2018-06-23, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vilken tråd syftar Du på att Du har läst... LW:s körkort vad är poängen... inget jag läst i denna tråd? Tror Du att en 16-17-åring kan gå ca 100 m med en avsvimmad kropp och "hålla runt hennes axlar"?

Det stämmer som den nyreggade medlemmen skriver, det
har vid några tillfällen i den här tråden efterfrågats vid vilken
ålder som LW tog körkortet. Har väl aldrig kommit fram varför
just den uppgiften har varit viktig att lyfta.
Citera
2018-06-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det olösta dubbelmordet 2004 i Linköping.
LW:s körkort, just det. När jag läste om Linköping och snokade runt lite så blev den frågan relevant. Minst två olika användare har ställt frågan, här i denna tråd.
Ja, det tror jag. Om BO är tunn och späd, och GM - även en ung sådan - är, som det verkar biffig.
Du verkar lite snurrig... kan det bero på dagen (midsommardagen)? Hur och varför kom Linköpingsmorden in i detta... Jag har läst denna tråd från början till slut inte hittat något om Lena´s ev körkort... Var har Du fått ifrån att sonen är "biffig", var det inte någon som han hade gjort tummen upp till?
Citera
2018-06-23, 09:42
Medlem
Citat:
Du verkar lite snurrig... kan det bero på dagen (midsommardagen)? Hur och varför kom Linköpingsmorden in i detta... Jag har läst denna tråd från början till slut inte hittat något om Lena´s ev körkort... Var har Du fått ifrån att sonen är "biffig", var det inte någon som han hade gjort tummen upp till?

Har du läst mitt inlägg precis före ditt? Det HAR definitivt
efterfrågats om när LW tog körkortet - då måste du ha
missat just de inläggen.
Citera
2018-06-23, 09:48
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det stämmer som den nyreggade medlemmen skriver, det
har vid några tillfällen i den här tråden efterfrågats vid vilken
ålder som LW tog körkortet. Har väl aldrig kommit fram varför
just den uppgiften har varit viktig att lyfta.

Mognadsfråga när hon tog körkort? Förstår inte själv.
Som alltid bör ju grupper som dessa undersökas:
* Psykiskt sjuka
* Kriminella
* Kända missbrukare
* Kontakter med vårdinrättningar
* Kontakter med socialtjänst

men hon jobbade själv inom socialtjänsten ?
samt hennes "rival" är Sjuksköterska ?
Citera
2018-06-23, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är inne på en teori som är så pass långsökt att det vore dumt att redogöra för den. Behöver dock svar på en konstig fråga för att kunna släppa tanken. Vid vilken ålder tog LW körkort?

Citat:
Ursprungligen postat av Nattviolis
Tack för svar Schazz och bradgardsindianen. Nej, jag grunnar varken på eventuella trafikincidenter eller misstänker älgar ;o). Undrar bara, uppenbarligen i likhet med Draifos, om någon vet vilket år LW tog körkort?

Varsågod Tufsankatt, var god läs ovanstående inlägg. Dessa två skribenter
har ställt frågor i tråden om vid vilken ålder/vilket år LW tog körkort.

