2018-06-21, 16:02
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När Lisas kropp påträffades i skåpet var den tejpad med tejp som kom från ladan.
Sedan saknades en bit tejp när bitarna sattes ihop.
Förklaringen är att Lisa fanns aldrig i ladan och därför skedde ingen tejpning där, och ingen tejpning skedde i byssjan, därför var kroppen placerat på ett gömställe och tejpen togs från ladan och tejpningen skedde vid gömstället.
Kroppen togs från mordplatsen och placerades på ett gömställe sannolikt ute i naturen med bevakning, för att sedan när likstelheten släppt placeras i skåpet, där kroppen sedan togs fram.

Avd 'koka soppa på en spik'. Eller i det här fallet en saknad tejpbit. Fantastiskt vad en sådan kan berätta. Du kan inte se hur många gärningsmännen är också, och signalement? Var är mordplatsen respektive gömstället?
2018-06-21, 16:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Enligt Irina försvann en trosa när hon blev häktad, sannolikt är det den som använts att föra över hennes DNA, sedan hade Nerijus glömt kvar en tröja i ladan och där fanns väl nästan obegränsad med DNA. Det togs väldigt mycket blodprov av Nerijus att något kan ha hamnat fel är väl ingen omöjlighet, som sedan kommit till användning för kriminellt syfte.
DNA är inget bevis att den personen som DNA kommer ifrån befunnits på den platsen.
Samma sak med DNA från blod, eftersom DNA kan planteras har det ett mycket begränsat bevisvärde.
Däremot fingeravtryck och fotavtryck har mycket högt bevisvärde men sådana bevis saknas helt i det här fallet.

Kunde inte din asiatiska vildhund spårat upp ljugkärringens trosor ?
Ni kunde ha ryckt ut från grottan och hjälpt polisen .
Med tanke på hur ofta Onanerijus tvättade sig borde väl din fantastiska vildhund
ha känt lukten av ljugkärringens trosor på flera mils avstånd .
Det fanns väl obegränsat med DNA av en massa personer i ladan eftersom
man höll på att bygga om ladan och ladugården till spannmålstork .
Eller menar du att det var bara Onanerijus som har DNA av alla som jobbade där ?
Har du sett hur många blodprov som togs ?
När var och hur hamnade ett blodprov fel ?
Vem , när , var och hur planterade/s Onanerijus DNA ?
Varför använda en sån skitig jävels DNA i så fall ?
Varför skulle fotavtryck ha högt bevisvärde ?
Du kan ju ha lånat ett par skor av kinesiska maffian t.e.x .
Varför ger du inte bara upp ?
NI har ju inte ett skit att komma med .
Åklagarens gärningsbeskrivning gäller , Onanerijus är mördaren ,
ladan/gamla mjölkrummet är mordplatsen och du har ingen asiatisk vildhund .
Senast redigerad av boidis12 2018-06-21 kl. 16:37.
2018-06-21, 16:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det var Irinas DNA som fanns innanför Lisas jeans, sannolikt kom de dit därför Irins trosor hade blivit stulna, som sedan någon gled in jeansen med.
Sedan kom någon med de mest akrobatiska förklaringar på vilket sätt de kommit dit, som man inte visste om man skulle skratta eller gråta åt förklaringen.
Och den förklaring du kommer med skulle vara mindre "akrobatisk" menar du?
Att nån gjort sig besvär med att sno mördarens frus äckliga trosor.

Jävla mycket jobb man måste ha lagt ner för att sätta dit den där litauiske gästarbetaren.
Och tydligen ville man koppla kärringen hans till mordet på Lisa också annars skulle man
väl inte brytt sig om att lägga beslag på ett par av hennes trosor.
Det gick ju nu inte emellertid. Hon gick fri tanten.

