2018-06-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jasså. Det är mycket logiskt att man separerat barn från föräldrar i kriminell verksamhet.

Men man kan inte behandla barn sämre än man gör med vilda hundar som man fångar in förstår du väl?
Citera
2018-06-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag har aldrig förkastat Trump helt och hållet, dock jag valt detta då balansen är så konstig och att man försvarar absurditeter för ofta.
Jag anser man kan uppnå det mycket med det Trump vill med en annan framtoning och ta bort 75% av alla lögner för uppnå detta.
Att man ljuger i politiken är nått man får leva med, men nån nivå får det vara.

Man kan koka ned det till, barn far illa, och man kan inte skylla på föräldrar för nått man gör själv(USA) med barnen i USA.
De flyr för sina liv, sen av väldigt många olika orsaker(Våld och hunger är nog de vanliga tror jag).
Sen är inte jag speciellt orolig för USA och invandringen då den går på minus söderifrån.
Och det finns så mycket jobb som dom gör, som en Amerikan aldrig i sin vildaste fantasi skulle få för sig och göra(man har testat).
Dock sen när lågkonjunkturen kommer, så kommer det ändra sig en hel del och blir säkert ett problem den dagen.
Men då är ju företagare glada, för då kan de sänka löner igen.

Men barnen nu finns det ingen väg runt, det är bara och fixa och sluta skylla på andra och säga det är inte min lag och annat tramsande.
För ska vi börja prata om lagar som inte är i effekt idag på federal nivå, så blir det helt plötsligt parodi.
Och när jag tänker på det, så kanske det är dax och gå över alla lagar som inte används och skrota många av dom.
Och många lagar är redan onödiga, vi kan ta ett Svenskt exempel och tidelag.
Där djuren skiter fullständigt om de slickar dig på muttan eller du sätter på dom.
Och man använder de exempel där folk skadar hästar, kor och får, saken är att det redan finns en lag mot plåga djur.
Så en tidelags lag är meningslös för det syftet resten är rent moraliserande på ett icke problem, då de flesta som jag tycker djursex är äckligt och gör det inte.
Svammel. Folk som passerar USAs gräns illegalt från Mexiko är ekonomiska "flyktingar" och mycket ofta(faktiskt lejonparten) kriminella. Det har inget med krig, nöd eller hunger att göra.
Citera
2018-06-22, 12:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag har aldrig förkastat Trump helt och hållet, dock jag valt detta då balansen är så konstig och att man försvarar absurditeter för ofta.
Jag anser man kan uppnå det mycket med det Trump vill med en annan framtoning och ta bort 75% av alla lögner för uppnå detta.
Att man ljuger i politiken är nått man får leva med, men nån nivå får det vara.
Jag kan ärligt säga att jag aldrig blivit lurad av Trump. Jag förstår hans retorik och upplever verkligen att han är en sanningsenlig och moraliskt högstående individ.
Citat:
Man kan koka ned det till, barn far illa, och man kan inte skylla på föräldrar för nått man gör själv(USA) med barnen i USA.
De flyr för sina liv, sen av väldigt många olika orsaker(Våld och hunger är nog de vanliga tror jag).
Sen är inte jag speciellt orolig för USA och invandringen då den går på minus söderifrån.
Och det finns så mycket jobb som dom gör, som en Amerikan aldrig i sin vildaste fantasi skulle få för sig och göra(man har testat).
Dock sen när lågkonjunkturen kommer, så kommer det ändra sig en hel del och blir säkert ett problem den dagen.
Men då är ju företagare glada, för då kan de sänka löner igen.
De flyr inte för sina liv. Men det spelar ingen roll i detta fall. Att skilja barnen från sina föräldrar ska ju äntligen upphöra efter att Trump skrev under Eo:n och fixade ytterligare ett av Obamas katastrofala misstag. Det är jag tacksam över.
Citat:
Men barnen nu finns det ingen väg runt, det är bara och fixa och sluta skylla på andra och säga det är inte min lag och annat tramsande.
För ska vi börja prata om lagar som inte är i effekt idag på federal nivå, så blir det helt plötsligt parodi.
Som tur är är det fixat nu. Snart blir det klart att de inte är välkomna och invasionen kommer upphöra, precis som i Europa. FN:s folkomflyttningsprogram, med 70 miljoner delokaliserade, kanske äntligen kan upphöra.
Citat:
Och när jag tänker på det, så kanske det är dax och gå över alla lagar som inte används och skrota många av dom.
Och många lagar är redan onödiga, vi kan ta ett Svenskt exempel och tidelag.
Där djuren skiter fullständigt om de slickar dig på muttan eller du sätter på dom.
Och man använder de exempel där folk skadar hästar, kor och får, saken är att det redan finns en lag mot plåga djur.
Så en tidelags lag är meningslös för det syftet resten är rent moraliserande på ett icke problem, då de flesta som jag tycker djursex är äckligt och gör det inte.
Underbart. Det är inte alla som klarar att argumentera mot lagen kring tidelag. En jordbruksminister gjorde det i riksdagen. Centerpartist. Detta är ett av mina favoritinslag i samtliga riksdagsdebatter:

https://www.youtube.com/watch?v=IBrybugODSA

"En hund, som smakar eller luktar gott, för att låta den slicka av det som är på könet".
Citera
2018-06-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Skilj på logistik och logisk
vilket är två helt skilda saker
och avslöjar bara din okunnighet
Ha, snarare att jag läste fel. Inlägget mitt är dock korrekt.
Citera
2018-06-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Om Trump inte ville att nästan 2000 barn skulle tas från sina föräldrar och sätta dem i hägn varför gör han det då? Du vet ju att han kan avsluta det här på en gång om han vill. Men han vill inte, han vill byta barnen mot sin jädra mur. Det är vad han har tänkt ut. Sen att han traumatiserar barn spelar ingen roll för honom.
Han följer en lag som stiftades under negerpresidentens tid och tro det eller ej så måste USAs president
följa lagen.
Citera
2018-06-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Han följer en lag som stiftades under negerpresidentens tid och tro det eller ej så måste USAs president
följa lagen.

Men det där är ju helt fel. Det var ju ingen lag. Det var en policy som Trump införde i april och som fortfarande gäller även om Trump pladdar på om annat. Vad Trump säger ska man inte ta som att han har gjort något.

Men hundratals advokater är inblandade nu så någon ordning ska det väl bli. Men inte är det tack vare Trump i alla fall.
Citera
2018-06-22, 13:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Svammel. Folk som passerar USAs gräns illegalt från Mexiko är ekonomiska "flyktingar" och mycket ofta(faktiskt lejonparten) kriminella. Det har inget med krig, nöd eller hunger att göra.
Kriminaliteten går inte härledas till invandrare specifikt, man säger tom de gör mindre brott än övriga demografer.
Och det är förståeligt då de vill stanna, men insett enda sättet man ser det på är svart och vitt och det blir alltid fel då.

Sen handlar det inte om kriminella, utan om barn.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag kan ärligt säga att jag aldrig blivit lurad av Trump. Jag förstår hans retorik och upplever verkligen att han är en sanningsenlig och moraliskt högstående individ.

De flyr inte för sina liv. Men det spelar ingen roll i detta fall. Att skilja barnen från sina föräldrar ska ju äntligen upphöra efter att Trump skrev under Eo:n och fixade ytterligare ett av Obamas katastrofala misstag. Det är jag tacksam över.

Som tur är är det fixat nu. Snart blir det klart att de inte är välkomna och invasionen kommer upphöra, precis som i Europa. FN:s folkomflyttningsprogram, med 70 miljoner delokaliserade, kanske äntligen kan upphöra.

Underbart. Det är inte alla som klarar att argumentera mot lagen kring tidelag. En jordbruksminister gjorde det i riksdagen. Centerpartist. Detta är ett av mina favoritinslag i samtliga riksdagsdebatter:

https://www.youtube.com/watch?v=IBrybugODSA

"En hund, som smakar eller luktar gott, för att låta den slicka av det som är på könet".
Inte sagt du blir lurad, utan att han ljuger för mycket och med en agenda.
Dock så ljög han om opioidkrisen och fixa den.

Om man inser man inte kan mata sin familj, så är ens liv i fara, oavsett vad du, jag eller någon annan säger, utan det är så de upplever det att deras liv är i fara.
Och även så är en dels liv verklige I fara, och en hel del får asyl.

Jag tror inte på vad Trump säger, innan detta är bevisat stämmer.
Och varför ska vi hoppa i förväg.
Men om det stämmer och det är fixat nu, så är ju allt bra, men där är vi inte än.
Så vi får återkomma på den punkten.

