Citat:
Det du kallar saker, är inte verkligheten. När du stämplar något som det ena eller det andra, så försvinner verkligheten och det enda viktiga blir orden. För mig är inte världen svart eller vit, det finns skalor av allt.
Orden lurar oss, skapar förenklingar som gör att vi inte ser. Ordet demokrati t ex, verkar ha vitt skilda betydelser för olika personer. Om vi inte kan komma överens om vad demokrati betyder, så är det så klart ännu svårare att komma överens om vad diktatur betyder.
Tyvärr använder vi tvetydiga ord alldeles för ofta.
Men nu är det ju Nordkorea det handlar om. Du glider bort från det som händer nu och fantiserar utifrån dina egna önskningar. Jag förstår att du hellre hade sett ett krossat Nordkorea istället för det som händer nu. Du har uttalat så mycket hat mot kommunism, Kim och Nordkorea att du kanske rentav hade sett ett blodbad istället för den avspänning som sker nu.
Men det går åt rätt håll nu, du får tycka vad du vill. Det här kommer att bli mycket bra.
Orden lurar oss, skapar förenklingar som gör att vi inte ser. Ordet demokrati t ex, verkar ha vitt skilda betydelser för olika personer. Om vi inte kan komma överens om vad demokrati betyder, så är det så klart ännu svårare att komma överens om vad diktatur betyder.
Tyvärr använder vi tvetydiga ord alldeles för ofta.
Men nu är det ju Nordkorea det handlar om. Du glider bort från det som händer nu och fantiserar utifrån dina egna önskningar. Jag förstår att du hellre hade sett ett krossat Nordkorea istället för det som händer nu. Du har uttalat så mycket hat mot kommunism, Kim och Nordkorea att du kanske rentav hade sett ett blodbad istället för den avspänning som sker nu.
Men det går åt rätt håll nu, du får tycka vad du vill. Det här kommer att bli mycket bra.

Vi vet inte om det går åt rätt håll, det vi ser nu, är endast en början, på en möjlig början,
Det finns INGENTING idag som är konkret, som Du säger, bara ord, än så länge. Det är verkligheten.
Nej, jag har aldrig önskat ett blodbad på Koreahalvön. Däremot ett slut på den kriminella diktaturen i norr.
Ja, jag står rakryggad och fast övertygad om, att kommunismen är förhatlig, och aldrig har fungerat eller medfört något annat än lidande och död genom historien. Och jag har så gjort i alla mina inlägg på detta forum.
Det är dags, att förpassa alla diktaturer och all kommunism till det ställe dom hör hemma historiens sophög!