2018-06-23, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, fögiftning är en skadlig inverkan av gift(er) på en organism (blodförgiftning, kolosförgiftning mm).
Ok. Jag tror i så fall inte att barnen led av en regelrätt sjukdom utifrån din definition och jag har heller inte sett några bevis på att en sådan skulle funnits. Däremot tycker jag att det är påvisat att det fanns symtom.
Citera
2018-06-23, 13:11
Medlem
Citat:
Har inte sett ett enda bevis på att något av barnen varit regelrätt sjuka. - Däremot ett antal friskhetstecken: "A is bored" - "A girl has nothing to say".
Jag har inte heller sett några bevis, men jag har hört talas om läkarintyg som visats för bl.a skolan. Så för min del är det rätt så bekräftat. Jag känner inget större behov av att försöka bevisa motsatsen eller söka någon konspirationsteori.
Citera
2018-06-23, 13:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Ok. Jag tror i så fall inte att barnen led av en regelrätt sjukdom utifrån din definition och jag har heller inte sett några bevis på att en sådan skulle funnits. Däremot tycker jag att det är påvisat att det fanns symtom.
Ja, det kan jag hålla med om, och i så fall hamnar vi mer inom det psykosomatiska området.
Citera
2018-06-23, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ja, det kan jag hålla med om, och i så fall hamnar vi mer inom det psykosomatiska området.
Psykosomatiska sjukdomar är också regelrätta sjukdomar. Dubbelt upp, eftersom det kräver både psykisk och somatisk sårbarhet för att kunna utvecklas.
Citera
2018-06-23, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har inte heller sett några bevis, men jag har hört talas om läkarintyg som visats för bl.a skolan. Så för min del är det rätt så bekräftat. Jag känner inget större behov av att försöka bevisa motsatsen eller söka någon konspirationsteori.

För min del tycker jag att konspirationen om Sc som är helt tagen ur luften är närmare en sådan.
MbP kvalar i alla fall in på många kriterier.
Citera
2018-06-23, 14:27
Medlem
Citat:
För min del tycker jag att konspirationen om Sc som är helt tagen ur luften är närmare en sådan.
Det är väl snarare en möjlig förklaring till vad som kan ha sänkt tröskeln för självmord/mord utlöst av en sjukdom. Det underlättar om man tror att livet fortsätter i någon form. Det är nog en glidande skala mellan psykisk sjukdom och manisk tro på nåt övernaturligt, olika grenar på samma träd kanske?
Den må vara tagen ur luften men den har återkommit från många skribenter ända sedan händelsen.
Citera
2018-06-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingLoops
Länge sedan jag gick på EHL, ännu längre sen jag hade kurser på Handelsrättsliga. Som allt annat har folk antagligen lagt detta bakom sig. Möjligen är de på Handelsrättsliga Institutionen lite mer griniga än vanligt. Jurister överlag brukar vara griniga.

Pratade med en föreläsare som jag springer på hipp som happ. Händelsen tog väldigt hårt på honom och hans kollegor. Det är klart, Henkow lyckades att lura hela världen. Chockade allihop.

Vet du om den föreläsaren hade arbetat med eller träffat O strax innan morden och självmorden? Tänkte om kollegorna närmast honom hade sett på honom att han mådde dåligt och om han pratat om barnen.
Citera
2018-06-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vet du om den föreläsaren hade arbetat med eller träffat O strax innan morden och självmorden? Tänkte om kollegorna närmast honom hade sett på honom att han mådde dåligt och om han pratat om barnen.
Psykopater är duktiga på att dupera ...
Citera
2018-06-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingLoops
Länge sedan jag gick på EHL, ännu längre sen jag hade kurser på Handelsrättsliga. Som allt annat har folk antagligen lagt detta bakom sig. Möjligen är de på Handelsrättsliga Institutionen lite mer griniga än vanligt. Jurister överlag brukar vara griniga.

Pratade med en föreläsare som jag springer på hipp som happ. Händelsen tog väldigt hårt på honom och hans kollegor. Det är klart, Henkow lyckades att lura hela världen. Chockade allihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Ja, jag hade också gärna visst mer. Ordet ”lura” kan tolkas så som om O ha givit andra uppgifter på arbetsplatsen än det som kommit fram i pressen eller på annat håll kring fallet. Och jag hade gärna visst vad.
Citera
2018-06-23, 19:26
Medlem
Citat:
Jag kan inte heller släppa MbP. Vanligast att det är kvinnan men 5-10% kan det vara mannen och i ett fall från en podd misstänks att mamman är den skyldiga men pappan inblandad i det och spelat med. Mamman var fruktansvärt överbeskyddande mot denna 19 åriga dotter och skyllde på att hon hade en stalker. De satte upp massor av kameror i hemmet etc. dottern hade varit sjuk under några år och hemskolades också. När hon sen skulle lösa till läkare hände de tragiska. Hon låg död i sin egen säng i föräldrahemmet. Mamman är helt manisk i denna intervju. Sword and scale har gjort en 2-delad pod om detta fall.
Rekommenderas verkligen.
Om H var den som gjorde barnensjuka och O var medberoende till H och ställde upp eller trodde han att de var så sjuka.
Agnes hade börjat ifrågasätta sin sjukdom och allt brakade loss. Kanske försökte hon larma och berätta sanningen.
Länk till podden: http://swordandscale.com/sword-and-scale-episode-11/
Morgan Ingram hette dottern.
Citera
2018-06-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Ja, jag hade också gärna visst mer. Ordet ”lura” kan tolkas så som om O ha givit andra uppgifter på arbetsplatsen än det som kommit fram i pressen eller på annat håll kring fallet. Och jag hade gärna visst vad.
Att frun var dödssjuk kanske?
Citera
2018-06-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Att frun var dödssjuk kanske?

Vad det än var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto