2018-06-22, 11:10
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vanvård av barn är inte lagligt. Tror du att de betett sig enligt lagen när de agerat så här där föräldrarna endast är misstänkta för väldigt ynkliga brott?

Tror du att USA i övrigt tar barn för folk som inte har bilbälte på sig och samlar ihop tusentals barn och låter dem bo i små burar?

Hur många vässade jurister tror det som står på kö för att visa att även presidenten ska följa lagen?

Ska bli kul att se de förhör som kommer att komma där lilla Nielsen ska svamla om att hon inget vet och Sessions ska svamla om att inte kan komma ihåg och får vi se Trump måsta svara för vad han gjort så ska då jag köpa både popcorn och whiskey av den bästa.

Trump har enligt lagen separerat barnen från de föräldrar som gjort kriminella handlingar och gett barnen bra boende i fina lokaler, skolgång, bra och nyttig mat.
Barnen har haft det bra fysiskt även om det såklart är stressigt att bli separerad från sina föräldrar.
Nu har familjerna det bra tillsammans, förmodligen bättre än vad de flesta fattiga i USA har det.
Han har återigen stärkt sin position bland väljarna, mannen är ett geni!
Citera
2018-06-22, 11:13
Avstängd
Citat:
Svårt att byta blöjor på sina barn om folk kidnappar ens barn och flyger dem långt bort till ett ställe som man inte ens får veta var det är.

Men du menar kanske att man ska ta fast Trump som gisslan för att få tillbaka sina barn?

Tänk om någon tar Ivankas barn nu. Ja det kan hända. Många är arga.

Faan du är ju dum på riktigt!! Tänk efter före, innan du släpper dina sjuka tankar på pränt!!
Läs på, sen kan du fundera på om dessa vuxna som nu vill över gränsen med deras barn, kunde söka asyl på rätt sätt..
Citera
2018-06-22, 11:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Näe men vi kanske skulle enas om att har man satt barn till världen, så har man också ett ansvar för dom...

Absolut men ansvaret blir lite svårt att utföra när du våldsamt får ditt barn slitet ifrån dig trots att du söker asyl likt fallet med den tioåriga flickan med downssyndrom eller böjbarn.

Observera dock att jag enbart pratar om asylsökande och inte de som bara försöker knata över gränsen
Citera
2018-06-22, 11:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Jag syftar på den äldre typen av media, pre/post, gammel/modern osv. Men visste inte att termen redan finns och används. Då har jag lärt mig något nytt!

Ja, jag tycker det också. Man utnyttjar ju folks känslor för att skapa en arg/aggressiv reaktion. Det är ju det man anklagar populister för att göra och så gör man det exakt lika mycket själva.

Jag är inget Trump-fan, däremot så blev jag glad när han fick makten pga allt hat som pumpas ut mot honom i media. Man fick liksom lite "in-your-face era jobbiga jävlar" mot alla som hånat, hatat och skrikit här borta i Sverige trots att de inte är insatta alls i amerikansk politik, utan "tycker" saker pga rent jävla grupptryck. Fast jag är en sån där obstinat jävel som hatade Slipknot när de var kända ... och sedan några år senare när de blivit föredettingar så lyssnade jag igenom deras låtar och kände "det här är fan bra alltså!" xD ..

Tja, alla kan ju ändra sig!
Här är för övrigt en länk som funkar till "premedia", flashback har någon bugg som gör att länkar inte alltid funkar..
https://en.wikipedia.org/wiki/Premedia

Som många har sagt i tråden, så är det inget märkligt alls att separera barn från föräldrar, om föräldrarna sitter i häkte, eller arrest som är det riktiga ordet i alla vettigare länder än Sverige..
Citera
2018-06-22, 11:58
Medlem
Enydrions avatar
Och inget av det här hade behövt hända om vi inte hittat på löjliga regler om att man inte får sätta barn i fängelse (tillsammans med sina föräldrar)
Citera
2018-06-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Och inget av det här hade behövt hända om vi inte hittat på löjliga regler om att man inte får sätta barn i fängelse (tillsammans med sina föräldrar)

Om vi inte hittat på?

Det är väl just hittat på de har gjort. Anledningen att barnen skulle tas från föräldrarna var ju för att detta skulle sprida sig så att de som har barn och tänker söka asyl i USA aktar sig för det. Att skicka ut dem tillsammans med sina barn om de inte kom på rätt ställe vid gränsen för att söka asyl. Att ta barnen och placera ut dem i burar i hela USA och skicka hem barnen visar ju på att man just hittat på alldeles för mycket.

Att tänka sig för ligger tydligen inte för herr Trump. Att använda sig av kunniga jurister för att tag i det här låg inte heller för honom. Det beror på att han ville plåga barn så att Mexiko skulle få honom att sluta plåga barn genom att betala för en mur, alternativt att kongressen betalar en mur så att barnen skulle slippa tortyr.

Trump har försökt med sitt förbud för muslimer att komma in i landet och nu trixar han med det här. Han är ju helt för dum för att göra något verkningsfullt. Och de som gillar honom verkar ju ännu mer skadade i huvudet.

En skamfläck för USA. En skamfläck för USA på 2000-talet.

Tack och lov jobbar en massa jurister nu pro bono för att återförena barn och föräldrar då Trump och hans personal inte har en aning om vad som pågått. Och vet inte alls hur de ska reda ut det. Nielsen vet inte ens vars barnen är och Sessions pratar om att bibeln har sagt att de ska göra så här. Hur hittar Trump alla dårar? Giuliani, Cohen, Lewandowsky wank wank, Manafort, Papadoupolus, Don jr , Ivanka, Kuschner den ena är ju mer galen än den andra.

Så tack och lov att kunniga människor nu tar sig till att inspektera detta och se till att barnen behandlas bättre och får komma tillbaka till sina familjer.
Citera
2018-06-22, 12:14
Medlem
Att separera barn från sina föräldrar skall ses i en politisk diskurs som ett medel för att avskräcka från illegal invandring och är i sig själv ingen logistisk åtgärd.
Citera
2018-06-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Att separera barn från sina föräldrar skall ses i en politisk diskurs som ett medel för att avskräcka från illegal invandring och är i sig själv ingen logistisk åtgärd.

Nej och antagligen kan någon av alla de här juristerna som engagerar sig, hundratals gör ju det, hitta något som är olagligt från administrationens sida och de som utfört själv handlingarna och placeringarna. För att tro att Trump haft jurister som har säkrat upp det hela ska vi väl ändå inte tro?
Citera
2018-06-22, 12:31
Medlem
Citat:
Aha så Trump har startat boenden för barn från Mexiko och Centralamerika för att de ska få det bättre, skola bättre mat, vård och omsorg. Det var ju väldigt snällt av honom.

Ungarna har skickats till barnhem. Enligt deras sociala regelverk. Vet DU bättre?
Citera
2018-06-22, 12:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Hahah. Det har nog aldrig hänt att jag hållit med dig, men det där var en ganska snygg comeback.

Detta förfarande med att ta barn från deras föräldrar ska ju nu äntligen upphöra, tack vara att den oerhört godhjärtade Trump skrivit under en EO om ett stopp för detta. Det tackar vi vår store ledare för. Att Obamaadministrationen införde dessa människofientliga regler, förvånar t.o.m. mig. Men det monstret är tydligen kapabel till vad som helst.

Ett utvecklat land kan inte ta sig för vad som helst för att stoppa massinvasionen. Att skilja småbarn (obs, inte skäggbarn) från deras föräldrar, orsakar enorm stress. Istället borde det byggas en mur så folk stannar hemma och försöker bygga upp sitt eget land, istället för att flytta till Kalifornien och bo i tält på gatorna.

Kul att vi har hittat en gemensam ståndpunkt, Klyban. Snart förstår du att Trump är en Gudagåva som bara fortsätter att ge och ge och ge. Maken till osjälvisk person får man leta efter.

