Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Hahah. Det har nog aldrig hänt att jag hållit med dig, men det där var en ganska snygg comeback.
Detta förfarande med att ta barn från deras föräldrar ska ju nu äntligen upphöra, tack vara att den oerhört godhjärtade Trump skrivit under en EO om ett stopp för detta. Det tackar vi vår store ledare för. Att Obamaadministrationen införde dessa människofientliga regler, förvånar t.o.m. mig. Men det monstret är tydligen kapabel till vad som helst.
Ett utvecklat land kan inte ta sig för vad som helst för att stoppa massinvasionen. Att skilja småbarn (obs, inte skäggbarn) från deras föräldrar, orsakar enorm stress. Istället borde det byggas en mur så folk stannar hemma och försöker bygga upp sitt eget land, istället för att flytta till Kalifornien och bo i tält på gatorna.
Kul att vi har hittat en gemensam ståndpunkt, Klyban. Snart förstår du att Trump är en Gudagåva som bara fortsätter att ge och ge och ge. Maken till osjälvisk person får man leta efter.
Trump Rally i Minnesota:
https://www.youtube.com/watch?v=jUkDWalgVJs
Jag har aldrig förkastat Trump helt och hållet, dock jag valt detta då balansen är så konstig och att man försvarar absurditeter för ofta.
Jag anser man kan uppnå det mycket med det Trump vill med en annan framtoning och ta bort 75% av alla lögner för uppnå detta.
Att man ljuger i politiken är nått man får leva med, men nån nivå får det vara.
Man kan koka ned det till, barn far illa, och man kan inte skylla på föräldrar för nått man gör själv(USA) med barnen i USA.
De flyr för sina liv, sen av väldigt många olika orsaker(Våld och hunger är nog de vanliga tror jag).
Sen är inte jag speciellt orolig för USA och invandringen då den går på minus söderifrån.
Och det finns så mycket jobb som dom gör, som en Amerikan aldrig i sin vildaste fantasi skulle få för sig och göra(man har testat).
Dock sen när lågkonjunkturen kommer, så kommer det ändra sig en hel del och blir säkert ett problem den dagen.
Men då är ju företagare glada, för då kan de sänka löner igen.
Men barnen nu finns det ingen väg runt, det är bara och fixa och sluta skylla på andra och säga det är inte min lag och annat tramsande.
För ska vi börja prata om lagar som inte är i effekt idag på federal nivå, så blir det helt plötsligt parodi.
Och när jag tänker på det, så kanske det är dax och gå över alla lagar som inte används och skrota många av dom.
Och många lagar är redan onödiga, vi kan ta ett Svenskt exempel och tidelag.
Där djuren skiter fullständigt om de slickar dig på muttan eller du sätter på dom.
Och man använder de exempel där folk skadar hästar, kor och får, saken är att det redan finns en lag mot plåga djur.
Så en tidelags lag är meningslös för det syftet resten är rent moraliserande på ett icke problem, då de flesta som jag tycker djursex är äckligt och gör det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Jag är inte helt säker på att detta stämmer men det ser ut som de Walmart som stängdes 2015 pga. "plumbing problems" är sådana som används till Camps idag:
"
OK This is just weird...Customers skeptical about Walmart plumbing problems" - den ursprungliga nyhetssajten går inte gå in på längre:
http://www.wtsp.com/story/news/local/2015/04/14/customers-skeptical-about-walmart-plumbing-problems/25783875/ ..hela wtsp.com verkar ligga nere.. men jag vet inte men jag tycker luktar skumt om det här.
Vadå "det finns säkert åsikter"? Och vaddå "inte av denna kalibern där den mest ignoranta människan på jorden känner sig tvingad att ändra sig" ?
Åh, jag gissar att du är ännu en av den naiva typen som tror på allt du läser i judisk media.. Ivanka och Melania bryr sig om barn? Hans fru hade en jacka mitt i sommarn nere vid Mexico-U.S. Border med budskapet "I Really Do Not Care, Do U?"
Han åtgärdade lagen som håller barn skiljda från sina föräldrar, och även om jag är rädd att de är mer bakom det här så väl det beslutet iallafall bra om man utgår från barnens perspektiv
Om man inte bryr sig, så skulle man aldrig åkt, så det tror jag inte alls på.
Och om det som du säger stämmer, så berättar man bara det som vi redan vet, fast det då innefattar även Melania, dock har hon väl uttryckt det är fel med detta med barnen?????
Trump bara pratar, så jag tror inte på han åtgärdat nått innan jag ser det i effekt.
Se bara på opioidkrisen, där var det bara prat, eller mer tomma ord och svammel som det brukar vara.