Citat:
Ursprungligen postat av
Hyfundan
Raljans är ett av många indirekta sätt vi kommunicerar på beroende på situation och sinnesläge. Varför får du ta med socialpsykologer. Den absoluta majoriteten förstår i alla fall avsikterna. Gör man inte det så blir det ofta knas med andra.
Vad är det för ironi i att säga man ska ta barnen ifrån föräldrar och dela ut dom till barnfamiljer?
Jag frågar dig, så jag behöver inte blanda in någon socialpsykologi för få svar, då du kan ge svaret.
Och om det är ironi man är ute efter, så var det väldigt dold.
Men vet en del inbilla sig att ironi och sarkasm är enkelt och förmedla i text och utan smilys som tex blinkning.
Men som jag förstått det då, så är detta med att kidnappa barnen och dela ut dom till andra barnlösa föräldrar, är luft och skitsnack och ska ignoreras som sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Fast flera av föräldrarna har ju utvisats medan barnen blir kvar. Så att några måste omhändertas på något sätt är ju möjligt. Det finns ju dock jurister som jobbar gratis för att hitta föräldrar och barn då de förstår att det är fruktansvärt det som Trump har gjort mot dessa.
Och förutom det så är det ju en skamfläck för USA att njutningslystet ta barn bara för att man kan. Sadisterna kommer väl att få svara för sig senare. Förhoppningsvis direktsänt. Sessions har glömt allt och Nielsen har aldrig vetat någonting och Trump är på golfsemester och kan inte svara för sig för att han kan råka ljuga då och det är ju inte bra.
Jo, det klart, har man redan gjort sig av med föräldrar och inte hittar dom.
Så tvingar man fram andra lösningar som är dåliga, men bra mycket bättre än sitta i en bur.
Bra att man arbetar på detta, kanske starta upp en hemsida där man för ihop barnen med föräldrar igen.
Det visade sig vist vara ironi och ta barnen i syftet och ge dom till andra barnlösa i USA.
Så den kan vi släppa nu, men komemr säkerligen nån mer och hävdar att det är exakt så man ska göra.