2018-06-23, 17:49
Medlem
tempeZZts avatar
Har följt tråden nästan till hundra, men har säkert missat något. Slänger därför ut en teori om ett delvis händelseförlopp som kan "klippas in" i mycket annat. Har någon nämnt något liknande ber jag om ursäkt.

Min fundering, alltså....

LW är hemma. Slår in paket eller whatever. GM knackar på, vill något, diskussion urartar, eventuell början till våld uppstår. LW försöker fly och känner sig i behov av hjälp.

Sent på kvällen och kanske medvetenhet om mycket släckta fönster och/eller neddragna persienner gör att LW flyr mot där hon snabbast och enklast tror att hon kan få kontakt med andra människor - motorvägen.

LW vet att bullerplanket slutar lite till höger inne i växtligheten från där hon flyr och att det där bara är ett lägre stängsel att passera för att kunna komma ner till en rejält trafikerad väg, börja vinka och påkalla uppmärksamhet i panik.

GM hinner dock ifatt just i den "triangel" LW hittas, vilken är utan insyn utifrån, mer våld, skrik uppstår och detta blir brottsplatsen.

Funderingar kring detta scenario?
Citera
2018-06-23, 17:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket motiv ser du? som inte jag ens kan föreställa mig.

Fantombilden från dubbelmordet i Linköping
liknar UWs och LWs barn.
Han stämmer ganska bra i ålder;
dubbelmördaren i Linköping
ska ha varit i 35-års åldern 2004.
Citera
2018-06-23, 17:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
liknar UWs och LWs barn.

Har du sett bild på UW? Finns på LWs blogg.
Citera
2018-06-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har följt tråden nästan till hundra, men har säkert missat något. Slänger därför ut en teori om ett delvis händelseförlopp som kan "klippas in" i mycket annat. Har någon nämnt något liknande ber jag om ursäkt.

LW är hemma. Slår in paket eller whatever. GM knackar på, vill något, diskussion urartar, eventuell början till våld uppstår. LW försöker fly och känner sig i behov av hjälp.

Sent på kvällen och kanske medvetenhet om mycket släckta fönster och/eller neddragna persienner gör att LW flyr mot där hon snabbast och enklast tror att hon kan få kontakt med andra människor - motorvägen.

LW vet att bullerplanket slutar lite till höger inne i växtligheten från där hon flyr och att det där bara är ett lägre stängsel att passera för att kunna komma ner till en rejält trafikerad väg, börja vinka och påkalla uppmärksamhet i panik.

GM hinner dock ifatt just i den "triangel" LW hittas, vilken är utan insyn utifrån, mer våld, skrik uppstår och detta blir brottsplatsen.

Jag klankar inte ner på din teori...men att välja att ta sig till motorvägen för att påkalla hjälp känns krångligt. Förvisso blir man säkert irrationell i pressade, hotfulla situationer...men om BO ville påkalla hjälp hade det räckt gå utanför dörren och skrika högt så hade någon granne hört detta. BO’s bostad är en radhuslänga, det är ett sannerligen tättbebyggt bostadsområde.
Citera
2018-06-23, 18:01
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
liknar UWs och LWs barn.

Vad menar du? Att det skulle vara UW som är mördaren i Lkpg? Men kära nån de här blir värre och värre. Inte nog med att han är misstänkt för att ha mördat Lena, nu misstänks han för ett mord till...
Du får nog tänka om här.
Vet ganska säkert att han inte har med Lenas död att göra
Senast redigerad av flixa81 2018-06-23 kl. 18:04. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-23, 18:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad menar du? Att det skulle vara UW som är mördaren i Lkpg? Men kära nån de här blir värre och värre. Inte nog med att han är misstänkt ha mördad Lena nu misstänks han för ett mord till...
Du får nog tänka om här.
Vet ganska säkert att han inte har med Lenas död att göra

Två mord till.
Citera
2018-06-23, 18:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har du sett bild på UW? Finns på LWs blogg.

Någon skrev att hennes blogg är borttagen.
Citera
2018-06-23, 18:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Så kan LW ha tänkt i en liknande hotfull pressad situation. Låter rimligt.

Själv hade jag nog gallskrikit vid min bostad, eventuellt sprungit och bankat på grannars dörrar och väckt så många jag kan. Men det säger jag nu, ingen vet hur man agerar under hot och stress.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-23 kl. 18:07. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-23, 18:08
Medlem
Citat:
Länk till blogg: http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?About
Citera
2018-06-23, 18:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Två mord till.

Okej två mord.
Men bara för att det är stiltje i tråden behöver man inte anklaga folk för hemska saker till höger och vänster.
Tror du på allvar på det du själv skriver nu?
Citera
2018-06-23, 18:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Länk till blogg: http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?About
Fungerar inte?
Citera
2018-06-23, 18:15
Medlem
Citat:
LWs blogg : http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home&page=7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in