2018-06-23, 00:13
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Haha, ja fint ska det vara, med silverfat och allt, det ju ändå
Midsommarafton!☀️🇸🇪 Tack för de snälla orden, du är allt bra rar du!🙂
Tycker det är trevligt när det är en god ton i tråden och att man hjälps åt!

Trevlig midsommar! Tackar, bockar och niger ödmjukt för de vänliga orden! Instämmer, samarbete ger ett jämnare flöde i tråden. Vi tycker, tänker, känner och spekulerar å det vildaste, som sig bör. Men alla de ”spretiga spröt” vi representerar flätas ändå samman under tidens gång, på något sätt. Jag har förundrats över det. Gissar att det beror på att alla vi egentligen önskar samma sak, att fallet ska klaras upp.
Citera
2018-06-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Trevlig midsommar! Tackar, bockar och niger ödmjukt för de vänliga orden! Instämmer, samarbete ger ett jämnare flöde i tråden. Vi tycker, tänker, känner och spekulerar å det vildaste, som sig bör. Men alla de ”spretiga spröt” vi representerar flätas ändå samman under tidens gång, på något sätt. Jag har förundrats över det. Gissar att det beror på att alla vi egentligen önskar samma sak, att fallet ska klaras upp.

Önskar dig också en Glad Midsommar!☀️🌻 Du uttrycker och sammanfattar
det så klokt och bra varför vi alla är här i tråden - många tankar och
funderingar som flyger runt och som kan ge upphov till nya infallsvinklar
och idéer.

Vi strävar ju alla mot samma mål, har alla samma önskan - att
denna djupt tragiska händelse skall klaras upp fortast möjligt så att
familj, nära och kära, vänner och kollegor skall få ett värdigt avslut
och få den tid de behöver till att sörja i lugn och ro.
Citera
2018-06-23, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Någon planterade det, media vattnade.
Känns nästan planlagt och vi vet ju alla var fokus har varit.
Jag kan inte släppa att om SD är skyldig så har han väntat i ett och ett halvt år. Känns fel. Han är impulsiv och ogenomtänkt, kan han planera under så lång tid?
Min fetmarkering: Läste när du skrev det och har tänkt fråga men inte haft vare sig tid, lust eller ork förrän nu. Hur väl känner du SD? Har inte läst den beskrivningen av honom som person förut. Dela gärna med dig mer av din kännedom om de inblandade, vi andra tar tacksamt emot allt "kött på benen" som går, sedan är det förstås upp till var och en vad man väljer att tro på. Du verkar inte vara så förtjust i LW utifrån vad du har sett och fått höra, eller tolkar jag det fel?
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ja, polis har varit i hemmet. Det är svårt att få klarhet i om det hänt flera gånger men våldet har varit återkommande iaf. Son och mor ska ha pucklat på varandra när konflikter uppstod. Sonen ska ha valt att bo hos fadern en tid men sedan återgått till boende i båda hemmen.
LW och UW ska ha skilt sig för att känslorna tog slut från LWs sida. Dock fortsatte familjen att leva som familj fast på två adresser. LW ha skrivit om det i sin blogg som numera är nedstängd. Familjen firade semestrar mm tillsammans.
Tack för denna information också. Det låter rätt så hemskt faktiskt att de bråkade så pass mycket - inget vanligt tonårstrots vad det verkar. Vill du berätta mer om NW? Har han problem med sitt humör tro? Mer än vad som kan räknas som normalt menar jag. Eller kan det bero på att han var arg på LW för föräldrarnas skilsmässa och såg det som hennes fel? Han kanske skämdes över henne och att hon hade en (eller flera?) affär med SD. Barnen i båda familjerna måste känna till varandra rätt så väl, om inte annat för att de bor i samma område och är i ungefär samma ålder allihop. Går några av barnen i samma klass rent av?
Vet att jag svär i kyrkan här, men eftersom Schazz så envist nämner NW och bråken med LW och annat så tänker jag att det kan vara bra att reda ut det lite mer. Tycker inte heller att man bara för att någon är minderårig kan utesluta ett inte helt omöjligt scenario helt och hållet bara därför. Flashback har aldrig gjort sig känt för någon större finkänslighet tidigare, så...

Det känns tyvärr inte alls som en omöjlighet att det återigen har blivit handgemäng och bråk och att det har skett något som absolut inte var menat. En hemsk tanke men det skulle inte vara första gången i historien något sådant händer. Fortfarande är det svårt att få ihop med de skrik som hörts samt att frågan om när och hur LW hamnade bakom bullerplanket förblir obesvarad men det gäller oavsett vilken GM man tänker sig. Som sagt - tycker att även detta bör kunna diskuteras även om polisen verkar ha en del på SD som gör honom skäligen misstänkt. Kan för mitt liv inte tro att det bara handlar om de tidigare misshandelsanmälningarna även om de är nog så graverande och några som säger sig känna LW menar att det finns mer liknande, vilket inte alls låter otroligt.
Citera
2018-06-23, 01:08
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Usch det låter lite hemskt, som om någon skändat hennes kropp till oigenkännlighet
Hämndmotivet tittar fram i mitt huvud igen

