2018-06-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du borde läsa lite fler akademiska källor och lite mindre av dyngpressen i Washington och tendentiösa bloggar. Då hade du vetat att den unga befolkningen i Pyongyang är hyfsat informerad om omvärlden och att man faktiskt har rapporterat om den sista tidens händelser i detalj. Man behöver heller inte "hjärntvätta" befolkningen om USA:s förbrytelser mot landet heller. Det finns fortfarande i färskt minne hos de som upplevde det. Stanford University är en bra källa och det går alldeles utmärkt att söka uppsatser på deras sida. Här är lite om Obamas förbrytelser med alla drönarattacker han beordrade och som skapat grava permanenta trauman hos befolkningen i de drabbade regionerna:
In the United States, the dominant narrative about the use of drones in Pakistan is of a surgically precise and effective tool that makes the US safer by enabling “targeted killing” of terrorists, with minimal downsides or collateral impacts.1
This narrative is false.

Following nine months of intensive research—including two investigations in Pakistan, more than 130 interviews with victims, witnesses, and experts, and review of thousands of pages of documentation and media reporting—this report presents evidence of the damaging and counterproductive effects of current US drone strike policies. Based on extensive interviews with Pakistanis living in the regions directly affected, as well as humanitarian and medical workers, this report provides new and firsthand testimony about the negative impacts US policies are having on the civilians living under drones.

Real threats to US security and to Pakistani civilians exist in the Pakistani border areas now targeted by drones. It is crucial that the US be able to protect itself from terrorist threats, and that the great harm caused by terrorists to Pakistani civilians be addressed. However, in light of significant evidence of harmful impacts to Pakistani civilians and to US interests, current policies to address terrorism through targeted killings and drone strikes must be carefully re-evaluated.

It is essential that public debate about US policies take the negative effects of current policies into account.
https://www-cdn.law.stanford.edu/wp-content/uploads/2015/07/Stanford-NYU-Living-Under-Drones.pdf

Och med det vill jag visa att det finns betydligt fler hemskheter att uppröra sig över i världen. Nordkoreas väg mot fred och frihet är inte en av dem. Inte hos mig iaf men uppenbarligen hos Demokraterna i USA. Och hos ignoranta personer här i tråden med total oförmåga att se världen i ett annat perspektiv än deras eget väldigt smala.

Edit:

Vi tar dessa länkar en gång till:

How Popular Is Kim Jong-un?
A new report attempts to gauge what North Koreans actually think of their leader.

Kim Jong Un Now Has a Nearly 80% Approval Rating... in South Korea

Och nu är du där igen!
Du börjar svamla om saker som inte har någonting att göra med diktator Kim IIIs popularitet.
Vad håller du på med?

Den nästan tre år gamla artikeln du refererar till är knappast någon rolig läsning för Kim III
Citera
2018-06-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Älskar Nordkoreanerna Kim på riktigt eller är det fortfarande bara ett skådespel?

Vad är Din uppfattning om den "Vanlige" Nordkoreanens (utanför Pyongyang) inställning till regimen och Kim, idag, är dom fortfarande "Trogna som hundar", eller börjar det luckras upp små fraktioner av opposition?

Hur skulle befolkningen agera om någon "Del eller grupp", började protestera mot Kim?

Finns risken, att om inte tydliga resultat, av förhandlingarna med US, kommer inom snar framtid, som ger förbättringar för den vanlige Nordkoreanen, att det kan bli "Oroligt och protester", eller fogar sig alla precis lika mycket som vanligt?

Mina Koreanska vanner ar fodda i Kina. Ingen av dem gillar Kim den 3e. Dom ser honom som en stureplansbratt.
I sjalva NK ar det troligen annorlunda, De har blivit brainwashed i ett sekel, forst Japaner och sen Kim.
Jag har inte besokt NK och kommer ej att gora det.

Jag delar mycket av dina asikter. Men jag vill att NK utvecklas, att killen eller gumman som idag har nagra marknadstand kan oppna en affar. innan WalMart kommer in.
Citera
2018-06-21, 15:15
Medlem
L
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Det är klart att UNICEF kan hjälpa till, t ex genom expertkunskap men UNICEF är ingen livsmedelsproducent, har inga åkrar, inga fiskflottor, ingen arbetskraft etc. Sedan kommer visst bistånd in, men även detta har varit svårt under sanktionerna.

Den avgörande skillnaden är JUCHE, genom oerhörda satsningar på livsmedelssektorn har kamrat Kim Jong Un förbättrat folkets och barnens välfärd. Han är en formidabel ledare som alltid har folkets bästa för sina ögon och detta finns det ju även UNICEF bevis på!

Varfor ar NK livslangd 10 ar kortare an SK. Varfor ar NK man 7 cm kortare an SK.

Juche ar mord!.
Citera
2018-06-21, 15:17
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det finns massor av objektiva källor.

