2018-02-15, 12:21
Medlem
getlitnotfits avatar
Jag har varit med om en del paranormala händelser och tänkte att jag kunde berätta en av dem.

Kort efter att min pappa dog år 2005 märkte vi av övernaturlig aktivitet i vårt hus trots att det var nybyggt sedan tre år tidigare. Vi hörde ljud nere i köket och vardagsrummet, kastruller som lät och det var lätt hänt att man kände sig iakttagen. Jag vågade exempelvis inte gå på toaletten när hela familjen hade gått och lagt sig för kvällen.

Jag var mellan 10-12 år när det var som värst och hela familjen kände av det vilket tillslut resulterade i att ingen ville sova själv. Vi började därför att sov inne i min mammas rum där vi turades om att sova bredvid mamma i hennes stora säng eller sova på en madrass på golvet. Mamma började även träffa en kille under den här perioden och han kände också av att det var något som inte stämde i huset. Ibland vaknade allihopa av ljud från nedervåningen vilket resulterade i att vi alla gick ner för att antingen göra ljud själva eller bara se efter vad det var för något. Vi upptäckte aldrig något till en kväll då jag faktiskt sov själv i mitt eget rum.

Jag hade väldigt svårt att komma till ro den natten och kände återigen någon form av närvaro, den här gången starkare än någonsin. Det var något eller någon som iakttog mig från ena hörnet av rummet där min garderob befann sig. Jag kastade en snabb blick ditåt men såg inget annat än mörker. Ett mörker som jag uppfattade som ännu mörkare än vad det brukade vara annars. Det gick en kallkåre längst min ryggrad och jag kände att jag verkligen inte stod ut längre. Jag behövde springa ut från mitt rum. Och det nu. Jag samlade snabbt mod till mig och sprang ut och in till min mammas sovrum. Jag berättade vad som hade hänt och eftersom alla i familjen hade känt av det här tidigare så trodde hon på mig, vi valde därför att även gå in till min systers rum som ligger vägg i vägg med mitt. Hon var vaken och sa att hon också kände av någon närvaro, dock inte lika stark som den jag hade känt av. Jag kollade ut genom hennes fönster och ner på en gatlykta på vägen nedanför medan de satt pratade med varandra i hennes säng. Jag vände mig sedan om och kollade ut genom hennes dörr som stod öppen och då hände det jag hade fruktat. En helt svart gestalt som liknande en man sprang ut från mitt rum och fortsatt förmodligen bort genom korridoren och ner för trappen. Jag blev alldeles likblek, skrek till, hoppade chockat upp i sängen och började gråta kraftigt i min mammas famn. De förstod såklart ingenting men så förklarade jag genom mina hulkningar vad jag hade sett för något.

Några veckor senare tog vi hem ett medium som berättade att det fanns ett nerbrunnet hus under vårt där en familj på tre tidigare hade bott. De hade dött i lågorna och genom min pappas död hade en passage öppnas under mammas och pappas säng då det var där han kände som starkast närvaro i huset. Han uppmanade oss att sätta ett kors och en bild på hela vår familj där passagen var för att visa att vi inte menade något illa och för att kunna stänga passagen tids nog.

Tiden efter det här kände vi fortfarande närvaro och att det inte verkade hjälpa så vi tog hjälp av ett annat medium som var känd inom det övernaturliga i vår hemort. Han kom hem till oss och vankade av och an i huset utan att säga speciellt mycket. Tillslut kommer han ner till köket där vi alla satt och säger enkelt, "De kommer inte störa er något mer nu. Jag har sagt åt dem att komma till ro eller ge sig av. Ett beslut som de får välja själva men er kommer dem inte att plåga något mer." Vi tackade och kommande nätter kändes lättare på något vis, ingen av familjen kände av något längre och har heller inte gjort det såhär 10 år senare.

