2018-06-23, 13:18
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är inget svar på hur det skulle vara bättre.
Så vill du försöka igen och berätta hur detta är bättre för barnen att tvingas in i andra familjer?

Intressant sak om aspergers och när jag uppvisar betydligt mer empati än dig.
Men förstår det bara var en ad hominem, dock väldig intressant.

Ska jag berätta om någon annans raljerande? Och sedan hugger du gravallvarligt på mitt Ja herregud...
Citera
2018-06-23, 13:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Ska jag berätta om någon annans raljerande? Och sedan hugger du gravallvarligt på mitt Ja herregud...
Frågan är hur det skulle vara bättre för barnen, och nått svar kom aldrig.
Så ska vi försöka en sista gång och få svar av dig?
Citera
2018-06-23, 13:28
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Frågan är hur det skulle vara bättre för barnen, och nått svar kom aldrig.
Så ska vi försöka en sista gång och få svar av dig?

Det blir inte bättre. Ingen människa har föreslagit det heller. Inte på riktigt. Begriper du verkligen inte det?
Citera
2018-06-23, 13:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det blir inte bättre. Ingen människa har föreslagit det heller. Inte på riktigt. Begriper du verkligen inte det?
Okey, men varför drar man upp det som en sak, som sen man inte menar att aldrig kommer hända då?
Nu pratar jag inte specifikt om dig om du tycker det är fel, utan de som säger denna.

Och hur ska jag begripa att de inte menar detta menar du?
Hävda troll när man pratar om Trump funkar inte, då extremistidéer flödar bland dessa Trumpnissar.(om nu detta kort skulle dras upp).

Men bra nu vet vi att du inte stödjer den idén då(och hoppas det är rätt uppfattat av mig, rätt mig gärna om jag har fel).
Citera
2018-06-23, 13:34
Medlem
Citat:
Precis. Han borde skicka dem en räkning så klart. Mat och husrum

Det där var blandade siffror. Men antalet som kommer över gränsen har ju minskat i otroligt många år. Och den största delen av de som är illegala i landet är ju inte de som kostar mest behöver ju inte alls ha kommit över gränsen. Så om Trump ville göra något effektivt för att hindra folk att vara illegalt i landet så är det ju inte att försöka få barnen att bli övergivna av sina föräldrar genom skicka tillbaka föräldrarna utan barnen. Barnen kommer ju då absolut säkert bli en kostnad för USA.

Så varför Trump skapar mer kostnader för USA verkar ju inte bra om han värnar om MAGA.

Men effektivitet verkar ju inte vara något Trump strävar efter. Han gillar bara att uppträda och få applåder. Jobba not so much!
Citera
2018-06-23, 13:37
Medlem
Citat:
Okey, men varför drar man upp det som en sak, som sen man inte menar att aldrig kommer hända då?
Nu pratar jag inte specifikt om dig om du tycker det är fel, utan de som säger denna.

Hävda troll när man pratar om Trump funkar inte, då extremistidéer flödar bland dessa Trumpnissar.(om nu detta kort skulle dras upp).

Men bra nu vet vi att du inte stödjer den idén då(och hoppas det är rätt uppfattat av mig, rätt mig gärna om jag har fel).

Fast flera av föräldrarna har ju utvisats medan barnen blir kvar. Så att några måste omhändertas på något sätt är ju möjligt. Det finns ju dock jurister som jobbar gratis för att hitta föräldrar och barn då de förstår att det är fruktansvärt det som Trump har gjort mot dessa.

Och förutom det så är det ju en skamfläck för USA att njutningslystet ta barn bara för att man kan. Sadisterna kommer väl att få svara för sig senare. Förhoppningsvis direktsänt. Sessions har glömt allt och Nielsen har aldrig vetat någonting och Trump är på golfsemester och kan inte svara för sig för att han kan råka ljuga då och det är ju inte bra.
Citera
2018-06-23, 13:38
Medlem
Citat:

Risken finns dock att några av föräldrarna inte hittas och då måste ju USA svara för att barnen omhändertas på ett eller annat sätt. Eller menar du att de ska släppas av i öknen?
Citera
2018-06-23, 13:39
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:

Raljans är ett av många indirekta sätt vi kommunicerar på beroende på situation och sinnesläge. Varför får du ta med socialpsykologer. Den absoluta majoriteten förstår i alla fall avsikterna. Gör man inte det så blir det ofta knas med andra.
Citera
2018-06-23, 14:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Raljans är ett av många indirekta sätt vi kommunicerar på beroende på situation och sinnesläge. Varför får du ta med socialpsykologer. Den absoluta majoriteten förstår i alla fall avsikterna. Gör man inte det så blir det ofta knas med andra.
Vad är det för ironi i att säga man ska ta barnen ifrån föräldrar och dela ut dom till barnfamiljer?
Jag frågar dig, så jag behöver inte blanda in någon socialpsykologi för få svar, då du kan ge svaret.

