2021-06-21, 17:13
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
När jag var yngre (13-15 år ungefär) så såg jag en kvadrat-treangelformat farkost flyga ovanför sjön där mina föräldrar bor.
Har alltid undrat sedan den dagen vad det var (fanns inga drönare på den tiden, detta var mitten 90-tal)
och trott på UFOs sedan dess. Ja jag vet att UFO behöver inte innebära Aliens eller liknande.

Var inte längre oroad.
Du har sett Djävulen.

UFO / Aliens / Liknande existerar inte på riktigt..

Det har alltid varit djävulen som byter sin skepnad för att lura dom mest primitiva lättlurade människor.
Evolutionsteorin/Vetenskapen/Andra ideologiska lögner med idoldyrkan.

Den onde har fått någon fetish för att låtsas vara Religiös/UFO för att vill bli dyrkad o tillbad som Gud.

Varenda dag fylls UFO delen av detta forum med vilseledda människor, tänd ett ljus och be en bön.

Det finns Änglar, det finns Demoner, Det finns Djävulen o Gud.
Allt annat var en ren lögn och påhittade sagoberättelser utan verklighets förankring.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-06-21 kl. 17:16.
Citera
2021-06-22, 22:59
Medlem
En gång för ett par år sedan såg jag något jag fortfarande kan känna enormt obehag över och nästan en panikartad frustration över att inte kunna förklara vad det var jag såg.
Som vanligt satt jag i bilen på motorvägen utanför Göteborg, mitt på dagen, utvilad, inga droger, mediciner eller något sånt inblandat, det var soligt men ganska lite bilar för den tiden på dagen.

Från ingenstans ser jag långt fram en svart fyrkant typ 10m ovanför mötande körfält, något jag först trodde var en släckt reklamskylt av LED-modell typ, men när jag närmade mig så inser jag att jag inte fattar vad fan jag tittar på.

Tänk en ”bugg” i ett spel eller en film där något inte kan visas korrekt och istället blir en svart fyrkant som liksom alltid har samma sida mot dig oavsett hur du befinner dig i förhållande till den.

Åkte förbi och såg i backspegeln hur ”det” var borta helt plötsligt.

Det är det sjukaste jag varit med om, jag är väldigt skeptiskt till sånt här och försöker intala mig att det var en svart plastskiva som blåst upp och hållits stilla av vinden, men den var verkligen helt stilla.

Fy fan vad olustigt det kändes, inte själva grejen men just att jag inte kan förklara vad det var.

Någon som upplevt något liknande?
Citera
2021-06-22, 23:00
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Well.

En gång så var jag, mitt ex och en kompis till mig hos en tjejkompis och såg på lite film.
Rökte en jolle också.. iaf.
Sedan så känner jag mig iakttagen, och antagligen min kompis också för vi båda kollar bakåt samtidigt, och där står nån stor snubbe med nått vitt på ansiktet (typ jason om jag minns rätt).
Blev mycket rädd när jag inser att min polare såg precis samma sak.
Efter diverse kontroller att alla fönster o dörrar är låsta så vill jag minnas att vi vågade fortsätta att se på filmen.

En annan gång så kom jag hem nånstans ifrån. Lägger mina kingsize rizla på min bäddade säng när jag ska plocka fram lite godis som jag tänkte mecka ihop.
När jag sedan ska ta mina papper så finns de inte kvar, så jag börjar leta i mitt rum för nånstans måste de vara.
Efter ca 15min finkammande av mitt rum (inkl skaka av täcke, lakan etc) så ligger papprena prydligt på sängen.
Tror inte jag rökte efter det...

Nu kommer någon observant person här se att hashish varit inblandat i åtminstone den första händelsen, men vågar nog påstå att det inte har något med saken att göra.
Om jag ensam skulle sett det så skulle jag kanske tänkt att så var saken.

Ja du ser, det är inte bra att röka på🤓
Citera
2021-06-22, 23:02
Medlem
kobents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttBekymmerJagHar
En gång för ett par år sedan såg jag något jag fortfarande kan känna enormt obehag över och nästan en panikartad frustration över att inte kunna förklara vad det var jag såg.
Som vanligt satt jag i bilen på motorvägen utanför Göteborg, mitt på dagen, utvilad, inga droger, mediciner eller något sånt inblandat, det var soligt men ganska lite bilar för den tiden på dagen.

Från ingenstans ser jag långt fram en svart fyrkant typ 10m ovanför mötande körfält, något jag först trodde var en släckt reklamskylt av LED-modell typ, men när jag närmade mig så inser jag att jag inte fattar vad fan jag tittar på.