Vilken komplott alltså. Hur många var med i denna infernaliska komplott tror du?
Och finns det i din värld nån enda överbevisad och dömd mördare som inte varit utsatt för
nån sån där komplott? Det finns det väl inte antar jag.
2018-06-21, 16:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Däremot fingeravtryck och fotavtryck har mycket högt bevisvärde men sådana bevis saknas helt i det här fallet.
Hade det nu funnits fingeravtryck efter Nerijus och fotavtryck efter Lisa så är jag helt säker
på att du då hade tillmätt detta noll bevisvärde. Du hade hanterat sån bevisning på precis
samma sätt som du nu gör med DNA och alla blodspår som förekom.

Jag kan din sort mycket väl vid det här laget nämligen.
2018-06-22, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och den förklaring du kommer med skulle vara mindre "akrobatisk" menar du?
Att nån gjort sig besvär med att sno mördarens frus äckliga trosor.

Jävla mycket jobb man måste ha lagt ner för att sätta dit den där litauiske gästarbetaren.
Och tydligen ville man koppla kärringen hans till mordet på Lisa också annars skulle man
väl inte brytt sig om att lägga beslag på ett par av hennes trosor.
Det gick ju nu inte emellertid. Hon gick fri tanten.

Vilken komplott alltså. Hur många var med i denna infernaliska komplott tror du?
Och finns det i din värld nån enda överbevisad och dömd mördare som inte varit utsatt för
nån sån där komplott? Det finns det väl inte antar jag.