All belägg som finns säger att kamrat Kim Jong Un är älskad av folket i DFR Korea och att folket vill ha honom som dess ledare:

- Kim är vald av partiet och parlamentet

- alla avhoppare till S.Korea säger samma sak, Kim har stort folkligt stöd

- all information som kommer ut från DFR Korea, via KCNA eller västliga källor säger också samma sak: Kim har oerhört starkt stöd

- den kanske främste kännaren av DFRK som är verksam i väst, professor Andrei Lankov säger att "alla i DFRK älskar Kim Jong Un"

- det finns inga utbrott av uppror mot Kim

Så sluta prata om något som du inte vet något om. Kim är en demokratiskt vald ledare som har stor legitimitet och är älskad av sitt folk, vilket ju för övrigt kamrat Trump har framhållit.
Vad jag förstått så får man redan i småskolan reda på hur man ska dyrka sin ledare.
I usa börjar dagen med nationalsång. I NK börjar man med hyllningsdikter till den store ledaren.
Citera
2018-06-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag förstår det och du lever i en hallucination där Kim är krigsförbrytare och allmänt hatad av sitt folk och då är det svårt att göra det, trots det uppenbara, d.v.s. var Kim och NK befinner sig idag och det som sker just nu. Din beskrivning av händelserna innehäller alltid några lager av konspiration; ett evigt neokonservativt filter där allt USA gör är det goda och det rätta och alltid med hedersamt syfte.

Eh...

Var det Ditt svar på mina frågor?
Citera
2018-06-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Mina Koreanska vanner ar fodda i Kina. Ingen av dem gillar Kim den 3e. Dom ser honom som en stureplansbratt.
I sjalva NK ar det troligen annorlunda, De har blivit brainwashed i ett sekel, forst Japaner och sen Kim.
Jag har inte besokt NK och kommer ej att gora det.

Jag delar mycket av dina asikter. Men jag vill att NK utvecklas, att killen eller gumman som idag har nagra marknadstand kan oppna en affar. innan WalMart kommer in.

Tack!

Vi får hoppas att, om fredsavtalet blir ett faktum, och om eventuella CVID förhandlingar slutar i ett kärnvapenfritt Korea, att Kim kliver av och att fria val kan hållas i nord.

Kim har, för länge sedan, förverkat sin rätt att leda Nordkorea, om han fortsätter diktaturen och inte reformerar Nord till en demokrati, skall detta gälla, även om ett fredsavtal skulle bli verklighet.

Återförening, om det öht skall bli aktuellt, måste inledas av FOLKOMRÖSTNING i Syd och Nord, inte baseras på vad vissa "Juchevänner" och "Neokommunister" hänvisar till, nämligen
Kims oerhörda popularitet enligt opinioner!
Citera
2018-06-21, 16:07
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Tack!

Vi får hoppas att, om fredsavtalet blir ett faktum, och om eventuella CVID förhandlingar slutar i ett kärnvapenfritt Korea, att Kim kliver av och att fria val kan hållas i nord.

Kim har, för länge sedan, förverkat sin rätt att leda Nordkorea, om han fortsätter diktaturen och inte reformerar Nord till en demokrati, skall detta gälla, även om ett fredsavtal skulle bli verklighet.

Återförening, om det öht skall bli aktuellt, måste inledas av FOLKOMRÖSTNING i Syd och Nord, inte baseras på vad vissa "Juchevänner" och "Neokommunister" hänvisar till, nämligen
Kims oerhörda popularitet enligt opinioner!

Kim har precis rott hem en stor seger för Nordkorea och utsikter till fred för hela befolkningen, ca 80 miljoner människor!
Och du tror att detta har gjort honom mindre populär!!!!!

Där ser man vad en dogmatisk, verklighetsfrämmande hållning kan ställa till med!

Tack för att du sprider glädje. Skadeglädje är den bästa glädjen, säger en del. Just nu känns det så.
Citera
2018-06-21, 16:37
Medlem
Citat:
Det är klart att UNICEF kan hjälpa till, t ex genom expertkunskap men UNICEF är ingen livsmedelsproducent, har inga åkrar, inga fiskflottor, ingen arbetskraft etc. Sedan kommer visst bistånd in, men även detta har varit svårt under sanktionerna.

Den avgörande skillnaden är JUCHE, genom oerhörda satsningar på livsmedelssektorn har kamrat Kim Jong Un förbättrat folkets och barnens välfärd. Han är en formidabel ledare som alltid har folkets bästa för sina ögon och detta finns det ju även UNICEF bevis på!
Du måste ha läst rapporten med förbundna ögon.
Under alla år så har alltså inte regimen kunnat åtgärda den misär som råder i stora delar av landet?
Otjänligt vatten och icke-existerande avloppssystem är vardag för de som är bosatta på landsbygden.
Läs om rapporten och läs om den rätt!
Citera
2018-06-21, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Kim har precis rott hem en stor seger för Nordkorea och utsikter till fred för hela befolkningen, ca 80 miljoner människor!
Och du tror att detta har gjort honom mindre populär!!!!!