Inte omöjligt att kroppen är styckad. De bar bruna påsar med innehåll från fp. Så gjordes i Jonna-fallet också. Eftersom dom inte släpper spärrningar av sd;s hus, så letar dom säkert efter styckningsplats. Minsta lilla blodprick räcker nog av Lenas blod.
Kroppen VAR illa åtgången. Det visar sej genom att identifikationen var svår. Man kunde inte se om det var en kvinna eller man ens.
Citera
2018-06-23, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Inte omöjligt att kroppen är styckad. De bar bruna påsar med innehåll från fp. Så gjordes i Jonna-fallet också. Eftersom dom inte släpper spärrningar av sd;s hus, så letar dom säkert efter styckningsplats. Minsta lilla blodprick räcker nog av Lenas blod.
Kroppen VAR illa åtgången. Det visar sej genom att identifikationen var svår. Man kunde inte se om det var en kvinna eller man ens.

Lägg ner det där tramset omedelbums, antalet vimsiga trådsanningar har uppnåt sin kvot för länge sedan. Det är andra gången nu du försöker hetta upp den spisen.
Citera
2018-06-23, 01:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Vad har du fått det där ifrån? Att kroppen var så illa åtgången att de inte ens kunde se om det var en man eller en kvinna?

Och varför skulle GM stycka kroppen för att sen lägga bitarna 100 m från hennes hem?
Citera
2018-06-23, 01:47
Medlem
Citat:

FEL. I Jonna-fallet hade hon redan förpackat delarna i svarta sopsäckar och stoppat dom i bilen i syfte att gräva ner dom. Styckningen gjordes av de vanligaste skälet dvs att få ut kroppen utan att någon skulle reagera sk transportstyckning.

Det behovet fanns INTE här.

LW låg enl uppgift på mage med delar av kropp+ansikte mot marken i 5 dagar i +25 grader, vilket är den mest sannolika förklaringen till att obduktion ev var problematisk.

Skapa inte trådsanningar, dom finns det för många av redan.
Citera
2018-06-23, 01:55
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

Sluta nu. Det är klart att kroppen INTE var styckad.

Fem dygn i värme gör såklart en hel del på en kropp som ligger utomhus dessutom.
Citera
2018-06-23, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad har du fått det där ifrån? Att kroppen var så illa åtgången att de inte ens kunde se om det var en man eller en kvinna?

Och varför skulle GM stycka kroppen för att sen lägga bitarna 100 m från hennes hem?