Trump Rally i Minnesota:
https://www.youtube.com/watch?v=jUkDWalgVJs
Jag har aldrig förkastat Trump helt och hållet, dock jag valt detta då balansen är så konstig och att man försvarar absurditeter för ofta.
Jag anser man kan uppnå det mycket med det Trump vill med en annan framtoning och ta bort 75% av alla lögner för uppnå detta.
Att man ljuger i politiken är nått man får leva med, men nån nivå får det vara.

Man kan koka ned det till, barn far illa, och man kan inte skylla på föräldrar för nått man gör själv(USA) med barnen i USA.
De flyr för sina liv, sen av väldigt många olika orsaker(Våld och hunger är nog de vanliga tror jag).
Sen är inte jag speciellt orolig för USA och invandringen då den går på minus söderifrån.
Och det finns så mycket jobb som dom gör, som en Amerikan aldrig i sin vildaste fantasi skulle få för sig och göra(man har testat).
Dock sen när lågkonjunkturen kommer, så kommer det ändra sig en hel del och blir säkert ett problem den dagen.
Men då är ju företagare glada, för då kan de sänka löner igen.

Men barnen nu finns det ingen väg runt, det är bara och fixa och sluta skylla på andra och säga det är inte min lag och annat tramsande.
För ska vi börja prata om lagar som inte är i effekt idag på federal nivå, så blir det helt plötsligt parodi.
Och när jag tänker på det, så kanske det är dax och gå över alla lagar som inte används och skrota många av dom.
Och många lagar är redan onödiga, vi kan ta ett Svenskt exempel och tidelag.
Där djuren skiter fullständigt om de slickar dig på muttan eller du sätter på dom.
Och man använder de exempel där folk skadar hästar, kor och får, saken är att det redan finns en lag mot plåga djur.
Så en tidelags lag är meningslös för det syftet resten är rent moraliserande på ett icke problem, då de flesta som jag tycker djursex är äckligt och gör det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag är inte helt säker på att detta stämmer men det ser ut som de Walmart som stängdes 2015 pga. "plumbing problems" är sådana som används till Camps idag:

"OK This is just weird...Customers skeptical about Walmart plumbing problems" - den ursprungliga nyhetssajten går inte gå in på längre: http://www.wtsp.com/story/news/local/2015/04/14/customers-skeptical-about-walmart-plumbing-problems/25783875/ ..hela wtsp.com verkar ligga nere.. men jag vet inte men jag tycker luktar skumt om det här.

Vadå "det finns säkert åsikter"? Och vaddå "inte av denna kalibern där den mest ignoranta människan på jorden känner sig tvingad att ändra sig" ?

Åh, jag gissar att du är ännu en av den naiva typen som tror på allt du läser i judisk media.. Ivanka och Melania bryr sig om barn? Hans fru hade en jacka mitt i sommarn nere vid Mexico-U.S. Border med budskapet "I Really Do Not Care, Do U?"

Han åtgärdade lagen som håller barn skiljda från sina föräldrar, och även om jag är rädd att de är mer bakom det här så väl det beslutet iallafall bra om man utgår från barnens perspektiv
Om man inte bryr sig, så skulle man aldrig åkt, så det tror jag inte alls på.
Och om det som du säger stämmer, så berättar man bara det som vi redan vet, fast det då innefattar även Melania, dock har hon väl uttryckt det är fel med detta med barnen?????

Trump bara pratar, så jag tror inte på han åtgärdat nått innan jag ser det i effekt.
Se bara på opioidkrisen, där var det bara prat, eller mer tomma ord och svammel som det brukar vara.
Senast redigerad av klyban 2018-06-22 kl. 12:35.
Citera
2018-06-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Jasså. Det är mycket logiskt att man separerat barn från föräldrar i kriminell verksamhet.
Citera
2018-06-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jasså. Det är mycket logiskt att man separerat barn från föräldrar i kriminell verksamhet.

Skilj på logistik och logisk
vilket är två helt skilda saker
och avslöjar bara din okunnighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in