Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
När jag först hörde talas om LW, så handlade det om en misstanke om kidnappning av en kvinna i Örebro. Detta sades på P4-nyheter och jag satt i en bil och hörde detta. Kollade sen efter notiser om händelsen på olika nyhetssidor, men fann inget förrän flera dagar senare då man gick ut med namn och bild.
Minns att jag tänkte: "-Hoppas hon är oskadd och vid liv." Jag trodde det kunde vara ett ratat ex som fått spel eller en svartsjuk kvinna. Jag hade ingen tanke på att tonårsbarnen skulle kunna misstänkas. Sen har några trådskrivare spekulerat och insinuerat om att en son skulle kunna vara GM, även dottern har kommit på tal - bl a för att barnen gjort inlägg på sina IG. Hm, det är tonåringar och de umgås inte på de sätt "gamlingar " från 40 och uppåt gör. De har sina egna koder och sonen har t ex gjort kortfattade inlägg med ord från olika låttexter. Dessa inlägg gör dem inte alls misstänkta, men en del tycks önska det vore så.
Vi (de flesta i tråden) vet inte hur LW dött, men vi vet att hon är död. Antagligen finns det flera läsare här som har insyn och vet en hel del som inte får komma fram p g a förundersökningssekretess. Förstår om det "kliar" i dessa personer att vilja göra inlägg. Det finns nog även utredare här som måste sila och undersöka en del informationer som de inte har tid att hitta på egen hand. Hur mycket skit som än kastas på detta forum, så har trådar många gånger varit till utredarens hjälp. Slutligen får vi inte glömma att vi kanske har en eller flera läsare som t o m (huvaligen) är GM?
Honan6, du är en av de vettigare och sakligare i denna tråd, imho.
Du har gjort mycket bra sammanställningar, och verkar ha bra koll överhuvudtaget.
Eftersom det är väldigt känsligt att peka ut någon som MGM - och ibland är det känsligare än annars - vill jag passa på och understryka att min (nuvarande) huvudhypotes är att SD ändå är den troligaste GM.
Detta trots att jag gjorde ett långt inlägg om hur det skulle kunna ha gått till, och då skulle det närmast handla om vållande till annans död såvitt jag kan bedöma. Anledningen till mina misstankar var då alls inte några citerade rader från någon låt.
Jag finner det nämligen svårt att helt bortse från vad Schazz skrivit.
Jag fortsätter att snoka runt på andra ställen, och hoppas kunna styrka eller släppa misstankarna om andra eventuella motivbilder.