Enligt Irina fick hon inte tillbaka en trosa efter att hon blev häktad, därför hon måste ta av sig alla sina egna kläder, från den försvunna trosan är det möjligt att DNA från Irina hamnade om det var på Lisas trosa, det var alltså en plantering.
Det här med Irinas DNA på Lisas trosa framfördes i pläderingen och finns inte i förundersökningen.
Enligt Nerijus kom Stefan vid ett tillfälle in på häktet och i cellen som Nerijus satt och han gick fram och stirrade på honom men sade ingenting.
Det finns i förundersökningen och är ett klart brott mot bestämmelerna för de häktade, men i det här fallet tycks inga lagar och regler ha följts, därför att en trosa försvinner är väl inget märkligt.
Jag instämmer med dig att fallet har kostat enorma summor för samhället och på köpet skämt ut rättsväsendet till den milda grad att jag har i varje fall inget förtroende för den organisationen.
Det är väldigt många som har varit inblandade i den här "set up" men många har följt med för att inte riskera jobbet och därmed sin sociala ställning.
Sedan finns det många som cashad in frikostiga arvoden, som han med de akrobatiska uttalanden om Irinas trosa.
Hela fallet byggde på att plocka till sig ekonomiska fördelar till vilket pris som helst, det är den bistra sanningen i fallet.
Någon utrensning kan det aldrig bli frågan om, utan allt fortsätter i gamla spår som vanligt.
2018-06-22, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hade det nu funnits fingeravtryck efter Nerijus och fotavtryck efter Lisa så är jag helt säker
på att du då hade tillmätt detta noll bevisvärde. Du hade hanterat sån bevisning på precis
samma sätt som du nu gör med DNA och alla blodspår som förekom.
Jag kan din sort mycket väl vid det här laget nämligen.
Om det hade funnits Lisas fotavtryck eller fingeravtryck då skulle bevis funnits att hon varit i ladan, nu finns inget sådant och inget annat som visar att hon varit i ladan.
Om du kan komma med bevis att Lisa fanns i ladan den kvällen hon försvann lovar jag att jag skall käka upp min hatt, men jag är övertygad den kommer att ligga säkert på hatthyllan.
När det gäller mord kan man inte komma med "hon tog sig till ladan på något vis" som är framfört, utan det måste vara konkreta bevis.
När inte Lisa fanns i ladan fanns inte heller någon mordplats där, och allt faller samman, därför domen är baserad på att ladan var mordplatsen.
Sedan är en mordutredning som ett pussel att varje bit måste passa in för att få en sammanhängande förlopp av det hela.
Det som har gjorts när bitar inte passar in de får inte nämnas, man undanhåller helt enkelt viktigt material.
2018-06-22, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Avd 'koka soppa på en spik'. Eller i det här fallet en saknad tejpbit. Fantastiskt vad en sådan kan berätta. Du kan inte se hur många gärningsmännen är också, och signalement? Var är mordplatsen respektive gömstället?
Det finns inget fel i den saknade tejpbiten som jag framfört, utan tejpningen skedde vid gömstället.
Gärningsmannen är en ensam person som är helt säkert, men när brottet hade skett tillkallade han hjälp utifrån som gjorde att många blev inblandade.
Jag kan inte förstå annat utan det måste ha kostat honom mycket stora pengar för att han kunde löpa.
Mordplatsen är som jag tidigare påstått på högra sidan efter vägen från Martorp till Husaby, inte på vägbanan utan på sidan om den.
Gömstället fanns sannolikt i ett skogsklädd område kanske i närheten av byssjan, absolut inte i närheten av mordplatsen.
Efter tre timmar blir kroppen likstel och skulle varit omöjligt att placera den i skåpet, efter ca tre dygn släpper likstelheten och den kunde pressas in i skåpet.
Att kroppen pressades in i ett litet skåp anser jag berodde på att de ville dölja att kroppen legat på annat ställe innan den kom till skåpet.
Om skåpet hade sågats upp skulle det varit möjligt genom fluglarver och ägg få fram hur länge kroppen legat i skåpet, men nu gjordes ingen sådan undersökning.
Om uppgifter framkommit att kroppen legat på annat ställe innan den kom till skåpet skulle det inte varit möjligt att misstänka Nerijus.
Senast redigerad av Fagro 2018-06-22 kl. 04:14.
2018-06-22, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Kunde inte din asiatiska vildhund spårat upp ljugkärringens trosor ?
Ni kunde ha ryckt ut från grottan och hjälpt polisen .
Med tanke på hur ofta Onanerijus tvättade sig borde väl din fantastiska vildhund
ha känt lukten av ljugkärringens trosor på flera mils avstånd .
Det fanns väl obegränsat med DNA av en massa personer i ladan eftersom
man höll på att bygga om ladan och ladugården till spannmålstork .
Eller menar du att det var bara Onanerijus som har DNA av alla som jobbade där ?
Har du sett hur många blodprov som togs ?
När var och hur hamnade ett blodprov fel ?
Vem , när , var och hur planterade/s Onanerijus DNA ?
Varför använda en sån skitig jävels DNA i så fall ?
Varför skulle fotavtryck ha högt bevisvärde ?
Du kan ju ha lånat ett par skor av kinesiska maffian t.e.x .
Varför ger du inte bara upp ?
NI har ju inte ett skit att komma med .
Åklagarens gärningsbeskrivning gäller , Onanerijus är mördaren ,
ladan/gamla mjölkrummet är mordplatsen och du har ingen asiatisk vildhund .
Ett skoavtryck blir ett säkert bevis därför vid noggrann analys av avtrycket och skor som personen använde, när de överensstämmer blir det ett bevis.
Det finns ingen möjlighet att plantera sådant bevis, DNA kan vara bevis under speciella förhållanden om exempelvis sperman har samma DNA som den misstänkte om det gäller våldtäkt är det bevis.
Men DNA som Nerijus skall ha släppt på alla möjliga och omöjliga ställen i mycket stora mängder är inga bevis utan planterade sådana.
Eftersom mycket annat har hamnat fel, varför kan inte ett blodprov hamna fel ?
Min vildhund är mycket känslig för odörer från människor, den känner även av om någon förtärt kost som den inte gillar.
Du vet sannolikt ingenting om de asiatiska vildhundarna som inte finns mer i vilt tillstånd, men föds upp i olika länder i Asien för att behålla dem.
En hund förökar sig väldigt snabbt men naturen höll balans på antalet, som gjorde att de intelligenta skickliga jägarna överlevde, därför blev det en utsortering att de bästa blev kvar med utsökt spårsinne och mycket hög intelligent.
Det är orsaken att de asiatiska vildhundarna har utsökt luktsinne och mycket intelligenta, de är spetshundar och mycket vackra också.
Afrika har också vildhundar men de ser ut annorlunda, och är utrotningshotade, men helt säkert intelligenta djur.