Så du tyckte det var bra exempel på tidelag?
Vi har massor av såna lagar, ta bara narkotika lagarna, dessa är exakt samma.
Sen är det påhängt en del andra problem, som är en ORSAK av lagarna från början.
Du som ogillar invandrare, skulle inte det göra dig väldigt glad och ta alla dessa miljarder ifrån kriminellanätverk och deras personal och tvinga dom börja jobba vitt?
Citera
2018-06-22, 13:06
Medlem
Citat:
Men det där är ju helt fel. Det var ju ingen lag. Det var en policy som Trump införde i april och som fortfarande gäller även om Trump pladdar på om annat. Vad Trump säger ska man inte ta som att han har gjort något.

Men hundratals advokater är inblandade nu så någon ordning ska det väl bli. Men inte är det tack vare Trump i alla fall.
Föräldrarna i dessa fall är illegala immigranter dvs brottslingar och åker i fängelse, skall barnen följa med dem i fängelset. Om du åker i fängelse här får du ta dina barn med dig?
Citera
2018-06-22, 13:10
Medlem
Citat:
Föräldrarna i dessa fall är illegala immigranter dvs brottslingar och åker i fängelse, skall barnen följa med dem i fängelset. Om du åker i fängelse här får du ta dina barn med dig?

Vilka föräldrar sitter i fängelse?
Citera
2018-06-22, 13:12
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=JinLcdjDySQ

Vad blir de politiska efterverkningarna för Donald och för GOP? Det kan bli svårt för USA att tvätta bort. En skamfläck där barn torteras för att Trump ska tvinga fram sin vilja.

Dessa barn skadas för livet. De är barn som redan har det svårt men att bli övergivna av sina föräldrar är svårt traumatiserande för dem.

Hur kommer folk att reagera? Blir det protester?

Vilka personer är med Trump på detta? Miller, Nielsen, Sessions? Fler?

Du vet bara vad svensk media vill berätta om TRump och svensk media hatar honom.
Både Clinton och Obama hade detta i system det är inte något nytt påfund som Donald hittat på.

De som utsätter barnen är barnens egna föräldrar.
Citera
2018-06-22, 13:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Det är inga föräldrar som sitter i fängelse utan de sätts automatiskt i läger i detta fall och det är inte bara illegala immigranter utan asylsökande.

Hur skulle du ha reagerat om man hade fängslat kanadensare istället för latinos?
Citera
2018-06-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Du vet bara vad svensk media vill berätta om TRump och svensk media hatar honom.
Både Clinton och Obama hade detta i system det är inte något nytt påfund som Donald hittat på.

De som utsätter barnen är barnens egna föräldrar.

Men varifrån får du att jag bara vet vad svensk media berättar om den här händelsen? Det har väl du absolut ingen aning om så det argumentet och påståendet visar bara hur desperat du är och så gärna vill att Trump ska funka men samtidigt så känner du innerst inne att han faktiskt bara är fake. Totalt fake!

Att hundratals jurister nu jobbar med detta gratis är för att det förstås är totalt kaos och Trump administrationen har inte en aning om vad som pågår. De har ingen överblick alls av vad som har hänt med alla föräldrar och alla barn. De är helt aningslösa. Så andra människor kommer in och jobbar gratis för att ordna upp det som den här knäppskallen till president har ställt till med.

Så det är andra som nu tar över det här eftersom Trump inte vet något alls om läget. Nielsen vet ju heller ingenting och Sessions är en babblande idiot som stöder sig på bibeln i detta. Om det hade varit koranen så hade ju fler vaknat och insett att detta är sinnessjukt. Ingen i Vita Huset vet något. Alla i VH har totalt tappat all kontroll. De hade tappat all kontroll redan innan de började flyga runt barn i hela USA och stoppa in dem i burar.

Det är synd att folk ska vara så naiva. Det är nästan så att jag misstänker att man måste ha en IQ under 85 för att tro att Trump klarar av sin roll. Han driver USA totalt i botten nu. Och är det så det är ställt är det ju inte mycket att göra eftersom man då inte klarar av att ta till sig fakta.

Så det är ju tur att det finns andra där nu som kan hjälpa barn och föräldrar. Riktiga människor med kunskap och insikter och såna som vill andra väl.

Den narcissistiske Trump skiter ju i alla förutom sig själv. Han njuter av sin position och att få hitta på en massa saker som han säkert tror är bra, han tror ju allt han gör är bra. Men det är ju inte samma sak som att de är det. Om du tittar på vad han lovat, så ser du att inte ett endaste dugg är genomfört. Att använda barn för att tvinga någon att ge honom pengar till muren för att han har bestämt att han ska han en mur är bara sinnessjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in