Det kusliga är dock att vi förmodligen vet vart dem har flyttat någonstans, då de inte flyttade särskilt långt. Vår granne, en gammal tant som inte säger speciellt mycket då dem enda gångerna man ser henne är när hon klipper gräset, skottar eller sitter ute på sin trästol och solar, började sätta upp lappar på sina fönster. Jag har aldrig vågat mig fram för att läsa dem då man känner en läskig närvaro från hennes hus och att jag inte skulle klara av om någon/något hoppade fram i fönstret. En killkompis till mig vågade dock ta sig fram dit och började läsa några av dem och fotade även så att jag skulle kunna se vad som stod.

Två av lapparna löd:

"Dagarna går, åren går men helvetet består."
"De är mörka och springer runt i mitt hus och för oväsen. Jag står inte ut, de lämnar mig inte ifred."

Det var några år sedan nu men tanten har åldras väldigt fort under de senaste åren de fåtal gångerna jag har sett henne. Hon pratar ogärna och varken ler eller vinkar längre som hon brukade göra förr när man gick förbi hennes hus. Men så vitt jag vet så sätter hon fortfarande upp lappar, vilket jag sist såg när jag var hemma i oktober år 2017.
Senast redigerad av getlitnotfit 2018-02-15 kl. 12:31.
Citera
2018-03-01, 01:36
Medlem
Jävla skit! Sitter och ögnar igenom tråden och tänker att jag ska skriva om mina skeva upplevelser.
Då smäller det till högt utifrån köket. Jag hör att det är ljudet från en aluminium burk. Inget konstigt men effekten var fruktansvärt slående.

Aja.

Det vanliga antar jag. Sömnparalyser.
Började experimentera med hypngagoga tillstånd när jag var i 17-års åldern. Övade på att astralprojicera och få utanför-kroppen-upplevelser och det blev bättre med tiden men vad jag märkte av mest var sömnparalyser. Den värsta var när jag bodde hemma och hade somnat på soffan i vardagsrummet. Jag vaknar av att någon går genom hallen och passerar soffan in i nästa rum. Dåsig som jag är så tänker jag att det är mamma som är uppe och går av någon anledning. När ingen kommer tillbaka på en stund vaknar jag på riktigt i panik och går in till mamma för att finna att hon mycket riktigt ligger och sover. Jag var redan livrädd och det blev inte bättre efter det.

Det märkligaste är nog när jag har en utanför-kroppen-upplevelse efter en dröm om vargar. Jag och en vän befinner oss i drömmen på min mormor och morfars gamla gård. Vi är ute vid ladugården och inser att det är något som kommer från gärdet som är ute efter oss. Därpå springer vi genom allén när vi inser att det är en varg som är ute efter oss. Vi hinner precis in i bilen när besten är oss hack i häl. Vi åker nedför kullen och lyckas självklart kvadda bilen i kröken men lyckas få en förbipasserande buss att stanna och söker skydd i den och får den att åka vidare så fort vi stigit ombord. vi kan se vargen på avstånd men den växe roch bli större och större för att efter ytterligare en bit komma ikapp bussen. Vid det här laget är den gigantisk och slår på något sätt till bussen ut för en äng. Det är här det börjar bli riktigt skumt. Jag lyckas ta mig ut bussen som helt plötsligt har ett jättestort täcke över sig. Väl utanför får jag panik av att vargen är på väg mot oss och jag börjar sväva upp mot skyn. Det infinner sig en otrolig lättnad och plötsligt är jag i min egen kropp i sängen men slutar liksom inte att sväva utan fortsätter några decimeter utanför min egen kropp. Känslan är att liknas vid att vara i vatten eller något elastiskt. Sedan studsar jag liksom tillbaka in i kroppen som en boll.
Det värsta av allt är att min syster är på besök och jag berättar om händelsen vid frukostbordet.
Senare under dagen åker vi ut till ett av de lokala shoppingcentrumen. Från ingenstans kommer en kuf i medelåldern fram till oss och säger; "Nu drömmer du inte om varger något mer".
Jag och syrran kollar på varandra och jag får fortfarande rysningar när jag tänker på det.
Den enda förklaringen är att min syster kommit på den vrickade idén om att få den här människan att säga detta till mig. Någon annan förklaring har jag inte. De andra sakerna kan ju förklaras som drömliknande tillstånd men det sista har jag aldrig förstått. Märker när jag skriver att det ser ut som ett dåligt försök till trollande men jag kan bara skriva vad jag var med om. Annars kan ni fråga min syster