Svenska polisen har mest schäfer hundar som inger respekt och är mentalt starka, men problemet är att det blivit inavel i rasen och samma sak med labrador hundarna också.
Svenska polisen är känd för att ha mycket skickliga hundar, fast jag anser de skulle låta hundarna agera, exempelvis när packed kastar sten och kommer med okvädningsord.
Jag såg själv vid en demonstration utomlands när någon kastade sten mot hundföraren och hundarna , han lössläppte båda schäfrarna och de stack som en pil på stenkastaren som åkte i backen och sedan höll de fast honom tills hundarna blev lösgjorda, de endast höll fast personen som låg på backen.
När en schäfer kommer i fullt språng det är en väldig kraft som lösgörs och vackert att beskåda, det går inte att stå emot den för en människa.
Senast redigerad av Fagro 2018-06-22 kl. 05:56.
2018-06-22, 08:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Jo det hade hon.
Vilka skador då?
Citat:
Sexualsadisten Onanerijus hade ju Irinas kökskniv att hota Lisa med .
Plus att Onanerijus var en stor och stark hantverkare och inte en liten klen stackare .
Hur bär man en motsträvig 17-åring om man måste hålla en kniv i ena handen, och vad finns det för anledning till att bära i så fall?
Citat:
Onanerijus kan inte sitta på trappan och vara nere i ladan och mörda Lisa samtidigt .
Därför var Gustavs skarpsynthet mycket god .
Det fanns ingen Onanerijus på trappan .
Gustavs skarpsynthet var god men minnet brister.
Citat:
Gustav har sagt att då han körde förbi litauerna så vinkade de och klockan var då ca 19.15.
Detta är vad de tänkt på och som har kommit fram efter det hemska dådet, säger Arne.
2018-06-22, 09:10
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilka skador då?Hur bär man en motsträvig 17-åring om man måste hålla en kniv i ena handen, och vad finns det för anledning till att bära i så fall?Gustavs skarpsynthet var god men minnet brister.

Vad är det som säger att det inte är Arnes minne som sviktar .
Med tanke på hans höga tankar om Onanerijus ligger det mest nära till hands .
Måste ju onekligen kännas jävligt kymigt att ha släpat hit en sexualsadist från Litauen .
2018-06-22, 09:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vad är det som säger att det inte är Arnes minne som sviktar .
Med tanke på hans höga tankar om Onanerijus ligger det mest nära till hands .
Måste ju onekligen kännas jävligt kymigt att ha släpat hit en sexualsadist från Litauen .
  • Det är lättare att glömma något som har hänt än att komma ihåg något som inte har hänt.
  • Påståendet kom tidigt i förundersökningen, 17 juni. NB:s skuld var långt ifrån fastställd.
  • Arne kunde inte veta att NB hade berättat om vinkningen.
  • Om Gustav inte hade glömt bort händelsen hade han kunnat berätta att NB inte var på trappan. Då hade NB blivit motbevisad.
2018-06-22, 10:42
Medlem
Enligt advokaten uttalade hon att många från Blomberg och området omkring kontaktade henne om fallet och varenda person ansåg Nerijus som oskyldig för mordet.
Advokaten bad dem lämna anmälan till polisen men det tycks de inte ha gjort, kanske av rädsla att de kan bli utsatta för negativa saker.
Jag skulle tro att dagen efter mordet på Lisa visste flertalet i Blomberg vem som var den skyldige, men de höll tyst om det.
Därför är det helt omöjligt att inte Arne kände till att Nerijus hade ingenting med mordet på Lisa att göra.
Arne sade också till polisen att bröderna kanske kommer tillbaka, som han säkert önskade, men det trodde inte polisen.
Arne och hans fru hade en mycket bra relation till Nerijus och Irina.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in