Citat:
Ursprungligen postat av
StillaHavet
SD har haft 20 år på sig att hamra in att SD=mot invandring. Se varje parti som ett sorts varumärke. De flesta röstar på en image. Nästan ingen läser partiprogrammet. Alternativ media har fram till mars 2018 enhälligt stött SD, etablerade medier har gett SD gratis reklam genom att utpeka dem som farliga.
Denna bild lever kvar hos de flesta som inte är så insatta. De är de mer insatta som väljer AfS eftersom partiet har en överlägsen politik och en bättre partiledning. Detta bådar gott för framtiden.
Nu gäller det också att fundera på kort sikt. Politik är ofta för breda massor enkla alternativ. Svart eller vitt, tydliga enkla val. AfS måste hitta just detta och hamra in fram till valet vad gäller de breda massorna. Jag tror på tre alternativ. Sjuklövern=massinvandring, SD=integration och AfS=återvandring. Valet är inte ett val mellan två, utan tre alternativ.
Vad gäller de som redan idag stödjer AfS är det sannolikt de mer insatta. Här finns troligen många som ligger mitt emellan att till fullo förstå och de allmänna missnöjesrösterna på SD. Dessa är troligen mer öppna för mer sofistikerade resonemang. Exakt hur man just når dem vet jag inte men tror att det kan vara värt att fundera om det går att mer precist nå dem.
Hursomhelst är jag säker på att AfS går en ljus framtid till mötes eftersom vanligt folks uppfattning i många fall ligger mycket närmare AfS återvandring än SD öppna svenskhet och integration. Ska bli oerhört spännande att se om partiledningen lyckas med konststycket att redan få in AfS 2018 vilket i så fall är en mindre sensation. Jag tror de klarar det med rätt analys.
Som jag anser det bör AfS hamra in budskapet att
samhällskontraktet är brutet. Hela vår politik går ju ut på just det, men det sägs inte direkt. Den breda massan måste ha klara enkla sanningar, och då menar jag sanningar och inte omskrivningar. Folk tror inte längre på att de etablerade partierna kan återupprätta samhällskontraktet, de tror att SD kan och vill det. Jag anser att AfS är det ENDA partiet som arbetar med denna fundamentala fråga och vi bör därför torgföra det direkt till folket.