2018-06-21, 23:37
Medlem
Fundering,

Kan det finnas ärende hos polis, ej påbörjat/pågående utredning av misshandel som berör MGM och hans exfru/fru (HD) och att LW på något sätt var involverad i detta, som vittne eller att hon sagt till HD att anmäla. Visst nämndes av polis att det kunde vara ett svartsjukedrama. Kan de ha ett ärende liggande? En orsak av MGM att försöka få LW ta tillbaka. Eller att LW talar med HD att dra tillbaka sin anmälan.
Detta behöver inte vara känt av personer i deras närhet .
Citera
2018-06-22, 00:42
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Bra tänkt GilGrissom82. Svårare än så här behöver det ju faktiskt inte vara. Tror också att det inte behöver ha varit ett särskilt våldsamt uppbrott från bostaden. Det var nog först när hon hann i kapp som det blev stökigt på allvar.

Hej. Du har i flera inlägg bakåt skrivit att anmälaren uppfatt skriken som rapporterats som "våldtäktsskrik" (sorry jag inte citerar ett sådant inlägg direkt) men vad jag har läst är det bara du som skrivit det typ 3 inlägg. Jag har inte läst att inringaren tyckte det lät som våldtäkt pågick, utan att det lät som "dödsskrik". Jag kan ju givetvis missat en uppdatering om hur skriken lät nånstans men har bara läst det från dina inlägg!

Tänker så det inte skapas en trådsanning
Citera
2018-06-22, 00:47
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Vittnen ringde in och larmade om vad de uppfattade som en pågående våldtäkt. De här uppgifterna försvann på något sätt hos polisen, och ett par dagar senare kunde man i stället läsa att det rörde sig om ett svartsjukedrama. Vad uppgifterna om ett svartsjukedrama grundade sig på är oklart:
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misstänkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama
Detta var ett av inläggen jag syftade på
Citera
2018-06-22, 00:52
Medlem
Draifoss avatar
Det här var alltså vad det förmodade vittnet själv uppger sig ha sagt till SOS och/eller polisen:
"Jag och min sambo har precis hört hjärtskärande kvinnoskrik i flera minuter som har tystnat och vi tror att någon blir våldtagen eller liknande"
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Hittade ett till inlägg här:
Vi åkte bara runt på våran sida. Nja egentligen inte, med tanke på att vi har ett litet skogsparti på våran sida och trodde att det handlade om en våldtäkt så åkte vi runt där.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-22 kl. 01:02.
Citera
2018-06-22, 01:12
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag försvarar honom INTE!
Är han skyldig skall han ruttna ensam i en håla.
Jag får inte ihop indiciekedjan med dom fakta jag/vi har.
Det var sedan länge slut mellan dom. Motivet bleknar med tiden. Den aggression man känner i stunden hetta eskalerar sällan, men även det händer.

Just dörren, platsen, tidpunkten, resorna, motivet och skriken tycker jag passar dåligt med SD....

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du är fortfarande inne på att SD och LW inte haft någon kontakt på 1,5 år?
Du skriver som att du vet det.
Ja, SD var arg på LW för 1,5 år sedan, är det helt omöjligt att han var det nu också?

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du verkar till 100% säker på att det är slut mellan dem sedan 1,5 år tillbaka då får man lita på dina uppgifter.
Har missförstått dig ang din inställning till SD, har fått känslan av att du vill bedyra hans oskuld. Sorry! 🌸

Jag vill minnas att EnGodTanke vid nåt tillfälle sagt att SD är källan till att SD och LW inte umgås intimt längre. Sedan har EnGodTanke vid ett annat inlägg jag ifrågasatt sagt att SD och LW har träffats efter misshandeldramat för 1,5 år sen och att bildbevis finns på detta, men jag fick inget svar på vad han menade.