Utöver dessa händelser så läste jag en gång boken Seventh Sense som handlar om militära experiment med b.la. remote viewing. En natt kunde jag inte sova och gjorde diverse ESP-tester på mobilen vid köksbordet. Jag fann det ganska intressant och var väldigt koncentrerad. Från ingenstans uppenbarar sig en guldaktig boll, vad de som tror på paranormala fenomen kallar orber skulle jag tro. Den liksom flyger någon decimeter från höger över bordet mot mig och försvinner sedan i tomma intet när den är några centimeter ifrån min arm. Detta var antagligen någon form av självsuggestion i kombination med trötthet men det var extremt tydligt.

Hjärnan är kapabel till mycket spökerier.

Intressant läsning för övrigt.
Citera
2018-03-03, 18:07
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q3w2e1
Jävla skit! Sitter och ögnar igenom tråden och tänker att jag ska skriva om mina skeva upplevelser.
Då smäller det till högt utifrån köket. Jag hör att det är ljudet från en aluminium burk. Inget konstigt men effekten var fruktansvärt slående.

Aja.

Det vanliga antar jag. Sömnparalyser.
Började experimentera med hypngagoga tillstånd när jag var i 17-års åldern. Övade på att astralprojicera och få utanför-kroppen-upplevelser och det blev bättre med tiden men vad jag märkte av mest var sömnparalyser. Den värsta var när jag bodde hemma och hade somnat på soffan i vardagsrummet. Jag vaknar av att någon går genom hallen och passerar soffan in i nästa rum. Dåsig som jag är så tänker jag att det är mamma som är uppe och går av någon anledning. När ingen kommer tillbaka på en stund vaknar jag på riktigt i panik och går in till mamma för att finna att hon mycket riktigt ligger och sover. Jag var redan livrädd och det blev inte bättre efter det.

Det märkligaste är nog när jag har en utanför-kroppen-upplevelse efter en dröm om vargar. Jag och en vän befinner oss i drömmen på min mormor och morfars gamla gård. Vi är ute vid ladugården och inser att det är något som kommer från gärdet som är ute efter oss. Därpå springer vi genom allén när vi inser att det är en varg som är ute efter oss. Vi hinner precis in i bilen när besten är oss hack i häl. Vi åker nedför kullen och lyckas självklart kvadda bilen i kröken men lyckas få en förbipasserande buss att stanna och söker skydd i den och får den att åka vidare så fort vi stigit ombord. vi kan se vargen på avstånd men den växe roch bli större och större för att efter ytterligare en bit komma ikapp bussen. Vid det här laget är den gigantisk och slår på något sätt till bussen ut för en äng. Det är här det börjar bli riktigt skumt. Jag lyckas ta mig ut bussen som helt plötsligt har ett jättestort täcke över sig. Väl utanför får jag panik av att vargen är på väg mot oss och jag börjar sväva upp mot skyn. Det infinner sig en otrolig lättnad och plötsligt är jag i min egen kropp i sängen men slutar liksom inte att sväva utan fortsätter några decimeter utanför min egen kropp. Känslan är att liknas vid att vara i vatten eller något elastiskt. Sedan studsar jag liksom tillbaka in i kroppen som en boll.
Det värsta av allt är att min syster är på besök och jag berättar om händelsen vid frukostbordet.
Senare under dagen åker vi ut till ett av de lokala shoppingcentrumen. Från ingenstans kommer en kuf i medelåldern fram till oss och säger; "Nu drömmer du inte om varger något mer".
Jag och syrran kollar på varandra och jag får fortfarande rysningar när jag tänker på det.
Den enda förklaringen är att min syster kommit på den vrickade idén om att få den här människan att säga detta till mig. Någon annan förklaring har jag inte. De andra sakerna kan ju förklaras som drömliknande tillstånd men det sista har jag aldrig förstått. Märker när jag skriver att det ser ut som ett dåligt försök till trollande men jag kan bara skriva vad jag var med om. Annars kan ni fråga min syster