Beror på om gm har körkort och bil ?
Citera
2018-06-23, 08:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Nyreggad, så risken finns att jag gör nybörjarfel när det gäller själva hantverket på detta forum.
Under ett par års tid har jag följt diverse trådar här i ABoK. Det är först nu som jag känner att jag vill delta aktivt.
Till att börja med vill jag rikta ett stort tack till er som håller tråden igång - och även för den framåt - med seriösa inlägg, vettiga teorier, inside information och bra analyser.
Vill särskilt framhålla Dalaan som jag uppfattat som trovärdig, korrekt, och med ett civilkurage utöver det vanliga.
Nå, i just detta sorgliga fall tyckte jag från början att det var klart som korvspad vem som var GM.
Fd, bråk, anmälningar, svartsjuka. SD kändes som klippt och skuren i rollen som GM. Motiv typ det ovan nämnda.
Så klack det till i mej när jag läste Clandestinos (?) inlägg, ”långskottet” om JGF i en annan tråd.
Frågor, som jag först inte förstod var de kom ifrån, blev relevanta, tex den om när LW tog sitt körkort.
Då fick plötsligt GM (SD?) ett verkligt tungt motiv. Eller två, om man säger.
Sedan har inlägg staplats på inlägg, vissa håller fast vid vad man trott från början, somliga, i likhet med mej, har svängt ett par gånger, häktningar kommit och gått, klädfynd gjorts alternativt inte gjorts, utredare avsatts, tidpunkter diskuterats, plank stötts och blötts, kort sagt, det har spekulerats nästan in absurdum. Något som stått fast är Schazz’ ursprungliga teori om GM.
Och nu är även jag böjd åt att börja tro på det sorgliga alternativet.
Det skulle dessutom, enligt min ringa mening, förklara varför SD inte vill tala om vem han håller som trolig MGM.
Jag tror också att med denne, min nye, GM så kan förloppet förklaras och förstås.
Tex kan det ha varit bråk om en sån ”banalitet” som att LW skulle ge sej iväg på resa samma dag (visst?) som yngste sonen fyllde år. Det skulle ha kunna börja som allmänt tjafsande, övergå i handgripligheter, som förekommit tidigare enligt uppgift.
Just denna kväll skulle oturen ha kunnat vara framme. LW kanske föll illa, halkade på mattan, vad vet jag. Hon kanske tuppade av, GM fick panik och tänkte att det här kommer att sluta illa oavbsett hur det går. GM kanske trodde att hon rent av slagit ihjäl sej, på bordshörnet eller nåt liknande.
GM vill få bort LW från platsen, för att inte behöva bli misstänkt, och bärsläpar henne till FP, som är det närmaste gömslet. Om nån granne mot förmodan tittar ut så ser de LW och GM ta en liten kvällstur bara, med GM:s arm runt hennes axlar.
I tron om att hon är död försöker GM få det att se ut som om någon Okänd Person överfallit henne, och slår henne fördärvad med något tillhygge.
(Om hon inte redan ÄR död då, så KAN det kanske vara då hon skriker så förtvivlat.) GM inser inte i tid att hon skulle ha kunnat räddas om hen bara vid fallet (?) i hemmet ringt UW, ambulansen, grannen... vad vet jag.
Det här tycker jag skulle kunna vara ett tänkbart scenario.
Och sorgligt.
Detta var mitt första inlägg, jag ska försöka att inte skriva så kortfattat i fortsättningen 😉
Citera
2018-06-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nyreggad, så risken finns att jag gör nybörjarfel när det gäller själva hantverket på detta forum.
Under ett par års tid har jag följt diverse trådar här i ABoK. Det är först nu som jag känner att jag vill delta aktivt.
Till att börja med vill jag rikta ett stort tack till er som håller tråden igång - och även för den framåt - med seriösa inlägg, vettiga teorier, inside information och bra analyser.
Vill särskilt framhålla Dalaan som jag uppfattat som trovärdig, korrekt, och med ett civilkurage utöver det vanliga.
Nå, i just detta sorgliga fall tyckte jag från början att det var klart som korvspad vem som var GM.
Fd, bråk, anmälningar, svartsjuka. SD kändes som klippt och skuren i rollen som GM. Motiv typ det ovan nämnda.
Frågor, som jag först inte föSå klack det till i mej när jag läste Clandestinos (?) inlägg, ”långskottet” om JGF i en annan tråd.
rstod var de kom ifrån, blev relevanta, tex den om när LW tog sitt körkort.
Då fick plötsligt GM (SD?) ett verkligt tungt motiv. Eller två, om man säger.
Sedan har inlägg staplats på inlägg, vissa håller fast vid vad man trott från början, somliga, i likhet med mej, har svängt ett par gånger, häktningar kommit och gått, klädfynd gjorts alternativt inte gjorts, utredare avsatts, tidpunkter diskuterats, plank stötts och blötts, kort sagt, det har spekulerats nästan in absurdum. Något som stått fast är Schazz’ ursprungliga teori om GM.
Och nu är även jag böjd åt att börja tro på det sorgliga alternativet.
Det skulle dessutom, enligt min ringa mening, förklara varför SD inte vill tala om vem han håller som trolig MGM.
Jag tror också att med denne, min nye, GM så kan förloppet förklaras och förstås.
Tex kan det ha varit bråk om en sån ”banalitet” som att LW skulle ge sej iväg på resa samma dag (visst?) som yngste sonen fyllde år. Det skulle ha kunna börja som allmänt tjafsande, övergå i handgripligheter, som förekommit tidigare enligt uppgift.
Just denna kväll skulle oturen ha kunnat vara framme. LW kanske föll illa, halkade på mattan, vad vet jag. Hon kanske tuppade av, GM fick panik och tänkte att det här kommer att sluta illa oavbsett hur det går. GM kanske trodde att hon rent av slagit ihjäl sej, på bordshörnet eller nåt liknande.
GM vill få bort LW från platsen, för att inte behöva bli misstänkt, och bärsläpar henne till FP, som är det närmaste gömslet. Om nån granne mot förmodan tittar ut så ser de LW och GM ta en liten kvällstur bara, med GM:s arm runt hennes axlar.
I tron om att hon är död försöker GM få det att se ut som om någon Okänd Person överfallit henne, och slår henne fördärvad med något tillhygge.
(Om hon inte redan ÄR död då, så KAN det kanske vara då hon skriker så förtvivlat.) GM inser inte i tid att hon skulle ha kunnat räddas om hen bara vid fallet (?) i hemmet ringt UW, ambulansen, grannen... vad vet jag.
Det här tycker jag skulle kunna vara ett tänkbart scenario.
Och sorgligt.
Detta var mitt första inlägg, jag ska försöka att inte skriva så kortfattat i fortsättningen 😉
Vilken tråd syftar Du på att Du har läst... LW:s körkort vad är poängen... inget jag läst i denna tråd? Tror Du att en 16-17-åring kan gå ca 100 m med en avsvimmad kropp och "hålla runt hennes axlar"?
Citera
2018-06-23, 09:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vilken tråd syftar Du på att Du har läst... LW:s körkort vad är poängen... inget jag läst i denna tråd? Tror Du att en 16-17-åring kan gå ca 100 m med en avsvimmad kropp och "hålla runt hennes axlar"?
Det olösta dubbelmordet 2004 i Linköping.
LW:s körkort, just det. När jag läste om Linköping och snokade runt lite så blev den frågan relevant. Minst två olika användare har ställt frågan, här i denna tråd.
Ja, det tror jag. Om BO är tunn och späd, och GM - även en ung sådan - är, som det verkar biffig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in