Citat:
Ursprungligen postat av
Pingubengt
Svammel. Folk som passerar USAs gräns illegalt från Mexiko är ekonomiska "flyktingar" och mycket ofta(faktiskt lejonparten) kriminella. Det har inget med krig, nöd eller hunger att göra.
Kriminaliteten går inte härledas till invandrare specifikt, man säger tom de gör mindre brott än övriga demografer.
Och det är förståeligt då de vill stanna, men insett enda sättet man ser det på är svart och vitt och det blir alltid fel då.
Sen handlar det inte om kriminella, utan om barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jag kan ärligt säga att jag aldrig blivit lurad av Trump. Jag förstår hans retorik och upplever verkligen att han är en sanningsenlig och moraliskt högstående individ.
De flyr inte för sina liv. Men det spelar ingen roll i detta fall. Att skilja barnen från sina föräldrar ska ju äntligen upphöra efter att Trump skrev under Eo:n och fixade ytterligare ett av Obamas katastrofala misstag. Det är jag tacksam över.
Som tur är är det fixat nu. Snart blir det klart att de inte är välkomna och invasionen kommer upphöra, precis som i Europa. FN:s folkomflyttningsprogram, med 70 miljoner delokaliserade, kanske äntligen kan upphöra.
Underbart. Det är inte alla som klarar att argumentera mot lagen kring tidelag. En jordbruksminister gjorde det i riksdagen. Centerpartist. Detta är ett av mina favoritinslag i samtliga riksdagsdebatter:
https://www.youtube.com/watch?v=IBrybugODSA
"En hund, som smakar eller luktar gott, för att låta den slicka av det som är på könet".
Inte sagt du blir lurad, utan att han ljuger för mycket och med en agenda.
Dock så ljög han om opioidkrisen och fixa den.
Om man inser man inte kan mata sin familj, så är ens liv i fara, oavsett vad du, jag eller någon annan säger, utan det är så de upplever det att deras liv är i fara.
Och även så är en dels liv verklige I fara, och en hel del får asyl.
Jag tror inte på vad Trump säger, innan detta är bevisat stämmer.
Och varför ska vi hoppa i förväg.
Men om det stämmer och det är fixat nu, så är ju allt bra, men där är vi inte än.
Så vi får återkomma på den punkten.
Så du tyckte det var bra exempel på tidelag?
Vi har massor av såna lagar, ta bara narkotika lagarna, dessa är exakt samma.
Sen är det påhängt en del andra problem, som är en ORSAK av lagarna från början.
Du som ogillar invandrare, skulle inte det göra dig väldigt glad och ta alla dessa miljarder ifrån kriminellanätverk och deras personal och tvinga dom börja jobba vitt?