
  #15
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Är det bra för integrationen att ta med hur andra folkgrupper firar midsommaren med bland annat vilken mat dom tillagar då? Skall man detta som inslag vid varje svensk högtid eller inte? Vad anser ni?



http://www.friatider.se/tv4-firar-mi...ebab-och-sl-ja

Eftersom hens fula huckle enligt koranen är en symbol för att hen som "ärbar muslimsk kvinna" inte får våldtas, men det får vi andra otrogna icke-muslimska hyndor, så är detta ett hån och ett hot mot alla västerländska kvinnor.
2018-06-23, 18:01
  #16
Medlem
LaLocas avatar
Det va något på SVT också utan slöja å kebab.
2018-06-23, 18:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Kan någon förklara vad den svenska traditionella midsommardagsmaten innehåller. Är det sill och potatis från dagen innan? Föga spännande matprogram i så fall.
Grillat, gärna på grillen i en trädgård.
2018-06-23, 18:33
  #18
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Varför stör det dig? Både SVT och TV4 hade igår inslag om midsommarfirandet med traditionellt "svenska" inslag såsom majstång, folkdräkt, hembygdsgårdar och spelmän. Men en kebab på midsommar fick dig att spy och må dåligt? Stackarn...
Jag blir djupt kränkt om jag inte får se sillen framme, så är det bara.

Jag missade detta inslaget då jag inte tittar på TV längre, men var det någon som såg och fick redan på den bästa kebaben? Hur många olika sorters kebab fanns det? Man kanske ska ha kebab på grillen idag.
2018-06-23, 18:38
  #19
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Grillat, gärna på grillen i en trädgård.
På gång! Undrar om det hade blivit en tråd på Flashback om en australiensare pratat om grillat på 4:an?
2018-06-23, 18:42
  #20
Avstängd
Fan vad sitnödiga svennar är på att försöka verka humanitära när alla vet vilka schnjeeeeeks de är och hur falsk deras empati är. De övergör det så pass att de blir fullständigt transparenta.
2018-06-23, 18:44
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Kan någon förklara vad den svenska traditionella midsommardagsmaten innehåller. Är det sill och potatis från dagen innan? Föga spännande matprogram i så fall.

Hej din kebab! Jag som utlänning tycker den är spännande. Sen får man lov att addera rätter så du kan tex äta din kebab.
2018-06-23, 18:55
  #22
Medlem
Alltså seriös kebab är bland det äckligaste någonsin. Kom igen va fan! Finns tusen andra godare rätter man kan laga ihop än svarvat kött på lite sallad och billig dressing.
2018-06-23, 18:57
  #23
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Alltså seriös kebab är bland det äckligaste någonsin. Kom igen va fan! Finns tusen andra godare rätter man kan laga ihop än svarvat kött på lite sallad och billig dressing.

Det är ingen höjdarmat, nej. Har slutat med hamburgare, kebab och pizza. Skitmat alltihop. Kommer utifrån allting förstås.
2018-06-23, 19:00
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det är ingen höjdarmat, nej. Har slutat med hamburgare, kebab och pizza. Skitmat alltihop. Kommer utifrån allting förstås.

Pizza/Kebab äter jag aldrig och hamburgare blir det också betydligt mindre utav numera. Kanske 2-4 gånger per år nu. Sanningen är den att folk är så okreativa i sitt mattänk. Det finns så mycket annat folk bara inte känner till.


Tycker personligen man inte riktigt blir mätt på skräpmat heller. Man blir proppmätt upp emot 2 timmar för att sedan vela ha mera kort efteråt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback