Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Nyreggad, så risken finns att jag gör nybörjarfel när det gäller själva hantverket på detta forum.
Under ett par års tid har jag följt diverse trådar här i ABoK. Det är först nu som jag känner att jag vill delta aktivt.
Till att börja med vill jag rikta ett stort tack till er som håller tråden igång - och även för den framåt - med seriösa inlägg, vettiga teorier, inside information och bra analyser.
Vill särskilt framhålla Dalaan som jag uppfattat som trovärdig, korrekt, och med ett civilkurage utöver det vanliga.
Nå, i just detta sorgliga fall tyckte jag från början att det var klart som korvspad vem som var GM.
Fd, bråk, anmälningar, svartsjuka. SD kändes som klippt och skuren i rollen som GM. Motiv typ det ovan nämnda.
Så klack det till i mej när jag läste Clandestinos (?) inlägg, ”långskottet” om JGF i en annan tråd.
Frågor, som jag först inte förstod var de kom ifrån, blev relevanta, tex den om när LW tog sitt körkort.
Då fick plötsligt GM (SD?) ett verkligt tungt motiv. Eller två, om man säger.
Sedan har inlägg staplats på inlägg, vissa håller fast vid vad man trott från början, somliga, i likhet med mej, har svängt ett par gånger, häktningar kommit och gått, klädfynd gjorts alternativt inte gjorts, utredare avsatts, tidpunkter diskuterats, plank stötts och blötts, kort sagt, det har spekulerats nästan in absurdum. Något som stått fast är Schazz’ ursprungliga teori om GM.
Och nu är även jag böjd åt att börja tro på det sorgliga alternativet.
Det skulle dessutom, enligt min ringa mening, förklara varför SD inte vill tala om vem han håller som trolig MGM.
Jag tror också att med denne, min nye, GM så kan förloppet förklaras och förstås.
Tex kan det ha varit bråk om en sån ”banalitet” som att LW skulle ge sej iväg på resa samma dag (visst?) som yngste sonen fyllde år. Det skulle ha kunna börja som allmänt tjafsande, övergå i handgripligheter, som förekommit tidigare enligt uppgift.
Just denna kväll skulle oturen ha kunnat vara framme. LW kanske föll illa, halkade på mattan, vad vet jag. Hon kanske tuppade av, GM fick panik och tänkte att det här kommer att sluta illa oavbsett hur det går. GM kanske trodde att hon rent av slagit ihjäl sej, på bordshörnet eller nåt liknande.
GM vill få bort LW från platsen, för att inte behöva bli misstänkt, och bärsläpar henne till FP, som är det närmaste gömslet. Om nån granne mot förmodan tittar ut så ser de LW och GM ta en liten kvällstur bara, med GM:s arm runt hennes axlar.
I tron om att hon är död försöker GM få det att se ut som om någon Okänd Person överfallit henne, och slår henne fördärvad med något tillhygge.
(Om hon inte redan ÄR död då, så KAN det kanske vara då hon skriker så förtvivlat.) GM inser inte i tid att hon skulle ha kunnat räddas om hen bara vid fallet (?) i hemmet ringt UW, ambulansen, grannen... vad vet jag.
Det här tycker jag skulle kunna vara ett tänkbart scenario.
Och sorgligt.
Detta var mitt första inlägg, jag ska försöka att inte skriva så kortfattat i fortsättningen 😉