Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Någon planterade det, media vattnade.
Känns nästan planlagt och vi vet ju alla var fokus har varit.
Jag kan inte släppa att om SD är skyldig så har han väntat i ett och ett halvt år. Känns fel. Han är impulsiv och ogenomtänkt, kan han planera under så lång tid?
Min fetmarkering: Läste när du skrev det och har tänkt fråga men inte haft vare sig tid, lust eller ork förrän nu. Hur väl känner du SD? Har inte läst den beskrivningen av honom som person förut. Dela gärna med dig mer av din kännedom om de inblandade, vi andra tar tacksamt emot allt "kött på benen" som går, sedan är det förstås upp till var och en vad man väljer att tro på. Du verkar inte vara så förtjust i LW utifrån vad du har sett och fått höra, eller tolkar jag det fel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Ja, polis har varit i hemmet. Det är svårt att få klarhet i om det hänt flera gånger men våldet har varit återkommande iaf. Son och mor ska ha pucklat på varandra när konflikter uppstod. Sonen ska ha valt att bo hos fadern en tid men sedan återgått till boende i båda hemmen.
LW och UW ska ha skilt sig för att känslorna tog slut från LWs sida. Dock fortsatte familjen att leva som familj fast på två adresser. LW ha skrivit om det i sin blogg som numera är nedstängd. Familjen firade semestrar mm tillsammans.
Tack för denna information också. Det låter rätt så hemskt faktiskt att de bråkade så pass mycket - inget vanligt tonårstrots vad det verkar. Vill du berätta mer om NW? Har han problem med sitt humör tro? Mer än vad som kan räknas som normalt menar jag. Eller kan det bero på att han var arg på LW för föräldrarnas skilsmässa och såg det som hennes fel? Han kanske skämdes över henne och att hon hade en (eller flera?) affär med SD. Barnen i båda familjerna måste känna till varandra rätt så väl, om inte annat för att de bor i samma område och är i ungefär samma ålder allihop. Går några av barnen i samma klass rent av?
Vet att jag svär i kyrkan här, men eftersom Schazz så envist nämner NW och bråken med LW och annat så tänker jag att det kan vara bra att reda ut det lite mer. Tycker inte heller att man bara för att någon är minderårig kan utesluta ett inte helt omöjligt scenario helt och hållet bara därför. Flashback har aldrig gjort sig känt för någon större finkänslighet tidigare, så...
Det känns tyvärr inte alls som en omöjlighet att det återigen har blivit handgemäng och bråk och att det har skett något som absolut inte var menat. En hemsk tanke men det skulle inte vara första gången i historien något sådant händer. Fortfarande är det svårt att få ihop med de skrik som hörts samt att frågan om när och hur LW hamnade bakom bullerplanket förblir obesvarad men det gäller oavsett vilken GM man tänker sig. Som sagt - tycker att även detta bör kunna diskuteras även om polisen verkar ha en del på SD som gör honom skäligen misstänkt. Kan för mitt liv inte tro att det bara handlar om de tidigare misshandelsanmälningarna även om de är nog så graverande och några som säger sig känna LW menar att det finns mer liknande, vilket inte alls låter otroligt.