Tänk en ”bugg” i ett spel eller en film där något inte kan visas korrekt och istället blir en svart fyrkant som liksom alltid har samma sida mot dig oavsett hur du befinner dig i förhållande till den.

Det är det sjukaste jag varit med om, jag är väldigt skeptiskt till sånt här och försöker intala mig att det var en svart plastskiva som blåst upp och hållits stilla av vinden, men den var verkligen helt stilla.

Fy fan vad olustigt det kändes, inte själva grejen men just att jag inte kan förklara vad det var.

Eftersom det var soligt kan det inte ha varit en fläck i ditt synfält bara? En sån där blind fläck som man kan få ibland som försvinner snabbt.
Citera
2021-06-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobent
Eftersom det var soligt kan det inte ha varit en fläck i ditt synfält bara? En sån där blind fläck som man kan få ibland som försvinner snabbt.

Tänkte det också, men det var verkligen så att jag kunde ”fästa blicken” på den och den blev ju större i synfältet ju närmre jag kom liksom.

Minns att jag snabbt som fan startade radion typ P4 och var helt 100 på att det skulle komma något meddelande om föremålet, men inte ett ljud.

Riktigt konstigt verkligen, hade det varit något som hängt i typ en lina mellan stolparna/träden så hade den ju synts i backspegeln också
Citera
2021-06-23, 22:04
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Ja du ser, det är inte bra att röka på🤓

Verkligen inte..

Kan råka bli mottaglig för ande världen när man är nybörjare vilket kan sätta sin spår i en indoktrinerad och skolad människa uppväxt i det nuvarande tillståndet av samhället.
Citera
2021-06-25, 16:43
Medlem
TwoThousands avatar
Återigen gick in i spökhuset mottaglig för vad vill dom oss paranormala människor himmelrikets invånare brukade älska sina med människor men nuförtiden skickar ondskefulla människor till domedagen.

Gud bevara landet från vilddjuret och vilddjurstecknet.

Överväg innan du blir till ett spöke för att berättat om dina övernaturliga förmågor i en offentlig miljö.

Suttit mottaglig i seans talat med dom döda människor i hemlighet och förutspått framtiden och förfluttet i synska visioner ifall någon annan undrade om det.
Citera
2021-06-25, 17:15
Medlem
Cranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttBekymmerJagHar

Det där var faktiskt sjukt. Och spännande! Så märkligt att den bara försvann när du tittade i backspegeln. Hur stort uppskattar du att föremålet var ungefär?

Känner så väl igen denna känsla när man inte, ens för sig själv, kan se någon rimlig förklaring till vad man upplevt. Den frustrationen är fan jobbig!
Citera
2021-06-25, 22:08
Medlem
CompressorVanes avatar
Stod i bilverkstaden och servade en bil, jag är mekaniker,
båda dörrarna på bilen är öppna, jag håller på att montera kupéfiltret bakom handsfacket på passagerarsidan, då förardörren drar igen med en smäll.
Något chockad går jag iväg och kollade vem som drog igen dörren. Vi har alla varsin mek lokal.
Ingen där, går ut i butiken och frågar bossen om han drog igen dörren, nix, icke... Hmmm!?

Hade en mindre buss upplyft på billyften endast så hjulen hängde i luften,
när jag står fram med motorhuven uppe börjar bilen gunga rejält. Jag ropar -Sluta Hans!, i tron på att Hans som är hjälpreda i butiken håller på att jäklas, men får inget svar, ingen är heller där annat än jag själv...

Dörrklockan i butiken alarmerar flera gånger per dag utan att någon går genom också.
Ibland känner man kyliga drag genom verkstaden.
Citera
2021-06-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crank
Det där var faktiskt sjukt. Och spännande! Så märkligt att den bara försvann när du tittade i backspegeln. Hur stort uppskattar du att föremålet var ungefär?

Känner så väl igen denna känsla när man inte, ens för sig själv, kan se någon rimlig förklaring till vad man upplevt. Den frustrationen är fan jobbig!

Skulle tippa på kanske 2x2 meter, tänk reklamskylt typ.

Försöker intala mig att det var typ en plåt eller ett ljusfenomen eller något sånt 😅
Citera
2021-07-02, 21:18
Medlem
TwoThousands avatar
Ursäkta mig.
Råkade öppna upp blev mottaglig fick se ett litet nyfiket barn titta fram bakom hörnet.

Kan någon vakna upp till verkligheten kan vi vara sannings hederliga för en liten stund.
Citera
2021-07-03, 02:57
Medlem
TwoThousands avatar
Kunde en gång i tiden inte längre gå på en begravning för väl där kunde då se höra och förstå den döde allt för tydligt medans denna ligger i kistan på begravningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in