Att veta att SD och LW inte fortsatt träffas efter 1,5 år i hemlighet kan ju ingen utom SD veta med säkerhet eller om LW anförtrott sig till nån vän tex att de HAR fortsatt umgås då och då (som isf då skulle kunna vara underlag till polisens "svartsjukedrama")

EnGodTanke var ju väldigt tydlig med i början av sina inlägg i tråden att om DNA hittades från LW i SDs närhet så kunde detta bero på att det utbytts genom naturliga oskyldiga möten (obs, min ordformulering nu... )

Jag är ganska övertygad om att LW och SD haft en infekterad av och på-relation som ibland varit bra och ibland skit. Har man haft ett förhållande under 6 års tid bakom sin fru som en användare (mirijuri-nåting) påstod att SD och LW haft så finns nog många starka känslor inblandade. Sedan att detta eskalerat till våld är en annan femma men det är klart att SD är av intresse pga de tidigare anmälningarna. Är övertygad om att det finns vittnen i LWs närhet som berättat för polisen om incidenter som LW berättat om i förtroende som INTE anmälts men som efter sin död är betungande för SD...

Nu minns jag inte alls vad användaren heter som flera gånger i början av trådstarten hintat om att det fanns flera saker som hänt än det som anmäldes till polisen för 1,5 år sen. Vet att jag själv reagerade på det då men ville inte fråga pga jag tänkte om användaren ville utveckla så kunde hen göra det själv.
Citera
2018-06-22, 01:13
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Det här var alltså vad det förmodade vittnet själv uppger sig ha sagt till SOS och/eller polisen:
"Jag och min sambo har precis hört hjärtskärande kvinnoskrik i flera minuter som har tystnat och vi tror att någon blir våldtagen eller liknande"
Hittade ett till inlägg här:
Vi åkte bara runt på våran sida. Nja egentligen inte, med tanke på att vi har ett litet skogsparti på våran sida och trodde att det handlade om en våldtäkt så åkte vi runt där.

Aha, OK! Tack, my bad
Citera
2018-06-22, 01:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Aha, OK! Tack, my bad
Ingen fara, förfrågningar om källhänvisningar bör uppmuntras. Vet du förresten varifrån de envisa uppgifterna om ett svartsjukedrama härstammar?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-22 kl. 01:26.
Citera
2018-06-22, 01:34
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ingen fara, förfrågningar om källhänvisningar bör uppmuntras. Vet du förresten varifrån de envisa uppgifterna om ett svartsjukedrama härstammar?

Metro (Första inlägget i tråden)
Citera
2018-06-22, 01:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Metro (Första inlägget i tråden)
Ok. Men vilken är källan? Och på vad grundar sig uppgiften om ett svartsjukedrama?
Citera
2018-06-22, 01:38
Medlem
Lt.Columbos avatar
Här hittade jag det till sist. Det var det jag menade ligger till last kanske utöver själva de kända anmälningarna. Finns säkert nära vänner till LW som vittnat till polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Mordet på LW kom inte som en blixt från klar himmel. Finns mer än det som anmälts ...

Citat:
Det är så pass mycket som har föregått det här brottet att det knappast är synd om honom! Han har gjort mer.

Citat:
Har många gemensamma vänner med LW (och har även träffat henne och barnen på gemensamma tillställningar). Var i Örebro på arbetsresa förra veckan och träffade ett par av dem. De hade en hel del att berätta om vad som föregått mordet. Det ser ut som det brukar göra, tyvärr. Vill inte säga mer än så. Men det är samma gamla historia som upprepas om och om igen när kvinnor blir mördade. En tid av hot, trakasserier och skräck och elände, och sen händer det och allt är för sent.

Citat:
Hur vet du att hon inte sökte och hade stöd? Det är nämligen inte min bild av det hela.
Citera
2018-06-22, 01:42
Medlem
Lt.Columbos avatar
Jag tyder 18carats inlägg som att det är saker som inträffat fram till LWs död...

Om det är nån som sitter inne med information hoppas jag verkligen att de går till polisen och inte tänker att "nån annan" säkert berättat.

Nu innebär ju inte misshandel/våld/trakasserier per automatik att man är mördare men statistiken visar ju att dödligt våld ofta föranletts av detta
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-22 kl. 01:46.
Citera
2018-06-22, 01:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Här hittade jag det till sist. Det var det jag menade ligger till last kanske utöver själva de kända anmälningarna. Finns säkert nära vänner till LW som vittnat till polisen.
Ok. Det där är alltså anonyma inlägg på Flashback. Inget ont om '18carat', men man måste komma ihåg att det alltid finns intressen av att sprida felaktiga och vilseledande uppgifter i sådana här trådar.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-22 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in