Utöver dessa händelser så läste jag en gång boken Seventh Sense som handlar om militära experiment med b.la. remote viewing. En natt kunde jag inte sova och gjorde diverse ESP-tester på mobilen vid köksbordet. Jag fann det ganska intressant och var väldigt koncentrerad. Från ingenstans uppenbarar sig en guldaktig boll, vad de som tror på paranormala fenomen kallar orber skulle jag tro. Den liksom flyger någon decimeter från höger över bordet mot mig och försvinner sedan i tomma intet när den är några centimeter ifrån min arm. Detta var antagligen någon form av självsuggestion i kombination med trötthet men det var extremt tydligt.

Hjärnan är kapabel till mycket spökerier.

Intressant läsning för övrigt.

Du har skrivit i fel tråd ditt jvla jon. Gör om, gör rätt. (FB) Drömmar, sömnproblem och sömnrelaterade fenomen
Citera
2018-05-22, 01:48
Medlem
dongerlords avatar
Bor i ett väldigt gammalt hus där jag har hört hur det låter som att någon går i trappen upp, ner, upp, ner. Men det har inte varit någon som varit där. Nu till det som hände mig nyligen var att jag var ute i extrastugan där jag har mitt kontor. Gick ut till datorn och knäppte på den, stod att det var något fel på ip-adressen så drog ur alla kablar som satt i routern. Inget mer med det så gick jag ut och satte mig igen, femton minuter senare så dör internet på datorn exakt samtidigt som min mobil med trettio procent på dör.
Tyckte att det var lite skumt men tänkte ingenting mer på det så gick in igen och tittade till routern och ingenting var fel där. Men eftersom jag sitter ~ femton meter från huset så använder jag mig av en repeater och den låg under sängen i ett av hörnen. Kollar under sängen för att kolla så inte sladden var urdragen för att jag vet tidigare att jag drog ut och in kabeln när jag skulle försöka fixa internet innan. När jag tittar under så ser jag att kabeln är urdragen och ligger två meter bort från uttaget, och jag är hundra procent säker på att jag satte i kabeln innan jag gick ut. Extra tillägg var att när internet + mobilen dog så gick det en kall rysning genom kroppen..
Citera
2018-05-24, 12:08
Medlem
Såg röd sol, på natten.
Citera
2018-06-22, 21:35
Medlem
Jag har varit med om mycket småsaker. Kommer inte ihåg allt men kan skriva några saker iallafall.
En gång när min storebror fyllde år så hade jag och mamma fixat med stora papper som det stod grattis på som vi hängde upp så han skulle se det när han kom hem, han hade sovit över hos sin flickvän men vi fixade detta dagen innan så vi låg fortfarande i sängen när han kom hem och var nyvakna och morgontrötta så vi orkade inte gå upp än. Men alla 3 hörde en röst som sa "nu kommer (hans namn)" så han trodde att det var någon av oss och att vi skulle komma upp och gratta honom och jag trodde det var mamma och hon trodde det var jag. Men det var ingen av oss som sa det och det fanns ingen annan som kunde ha sagt det. Vi hörde det väldigt tydligt också.

En annan gång så satt jag i soffan med min kanin, han satt bredvid mig och min mamma och gosade. Min andra kanin som jag hade haft dog någon dag innan och hon sprang alltid förbi mellan sofforna, vi hade två soffor bredvid varandra som formade ett litet mellanrum. Och jag såg klart och tydligt en kanin springa in mellan sofforna precis vid mina fötter så först tänkte jag att det var min kanin som fortfarande levde men sen kom jag på att han satt ju bredvid mig. Jag vet att det var hon, fanns inget annat det kunde vara.

