2018-06-23, 18:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fungerar inte?

Jo tryck på Startsida knappen.
Citera
2018-06-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad menar du? Att det skulle vara UW som är mördaren i Lkpg? Men kära nån de här blir värre och värre. Inte nog med att han är misstänkt för att ha mördat Lena, nu misstänks han för ett mord till...
Du får nog tänka om här.
Vet ganska säkert att han inte har med Lenas död att göra
I brist på att utredningen inte läcker mer info/står och stampar på samma ställe blir det alltfler oseriösa inlägg/diskussioner. Trist med dessa "sidospår" och kopplingar till gamla fall kan jag tycka. Och ja, jag tycker att kopplingar till att UW skulle vara inblandad i dubbelmordet i LKpg eller att SD skulle vara inblandad i Helenafallet är _sidospår_.
Citera
2018-06-23, 18:19
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Desperat förslag, sprunget ur frustration över att inga fler hus i området genomsöks:

Kan ni som bor i kvarteret och känner några av dem vars bostäder ”borde” ha undersökts, fjäska till er en mysig liten ”(tops-)fika” hos dessa? Ta med en egen bytta rena tops i smyg och dutta både här och där när ingen ser. Märk därefter upp ”öronrensarna” noga och lämna dem till...polisen? Jisses vilken uppsträckning jag kommer att få för förslaget om fika-topsning. Är bara helt utled på känslan av stiltje i utredningen, suck...
Citera
2018-06-23, 18:23
Medlem
Citat:
Vad menar du? Att det skulle vara UW som är mördaren i Lkpg? Men kära nån de här blir värre och värre. Inte nog med att han är misstänkt för att ha mördat Lena, nu misstänks han för ett mord till...
Du får nog tänka om här.
Vet ganska säkert att han inte har med Lenas död att göra

Kan du säga lite mer om den saken?
Citera
2018-06-23, 18:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Jag klankar inte ner på din teori...men att välja att ta sig till motorvägen för att påkalla hjälp känns krångligt. Förvisso blir man säkert irrationell i pressade, hotfulla situationer...men om BO ville påkalla hjälp hade det räckt gå utanför dörren och skrika högt så hade någon granne hört detta. BO’s bostad är en radhuslänga, det är ett sannerligen tättbebyggt bostadsområde.

Jag är mycket väl medveten om hur det ser ut där, tack.

Faktum kvarstår. Ponera att LW och GM börjat röra sig mot bullerplank/motorväg medan konversationen fortfarande var på en acceptabel nivå. För varje meter ökar sannolikheten för min "teori" om en del av skeendet.

Skrik kan dessutom ha påbörjats innan den plats hon hittades.

Att bara skrika och eventuellt springa till en grannes dörr där man inte vet om någon är vaken eller öppnar kan betyda betydligt längre tid än att springa till en trafikerad väg där man blir sedd omgående.
Citera
2018-06-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, det var pappans fru/sambo som sade att han sov hos dem. Men sedan finns det andra i tråden som säger att han skulle egentligen sovit hos mamman den natten o.s.v.

Intressant. Jag har nästan gjort mig osams med folk runt alla de inblandade i det här fallet men ingen har nämnt att UW har en ny fru/sambo. Eller så har jag haft en vaxpropp. Kan du eller annan i tråden bekräfta detta?
Senast igår träffade jag flera utav LWs nära vänner och jag slogs av hur vanligt livet fortsätter för dem alla.
Citera
2018-06-23, 18:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Okej två mord.
Men bara för att det är stiltje i tråden behöver man inte anklaga folk för hemska saker till höger och vänster.
Tror du på allvar på det du själv skriver nu?

Jag har hela tiden trott att SD är GM
men efter att ha sett fantombilden
på dubbelmördaren i Linköping så tror
jag mer på UW.
Deras barn är väldigt lika den fantombilden.
Har du sett den?
Citera
2018-06-23, 18:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
LWs blogg : http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home&page=7
Tack, den fungerade

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo tryck på Startsida knappen.
Men den kommer ingenvart.
Citera
2018-06-23, 18:31
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan du säga lite mer om den saken?

Finns inte så mycket att säga
Sonen saknar sin mamma på morgonen,
vem ringer han? Jo sin far.
Som kommer dit och de anmäler Lena försvunnen.
Så proffsiga är polisen att de hade förstått direkt då om han varit GM.
Han är inte misstänkt alls, inga tekniska undersökningar i hans hem vad jag har förstått.
Givetvis är han förhörd med tanke på stt han va först på plats.
Citera
2018-06-23, 18:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
jag mer på UW.
Har du sett den?
Förstår nog inte hur du kan tycka det. Barnens asiatiska påbrå tycker jag syns tydligt på de bilder jag sett. Liknar inte alls https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/19376549/600/normal/4cd778a3ff440/mo2.jpg

Imho ofc.
Citera
2018-06-23, 18:34
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
jag mer på UW.
Har du sett den?

Finns nog otaliga barn i Sverige som liknar den fantombilden.
Så nu tror du att UW är dubbelmördaren i Lkpg och GM i Lenafallet.
Och detta baseras på att barnen liknar fantombilden?
Du får ursäkta men tror du är helt ute och cyklar.
Respekterar allas olika åsikter och FB är till för spekulationer men detta är lite väl magstarkt
Citera
2018-06-23, 18:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Intressant. Jag har nästan gjort mig osams med folk runt alla de inblandade i det här fallet men ingen har nämnt att UW har en ny fru/sambo. Eller så har jag haft en vaxpropp. Kan du eller annan i tråden bekräfta detta?
Senast igår träffade jag flera utav LWs nära vänner och jag slogs av hur vanligt livet fortsätter för dem alla.

Ok gift och sambo på heltid är de uppenbarligen inte eftersom hon inte är skriven där. Men hon verkar ju sova där ibland med tanke på att hon så gjorde den natten.

I annat fall finns det ingen flickvän till UW som bodde hos honom och sonen sov ensam hos pappan, om vi ska tro dina källor.

I så fall har det fabricerats alibi till polisen.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-23 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in