Och om det är ironi man är ute efter, så var det väldigt dold.
Men vet en del inbilla sig att ironi och sarkasm är enkelt och förmedla i text och utan smilys som tex blinkning.

Men som jag förstått det då, så är detta med att kidnappa barnen och dela ut dom till andra barnlösa föräldrar, är luft och skitsnack och ska ignoreras som sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Fast flera av föräldrarna har ju utvisats medan barnen blir kvar. Så att några måste omhändertas på något sätt är ju möjligt. Det finns ju dock jurister som jobbar gratis för att hitta föräldrar och barn då de förstår att det är fruktansvärt det som Trump har gjort mot dessa.

Och förutom det så är det ju en skamfläck för USA att njutningslystet ta barn bara för att man kan. Sadisterna kommer väl att få svara för sig senare. Förhoppningsvis direktsänt. Sessions har glömt allt och Nielsen har aldrig vetat någonting och Trump är på golfsemester och kan inte svara för sig för att han kan råka ljuga då och det är ju inte bra.
Jo, det klart, har man redan gjort sig av med föräldrar och inte hittar dom.
Så tvingar man fram andra lösningar som är dåliga, men bra mycket bättre än sitta i en bur.
Bra att man arbetar på detta, kanske starta upp en hemsida där man för ihop barnen med föräldrar igen.

Det visade sig vist vara ironi och ta barnen i syftet och ge dom till andra barnlösa i USA.
Så den kan vi släppa nu, men komemr säkerligen nån mer och hävdar att det är exakt så man ska göra.
Senast redigerad av klyban 2018-06-23 kl. 14:39.
Citera
2018-06-23, 14:45
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Ja men det är ju precis det jag säger. Varför fängslar Trump dessa barn och betalar för deras uppehälle för?
Trump gör inte detta. Tjänstemännen följer en lag som kom till under en tidigare presidents (Clinton?) tid vid makten.
Citera
2018-06-23, 14:46
Medlem
Citat:
Vad är det för ironi i att säga man ska ta barnen ifrån föräldrar och dela ut dom till barnfamiljer?
Jag frågar dig, så jag behöver inte blanda in någon socialpsykologi för få svar, då du kan ge svaret.

Och om det är ironi man är ute efter, så var det väldigt dold.
Men vet en del inbilla sig att ironi och sarkasm är enkelt och förmedla i text och utan smilys som tex blinkning.

Men som jag förstått det då, så är detta med att kidnappa barnen och dela ut dom till andra barnlösa föräldrar, är luft och skitsnack och ska ignoreras som sådant.

Jo, det klart, har man redan gjort sig av med föräldrar och inte hittar dom.
Så tvingar man fram andra lösningar som är dåliga, men bra mycket bättre än sitta i en bur.
Bra att man arbetar på detta, kanske starta upp en hemsida där man för ihop barnen med föräldrar igen.

Det visade sig vist vara ironi och ta barnen i syftet och ge dom till andra barnlösa i USA.
Så den kan vi släppa nu, men komemr säkerligen nån mer och hävdar att det är exakt så man ska göra.

Ja man önskar att det var ironi att det ska behövas hitta nya vårdnadshavare till barn som nyss hade. För någon dag sedan var det hundratals advokater som var inbegripna i att arbeta för att återförena barn och föräldrar då Trump och Vita Huset inte klarar av det. Dessa jobbar gratis för att det är ett mycket viktigt arbete. Och att presidenten och hans team inte klarar av detta då de bara utfört ett hafsverk i att slita barn från sina föräldrar. Skulle tro att ännu fler advokater har engagerat sig i dag. Sedan så är ju frivilliga på span var barnen kan finnas. Så mycket goda krafter för att förena familjer görs.

Trump var ju så stolt, även Sessions och Nielsen. Detta var så bra tyckte dem. Denne Trump har inte lyckats med något alls. Som är bra.
Citera
2018-06-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Trump gör inte detta. Tjänstemännen följer en lag som kom till under en tidigare presidents (Clinton?) tid vid makten.

Nej det finns ingen sådan lag. Det var en policy som Trump införde i april/maj 2018 och då fanns inte någon annan president i VH än Trump.

Trump har ju sagt att han vill avsluta policyn nu. Så tramset om att det är någon annan som stått för detta är just bara trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in