Sen har jag hört mycket snyftningar från en gråtande kvinna väldigt ofta i en lägenhet jag och mamma bodde i. Hörde det flera gånger när jag var ensam hemma så jag trodde att min mamma hade kommit hem osv men det hade hon ju inte. Det kom ifrån badrummet varje gång och när jag duschade så kändes det alltid som att någon stod bakom mig så fick alltid en väldigt obehaglig känsla där inne.
Citera
2018-06-22, 21:49
Medlem
Memmajemmas avatar
Marteboljuset på Gotland för några år sedan. Var väldigt skeptisk men har sett ljusbollen komma fladdrande emot mig nu. Några meter framför mig stannade ljusbollen och bara försvann framför ögonen. Ingen aning vad det är men det var ändå kusligt att bevittna det med egna ögon.
Citera
2018-06-22, 22:25
Medlem
Bara att nån pratar med mig i huvet men det är väl zkitzofreni kanske. Och en skåpslucka som öppnats och diverse dejavu om att saker har redan hänt när dom händer nu. För mycket av det jag tror händer är sanning blir sanning just nu å det är bara dåliga saker. Hoppas jag har fel. Senaste observationen på himmelen som jag trodde var planeten mars flyttades 45 grader å stannade där. Men det har tydligen inte hänt men kanske händer då . Sattelit kanske.
Kan ha uppfattat det som saturnus, har glömt. Nytt fenomen

Jag har också sätt en ljusboll mitt framför mig som fortsatte genom trädgården. En osk boll antagligen . För det var bixtrande kväll.
Sen en flaska som blåst omkull i vindstilla. Men det var ett kontrollerat expriment från min sida. Eller så var det ett spöke iaf 😕
Sen har gud pratat till mig. Tror det mesta är instabil hjärna
Och att två stora tänkare albert einstein föddes på pi dagen och att kommer inte ihåg han steven hawking men han dog på pi dagen och att jag just du kommit på att jordens dragningskraft ökar med pi
Mars är ju också pi typ 3 dje månaden som den syns tyligast vid månen . Så det var nog mars ändå som flyttades.
Senast redigerad av troligengud 2018-06-22 kl. 23:20.
Citera
2018-06-23, 13:30
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivert
Jag har varit med om mycket småsaker. Kommer inte ihåg allt men kan skriva några saker iallafall.
En gång när min storebror fyllde år så hade jag och mamma fixat med stora papper som det stod grattis på som vi hängde upp så han skulle se det när han kom hem, han hade sovit över hos sin flickvän men vi fixade detta dagen innan så vi låg fortfarande i sängen när han kom hem och var nyvakna och morgontrötta så vi orkade inte gå upp än. Men alla 3 hörde en röst som sa "nu kommer (hans namn)" så han trodde att det var någon av oss och att vi skulle komma upp och gratta honom och jag trodde det var mamma och hon trodde det var jag. Men det var ingen av oss som sa det och det fanns ingen annan som kunde ha sagt det. Vi hörde det väldigt tydligt också.

En annan gång så satt jag i soffan med min kanin, han satt bredvid mig och min mamma och gosade. Min andra kanin som jag hade haft dog någon dag innan och hon sprang alltid förbi mellan sofforna, vi hade två soffor bredvid varandra som formade ett litet mellanrum. Och jag såg klart och tydligt en kanin springa in mellan sofforna precis vid mina fötter så först tänkte jag att det var min kanin som fortfarande levde men sen kom jag på att han satt ju bredvid mig. Jag vet att det var hon, fanns inget annat det kunde vara.

Sen har jag hört mycket snyftningar från en gråtande kvinna väldigt ofta i en lägenhet jag och mamma bodde i. Hörde det flera gånger när jag var ensam hemma så jag trodde att min mamma hade kommit hem osv men det hade hon ju inte. Det kom ifrån badrummet varje gång och när jag duschade så kändes det alltid som att någon stod bakom mig så fick alltid en väldigt obehaglig känsla där inne.
Det som du skriver i sista stycket är något jag själv känner igen.
Inte att det hördes gråt, utan att det hördes snarkningar.
Från rummet vägg i vägg med mitt alltså.

Och precis som du så antog jag att det kom från min styvfar.
Jag var ensam hemma eftersom resten av familjen var på semester. Men när jag hörde snarkningarna på kvällen så antog jag såklart att det var min styvfar som hade kommit hem.