Där ser man vad en dogmatisk, verklighetsfrämmande hållning kan ställa till med!

Tack för att du sprider glädje. Skadeglädje är den bästa glädjen, säger en del. Just nu känns det så.

Det kallas REALISM, att SE VERKLIGHETEN!

Diktaturer, var dom än befinner sig, på världskartan, skall bekämpas!

Om det sen är fråga om Opiumrökarna med Diktatur/Prästerskap i Persien eller "Juchediktatorn" i Nordkorea!
Eller "Gas Diktatorn" i Syrien.
Eller övriga Diktaturer i MÖ.

Fråga exil Perser i tex USA om dom älskar Diktaturen i Tehran!

Fråga flyktingar från Nordkorea om dom älskar Kim!

Fråga Syrianer på flykt om dom älskar Assad!

Svaren kommer att bli NEJ!

Vakna!
Senast redigerad av LEMMOR 2018-06-21 kl. 17:06.
Citera
2018-06-21, 17:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det kallas REALISM, att SE VERKLIGHETEN!

Diktaturer, var dom än befinner sig, på världskartan, skall bekämpas!

Om det sen är fråga om Opiumrökarna med Diktatur/Prästerskap i Persien eller "Juchediktatorn" i Nordkorea!
Eller "Gas Diktatorn" i Syrien.
Eller övriga Diktaturer i MÖ.

Fråga exil Perser i tex USA om dom älskar Diktaturen i Tehran!

Fråga flyktingar från Nordkorea om dom älskar Kim!

Fråga Syrianer på flykt om dom älskar Assad!

Svaren kommer att bli NEJ!

Vakna!
Det du kallar saker, är inte verkligheten. När du stämplar något som det ena eller det andra, så försvinner verkligheten och det enda viktiga blir orden. För mig är inte världen svart eller vit, det finns skalor av allt.
Orden lurar oss, skapar förenklingar som gör att vi inte ser. Ordet demokrati t ex, verkar ha vitt skilda betydelser för olika personer. Om vi inte kan komma överens om vad demokrati betyder, så är det så klart ännu svårare att komma överens om vad diktatur betyder.
Tyvärr använder vi tvetydiga ord alldeles för ofta.

Men nu är det ju Nordkorea det handlar om. Du glider bort från det som händer nu och fantiserar utifrån dina egna önskningar. Jag förstår att du hellre hade sett ett krossat Nordkorea istället för det som händer nu. Du har uttalat så mycket hat mot kommunism, Kim och Nordkorea att du kanske rentav hade sett ett blodbad istället för den avspänning som sker nu.

Men det går åt rätt håll nu, du får tycka vad du vill. Det här kommer att bli mycket bra.
Citera
2018-06-21, 17:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Och nu är du där igen!
Du börjar svamla om saker som inte har någonting att göra med diktator Kim IIIs popularitet.
Vad håller du på med?

Den nästan tre år gamla artikeln du refererar till är knappast någon rolig läsning för Kim III
Det är ju att du säger hela tiden att Kim är en diktator som är hatad av sitt folk och uppenbarligen gjort livet sämre för alla Nordkoreaner sedan han tillträdde, för att inte tala om hur han lurat allt och alla nu, som jag försöker bemöta. Jag vill visa att det finns andra med en något annorlunda uppfattning än vad du har, nämligen de direkt inblandade i Nord- och Sydkorea bl.a.

Nu uppmanar jag dig att verkligen vända dig till material från folk som faktiskt vet något om det slutna landet som akademikerna på Stanford University och inte till en massa tendentiösa artiklar från olika högerextrema blaskor i Sydkorea, Demokratiska diton i Washington eller en övervintrande McCarthyist på Flashback.

Det är faktiskt ganska tröttsamt att försöka diskutera med någon som har sådana fördomar om andra folk så att det nästan gränsar till rasism.
Citera
2018-06-21, 17:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Eh...

Var det Ditt svar på mina frågor?
Okey:

Du måste vara omåttligt korkad om du tror att Kim hade kunnat föra Nordkorea till vad det befinner sig idag genom att direkt när han tillträdde hade öppnat landet, släppt ut alla fångar och bjudit in ärkefienden USA samtidigt som han hade avvecklat militären och utlyst kapitulation. Det minst allvarlig hade nog varit att man hade tagit honom av daga på samma sätt som han gjorde mot sin halvbror. Mer allvarligt hade nog varit att man hade riskerat att landet skulle ha disintegrerats och hamnat i kaos p.g.a. stridigheter för maktinnehavet. Vi får inte glömma de övriga spelarna i regionen som Kina som antagligen låg bakom uppbackningen av Kims halvbror som en mer tillmötesgående ledare för NK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in