2018-06-22, 17:35
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ju mer jag tänker på att de inte åkte ut och kollade, ju mer irriterad blir jag.

Här där jag bor skriker ungdomar på kvällar och nätter i stort sett var och varannan dag. Ingen bryr sig.

Vi spelade in en film en natt i en mörk park, där en kvinna skulle bli överfallen under högljudda skrik på hjälp. (Och hon skrek otroligt högt och realistiskt). För säkerhets skull ringde vi polisen och berättade att de inte behövde åka ut om folk började ringa. Eftersom jag var nyfiken kollade jag efteråt hur många samtal de fått in. Noll (!) Lätt shockad insåg jag att man verkligen är utlämnad om något händer ... 😱
Citera
2018-06-22, 18:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Här där jag bor skriker ungdomar på kvällar och nätter i stort sett var och varannan dag. Ingen bryr sig.

Vi spelade in en film en natt i en mörk park, där en kvinna skulle bli överfallen under högljudda skrik på hjälp. (Och hon skrek otroligt högt och realistiskt). För säkerhets skull ringde vi polisen och berättade att de inte behövde åka ut om folk började ringa. Eftersom jag var nyfiken kollade jag efteråt hur många samtal de fått in. Noll (!) Lätt shockad insåg jag att man verkligen är utlämnad om något händer ... 😱

Ja riktigt otäckt faktiskt. Örebro är ju Sveriges 6:e största stad(har för mig de nyss passerat Västerås), då tycker man det borde finnas polis nog att kolla upp sånt.
Citera
2018-06-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ju mer jag tänker på att de inte åkte ut och kollade, ju mer irriterad blir jag.

Med tanke på hur våldtäkterna ökat i samhället samt den varma årstiden så nog kunde de väl ha tagit en sväng åt det hållet och kollat.

Har man inte tid att kolla upp kvinnoskrik mitt i natten en vardag så har man på tok för lite poliser.

Eftersom de som ringde in klev upp och klädde på sig, tog bilen för att kolla så borde de som tog emot samtalet ha förstått att det var allvar i skriken.

Kan tänka mig att det kokar i en del hjärnor på huset.
Hur fan ska vi förklara bort det här, på ett trovärdigt sätt dessutom.
Citera
2018-06-22, 21:18
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hoppas på att anledningen till att rättsläkaren tar tid på sig med kroppen är för att det finns en chans i detta fall att kunna avgöra om det dödliga våldet utövats av en höger- eller vänsterhänt förövare.

Ah, intressant. Den ”dominanta” näven borde då gissingsvis vara mer aktiv vid våld och annan ”hantering” av ett brottsoffer
t.ex. (om personen inte är ”dubbelhänt” då förstås). Tänk att det hade jag aldrig funderat över om inte du tagit upp det här. Tack! Man lär så länge man lever.
Citera
2018-06-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hoppas på att anledningen till att rättsläkaren tar tid på sig med kroppen är för att det finns en chans i detta fall att kunna avgöra om det dödliga våldet utövats av en höger- eller vänsterhänt förövare.

Att det tar tid för rättsläkaren att ställa en definitiv diagnos tror jag har helt andra orsaker.
Citera
2018-06-22, 21:41
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag hoppas att polisen fortsätter att nysta i brottet trots allt bråk man verkar ha inne i polishuset
Jag undrar vad de letade efter i SD:s hus. Vad det än var har det nog försvunnit nu pga att klantgubbarna till poliser gjorde fel från början
Citera
2018-06-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, just det, den teorin hade jag glömt bort! Det var skribenten yyuutt
som den 24-25/5 skrev en hel del inlägg. Dennes teori var att LW som
överraskning till födelsedagsbarnet, klättrat upp i ett träd vid bullerplanket
för att placera ut ledtrådar till en cache/skatt och ramlat ner och förolyckats.
Efter de inläggen har den skribenten ej synts till i tråden.

Just så var det ju. Tack! Här blev vi serverade information på silverfat av dig utan att vi behövde leta och rota i tråden eller i hjärnans olika vindlingar. Det finns ett genuint samarbete i forumet vad gäller att rappt söka och leverera information kring vad som tidigare dryftats och av vem, tycker jag
Citera
2018-06-22, 21:48
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är det utrett att det verkligen var en misshandel? Har för mig att det stod ord mot ord där.

Minns att jag läst nånting om att utredare eller åklagare i fallet om misshandeln konstaterat att SD hade rätt att använda visst våld för att få ut någon ur sin bil. Och att det typ lades ner då. Har inte riktigt motivation att leta fram det just nu bara, såhär på midsommarkvällen. Men finns i tråden...
Citera
2018-06-22, 21:53
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ja riktigt otäckt faktiskt. Örebro är ju Sveriges 6:e största stad(har för mig de nyss passerat Västerås), då tycker man det borde finnas polis nog att kolla upp sånt.

Ja, polisbristen sätter sina spår överallt i vårt land. 😞 Men även om en patrull skickats ut tror jag inte de hunnit rädda Lena. Kanske hade de kunnat säkra mer spår, dock. Om de nu funnit platsen för dådet. Bara hypotetiskt, givetvis ...
Citera
2018-06-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att det tar tid för rättsläkaren att ställa en definitiv diagnos tror jag har helt andra orsaker.

Det här inlägget fick mig att spetsa öronen (ögonen passar kanske bättre)! Berätta gärna hur du tänker trots lite sen timma?
Citera
2018-06-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Just så var det ju. Tack! Här blev vi serverade information på silverfat av dig utan att vi behövde leta och rota i tråden eller i hjärnans olika vindlingar. Det finns ett genuint samarbete i forumet vad gäller att rappt söka och leverera information kring vad som tidigare dryftats och av vem, tycker jag

Haha, ja fint ska det vara, med silverfat och allt, det ju ändå
Midsommarafton!☀️🇸🇪 Tack för de snälla orden, du är allt bra rar du!🙂
Tycker det är trevligt när det är en god ton i tråden och att man hjälps åt!
Citera
2018-06-22, 23:10
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Usch det låter lite hemskt, som om någon skändat hennes kropp till oigenkännlighet
Hämndmotivet tittar fram i mitt huvud igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in