Så när jag sen på dagen pratade med min mamma i telefon, så frågade jag ju varför min styvfar hade åkt hem.
Men det hade han ju inte, förklarade hon ... Han var fortfarande där, på semesterstället.

Just det huset var ett hus det "spökade" en hel del i.
En annan gång blev både min flickvän och min katt vittnen till det också.
Både katt och flickvän blev såklart skräckslagna. Katten reste ragg och började morra i riktning mot oljudet.
Sen kom det igen, en gång till. Och då stod redan både katten och flickvännen tätt intill mig pga deras rädsla, och återigen reste katten ragg och morrade högt - stint stirrande uppåt mot trappan varifrån ljudet kom.

Intressant afton ... =)
Citera
2018-06-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Det som du skriver i sista stycket är något jag själv känner igen.
Inte att det hördes gråt, utan att det hördes snarkningar.
Från rummet vägg i vägg med mitt alltså.

Och precis som du så antog jag att det kom från min styvfar.
Jag var ensam hemma eftersom resten av familjen var på semester. Men när jag hörde snarkningarna på kvällen så antog jag såklart att det var min styvfar som hade kommit hem.

Så när jag sen på dagen pratade med min mamma i telefon, så frågade jag ju varför min styvfar hade åkt hem.
Men det hade han ju inte, förklarade hon ... Han var fortfarande där, på semesterstället.

Just det huset var ett hus det "spökade" en hel del i.
En annan gång blev både min flickvän och min katt vittnen till det också.
Både katt och flickvän blev såklart skräckslagna. Katten reste ragg och började morra i riktning mot oljudet.
Sen kom det igen, en gång till. Och då stod redan både katten och flickvännen tätt intill mig pga deras rädsla, och återigen reste katten ragg och morrade högt - stint stirrande uppåt mot trappan varifrån ljudet kom.

Intressant afton ... =)
Intressant att du också har varit med om liknande. Coolt att även katten reagerade också men djur ska ju vara mer öppna för det andliga.
Citera
2018-06-23, 15:01
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivert
Intressant att du också har varit med om liknande. Coolt att även katten reagerade också men djur ska ju vara mer öppna för det andliga.
Ja, och det var ändå lite intressant med hur katten reagerade.
För hon började resa ragg och morra - och vända sig mot det hållet - redan Före själva oljudet kom.

Så vi, flickvännen och jag, stod där och såg på hur katten reagerade på det sättet.
Vi tittade mot hållet hon vände sig mot.
Och så kom ljudet.
=)
Citera
2018-06-23, 22:09
Medlem
noll.con.trolls avatar
Mest en rolig grej, men skriver det för att sannolikheten att det skulle hända är så jävla liten.

Jag brukar ha sjuka drömmar. En morgon precis innan jag vaknade drömde jag att två snutar, typ FBI, satt och korsförhörde en snubbe om skillnaden mellan en banjo och en ukulele (!). Det var ett sånt klassiskt filmscenario med bistra miner, cigaretter i mungipan och hela kittet. Som hämtat från en maffiarulle, ingen trevlig stämning över huvud taget utan snarare hotfull och obehaglig.

Jag reflekterade en stund över drömmen när jag vaknade, för jag tyckte det var lite weird att drömma om ett seriöst jävla FBI-förhör som handlar om skillnaden mellan olika gitarrinstrument i miniformat – jag tyckte det var nice med den kontrasten och tänkte väl lite över hur det går till när hjärnan regisserar sådana konstiga drömmar: typ, vad får vi allt ifrån???

Med detta i tankarna går jag och sätter på TV:n. Och vad ser jag? Jo, en tecknad film med några jävla figurer som står och diskuterar skillnaden mellan ukulele och banjo i ca 5 minuter en riktigt urspårad cartoon-diskussion som pågår tills samtalsämnet är 100% uttömt och avhandlat.

Slump? Fråga inte mig, det var längesen jag slutade tro på slumpen
Senast redigerad av noll.con.troll 2018-06-23 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in