Citat:
Citera
2018-06-23, 09:53
Medlem
Nu har jag inte läst tråden, men stämmer det att alla poliser i detta fall
är utbytta pga dåligt arbete?
Citera
2018-06-23, 09:54
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nyreggad, så risken finns att jag gör nybörjarfel när det gäller själva hantverket på detta forum.
Under ett par års tid har jag följt diverse trådar här i ABoK. Det är först nu som jag känner att jag vill delta aktivt.
Till att börja med vill jag rikta ett stort tack till er som håller tråden igång - och även för den framåt - med seriösa inlägg, vettiga teorier, inside information och bra analyser.
Vill särskilt framhålla Dalaan som jag uppfattat som trovärdig, korrekt, och med ett civilkurage utöver det vanliga.
Nå, i just detta sorgliga fall tyckte jag från början att det var klart som korvspad vem som var GM.
Fd, bråk, anmälningar, svartsjuka. SD kändes som klippt och skuren i rollen som GM. Motiv typ det ovan nämnda.
Så klack det till i mej när jag läste Clandestinos (?) inlägg, ”långskottet” om JGF i en annan tråd.
Frågor, som jag först inte förstod var de kom ifrån, blev relevanta, tex den om när LW tog sitt körkort.
Då fick plötsligt GM (SD?) ett verkligt tungt motiv. Eller två, om man säger.
Sedan har inlägg staplats på inlägg, vissa håller fast vid vad man trott från början, somliga, i likhet med mej, har svängt ett par gånger, häktningar kommit och gått, klädfynd gjorts alternativt inte gjorts, utredare avsatts, tidpunkter diskuterats, plank stötts och blötts, kort sagt, det har spekulerats nästan in absurdum. Något som stått fast är Schazz’ ursprungliga teori om GM.
Och nu är även jag böjd åt att börja tro på det sorgliga alternativet.
Det skulle dessutom, enligt min ringa mening, förklara varför SD inte vill tala om vem han håller som trolig MGM.
Jag tror också att med denne, min nye, GM så kan förloppet förklaras och förstås.
Tex kan det ha varit bråk om en sån ”banalitet” som att LW skulle ge sej iväg på resa samma dag (visst?) som yngste sonen fyllde år. Det skulle ha kunna börja som allmänt tjafsande, övergå i handgripligheter, som förekommit tidigare enligt uppgift.
Just denna kväll skulle oturen ha kunnat vara framme. LW kanske föll illa, halkade på mattan, vad vet jag. Hon kanske tuppade av, GM fick panik och tänkte att det här kommer att sluta illa oavbsett hur det går. GM kanske trodde att hon rent av slagit ihjäl sej, på bordshörnet eller nåt liknande.
GM vill få bort LW från platsen, för att inte behöva bli misstänkt, och bärsläpar henne till FP, som är det närmaste gömslet. Om nån granne mot förmodan tittar ut så ser de LW och GM ta en liten kvällstur bara, med GM:s arm runt hennes axlar.
I tron om att hon är död försöker GM få det att se ut som om någon Okänd Person överfallit henne, och slår henne fördärvad med något tillhygge.
(Om hon inte redan ÄR död då, så KAN det kanske vara då hon skriker så förtvivlat.) GM inser inte i tid att hon skulle ha kunnat räddas om hen bara vid fallet (?) i hemmet ringt UW, ambulansen, grannen... vad vet jag.
Det här tycker jag skulle kunna vara ett tänkbart scenario.
Och sorgligt.
Detta var mitt första inlägg, jag ska försöka att inte skriva så kortfattat i fortsättningen 😉

Tror inte någon orkar släpa en död människa så långt.
Då borde även någon ha sett dem på vägen dit och tyckt det såg lite konstigt ut
Citera
2018-06-23, 10:04
Medlem
Citat:
Varsågod Tufsankatt, var god läs ovanstående inlägg. Dessa två skribenter
har ställt frågor i tråden om vid vilken ålder/vilket år LW tog körkort.
OK, tack för det... jag har som en del andra inte riktigt förstått vad det har med mordet att göra och förträngt det.Förstår det fortfarande inte kan Du förklara? Mina andra frågor kvarstår... biffig (sonen) var står det... och vad har det med Linköpingsmorden att göra... (tråd på annat ställe än FB eller)?
Citera
2018-06-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kanske är det helt normalt för teens att uttrycka sig dramatiskt för att få följare? Men det är oerhört märkliga inlägg från två av barnen. Där om något borde fadern och anhöriga gått in och stoppat kidsen. Kanske till och med plockat av dem mobiler och internet. Alla sörjer olika men barn till en pastor borde nog få höra om det olämpliga i att dela vissa saker i en viss period.
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar Linus Carlen på IG.

Tufsankatt, du verkar inte ha läst tråden alltför noggrant, i
ovanstående inlägg kan du se var uppgiften om att äldsta sonen
numera är biffig kommer. Skribenten Schazz kände/känner till
LW samt hennes familj.

Det inlägget skrevs helt nyligen av Schazz.

Citat:
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-23 kl. 10:08.
Citera
2018-06-23, 10:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Ooops!
Rätt in i hetluften!
Hade för all del inte förväntat mej något annat.
Tack till den/dem som backar upp mina påståenden/frågor!
Körkort, Linköping mm: Jag vill ju inte bli avstängd innan jag knappt hunnit börja. Men, om man läser den tråden, kollar runt lite på andra forum, pja, då är det vissa frågor som blir intressanta.
Tex datum. Inte ev mognadsgrad utan just datum. Kalla hårda fakta.
Ang EV GM: Någon, som verkar känna till personerna runt LW skrev att EV GM (obs EV) utvecklats från ”räka” till ja, nu kommer jag inte ihåg ordet, men jag fick känslan av ”biffig”, typ.
Adrenalinpåslag ska inte heller förringas.
Citera
2018-06-23, 10:15
Medlem
Citat:
LW samt hennes familj.

Om Du läser tråden vidare efter Schazz inlägg om sonen så ifrågasätts det att han skulle vara biffig... mina frågor kanske dessutom "den nya i tråden" kan svara på... Hur vet Du att Schazz känner till sonen/Lena?
Citera
2018-06-23, 10:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
LW samt hennes familj.

Precis detta jag syftade på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in