2018-06-22, 01:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Ska tillbringa Midsommaraftonen själv för första gången på länge, om någonsin.
Vad för mat skulle ni svänga ihop, ska vara hyfsat enkelt och snabbt gjort. Förslag mottages tacksamt!

"Haha" skulle jag kanske säga. Min sambo (fin tjej!) jobbade över.. Läs vänligen följande;
(FB) Vad sysslar du med just nu?

EDIT: Ni som inte kommer åt Laidback" av olika anledningar, så förenklat säger jag att öppna en burk sill, samt servera nykokt potatis, på ett ungefär.
Senast redigerad av kraftfoder 2018-06-22 kl. 01:45.
Citera
2018-06-22, 01:40
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jag tycker att st0ckis har en bra inställning. Detta är en av Sveriges tre största högtider. Detta är dessutom den som är riktigt värd att fira med anor från vikingarna osv. Oxfilé med bearnaisesås är ett bra tips.

Men om man vill ha lite mer traditionsenlig mat, men ändå enkelt, så rekommenderar jag gubbröra. Svinenkelt att göra men satan så gott. Lägg den på färskt bröd, kanske en nubbe till det så är du hemma.

Den var ju lite frestande faktiskt. Även om det är en förrätt... F-n vad hungrig jag blev nu!
Citera
2018-06-22, 01:42
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det är det kanske. Dumma jävlar som håller stängt under en högtid de flesta pizzabagare inte firar ändå.

Hur mycket vill du lägga på käk?
Några har öppet. Skulle föreslå en familjepizza med anjovis i all ensamhet i så fall.
För att bryta lite mot vardagen och verkligen känna att "nu djävlar är det midsommar!"
Citera
2018-06-22, 01:43
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Några har öppet. Skulle föreslå en familjepizza med anjovis i all ensamhet i så fall.
För att bryta lite mot vardagen och verkligen känna att "nu djävlar är det midsommar!"

Inte i den här hålan tyvärr. Bra förslag annars
Citera
2018-06-22, 01:44
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset

Menar du ansjovis, eller menar du sardeller? Finns det någon som verkligen säljer pizza med ansjovis?
Citera
2018-06-22, 01:44
Medlem
jah_man2s avatar
Gubbröra,vodka,pilsner och fotboll. Eller så käkar du det brukar göra vilken Fredag som helst..
Citera
2018-06-22, 01:52
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Gubbröra,vodka,pilsner och fotboll. Eller så käkar du det brukar göra vilken Fredag som helst..

Blir pilsner, gin och kanske vin, beroende på hur bra matcherna blir Gubbröran frestar lite så här på Midsommarafton!

Kött är ju annars en basföda här...men är det midsommar så är det!
Citera
2018-06-22, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Ska tillbringa Midsommaraftonen själv för första gången på länge, om någonsin.
Vad för mat skulle ni svänga ihop, ska vara hyfsat enkelt och snabbt gjort. Förslag mottages tacksamt!

Vill du ha traditionell midsommarmat, eller går vilken mat som helst bra? Att koka lite färskpotatis, köpa matjessill eller inlagd sill, ha lite gräslök och gräddfil går ju snabbt och enkelt att fixa. Sedan lite glass och/eller vispgrädde och jordgubbar till efterrätt.
Citera
2018-06-22, 11:01
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Menar du ansjovis, eller menar du sardeller? Finns det någon som verkligen säljer pizza med ansjovis?
Anjovis (falsk) och ägg är kanske en påskpizza, men den fungerar även till misssommar.
Man får ta med sig en liten burk själv om de inte har det.
Citera
2018-06-22, 11:03
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 04052537
Jag måste ha hjälp, innan jag blir allvarligt sjuk. Det jag söker är inspiration, och tips.

Jag kör dryga 8k mil om året inom jobbet vilket innebär att ingen micro finns tillgänglig för mig när jag tar lunch. Jag har velat ha fri parkering och maten serverad snabbt därav har det blivit alldeles för många hamburgare, pizzor, pommes, dippsåser, läsk/kolsyrat vatten och en större mage.

Jag har nu satt ned foten. Det måste ske en förändring och det är omgående.

VAD ska jag ta med mig i bilen hemifrån, för att få en sund och varierad lunch? Baguetter, smörgåsar, sallader, yoghurt, banan, gainomax. Det är bra förslag men tror jag skulle tröttna efter ett par veckor.

Eller är det rent av sundare och käka en stadig frukost och hoppa över lunchen?

Alla tips och trix mottages varmt!
Frukt i alla dess skepnader till lunch.
Citera
2018-06-22, 11:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt

I "Amerrka" är det populärt med "ansjovis" på pizzorna, men deras ansjovis är inte skarpsill som den svenska.. Smakar inte alls samma, och är en helt annan firre..
Citera
2018-06-22, 17:38
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Vill du ha traditionell midsommarmat, eller går vilken mat som helst bra? Att koka lite färskpotatis, köpa matjessill eller inlagd sill, ha lite gräslök och gräddfil går ju snabbt och enkelt att fixa. Sedan lite glass och/eller vispgrädde och jordgubbar till efterrätt.

Det blir nog så ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in