2018-06-21, 19:52
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Varför råddar dom då vidare i SD:s bostad så här långt efter mordet, om de har en annan misstänkt?

Har de en annan misstänkt? När och var har du fått veta det?
Citera
2018-06-21, 19:55
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Hej och TACK för att du delar med dig! Ledsen att du blev påhoppad och misstrodd direkt, hoppas det inte avskräcker vare sig dig eller andra med insyn från att vilja berätta. Uppskattar infon och tycker absolut den bidrar.

Beklagar sorgen.

Instämmer! Tack för info!
Trist att folk blir kallade troll så fort de öppnar munnen...
Citera
2018-06-21, 19:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har de en annan misstänkt? När och var har du fått veta det?
Jag svarade en annan user som tror att dom har en utomnordisk MGM och att det är därför PS petats. Jag sätter en Garbo på att det inte är så
Citera
2018-06-21, 19:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Fattar ärligt talat inte vad du pratar om? Vem är "rätt" mördare". Och är det du eller jag eller nån annan som tycker det.

Snurrpelle.
Citerar dig: Hon måste väl med sin bakgrund haft minst ett par barnmän boende hos sig a 60 skattefria loppor.

--Inte vackert att lägga in din skit, du har mellan öronen, om en mamma som blivit brutalt mördad.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-21 kl. 20:05.
Citera
2018-06-21, 20:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Intressant med Kriminaltekniker på plats i MGM´s bostad idag.
En potentiell mordplats men mer troligt en potentiell fyndplats av direkta bevis av mord...

Det är ju helt klart så att det fortfarande bara finns ett stort huvudspår i den här utredningen. De svar man fått ifrån NFC (En del har man ju garanterat fått) pekar i vart fall inte mot någon annan. Exempelvis en mängd DNA ifrån okänd person eller dylikt som skulle kunna få upp andra spår.

Nä, samma gamla avspärrningar fortfarande. Det är här som det har hänt.

Undrar om MGM fått tillbaka sin bil för övrigt?
Man verkar ju inte ha hittat nått av direkt värde där och det får väl anses som ytterst tveksamt om den använts överhuvudtaget under aktuell tidpunkt för brottet.

Man är ju sjukt nyfiken på exempelvis SMS/data trafik mellan BO och MGM den senaste tiden. Här lär ju polisen ha en del att gå på. Hur relationen varit och vad som varit på gång. Här lär ju en betydlig del av materialet finnas för den skäliga misstankegraden.

Tillsammans med bristen på alibi. Att MGM befunnit sig i området under aktuell tidpunkt samt historiken med tidigare anmälningar.
Jag utesluter inte heller att nån form av teknisk bevisning finnes men är av den grad att det kan vara av naturliga orsaker eftersom de varit bekanta.

Av alla dessa vittnen, +20st prioriterade förhör redan första veckan, är det ju i vart fall ingen som verkar ha kommit med något konkret. Som sett något konkret under aktuell natt.

Marinas mördare åkte dit på ett raderat SMS med texten "jag kommer i morgon".
Tovas mördare åkte dit helt utan teknisk bevisning.

Det behövs inte mycket. Ett enda misstag.

Har de inte hittat något i bilen?

Ja, de kommer att kartlägga LW, hennes sista tid noggrannt. Även SD:s.

Och som du säger, att förstöra bevis är också ett bevis😁.

I mordet på Tova rekonstruerade man tiden innan mordet på flera plan.
Ett av dom var genomgång av bilder. Detta för att kunna styrka att de brända rester av kläder som man hittat i en tunna på gården, var kläder som Billy hade haft strax innan mordet.
Ett enormt arbete lades ner på att identifiera t ex knappar som hittats i tunnan. Man kontaktade fabrikanten och kunde till slut identifiera plagget och att detta saknades, men strax innan mordet fanns bilder på Billy med denna jacka.
Då gick man igenom plagg efter plagg.
Bara för att ge ett exempel på hur man kan bevisa efter idogt arbete att en persons kläder plötsligt är oförklarligt borta.

Det känns skönt att de varit på plats idag och att insamling av bevis fortsätter.

För att fälla eller fria.
Citera
2018-06-21, 20:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag svarade en annan user som tror att dom har en utomnordisk MGM och att det är därför PS petats. Jag sätter en Garbo på att det inte är så

Aha nä det låter inte så troligt
Citera
2018-06-21, 20:06
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Har för mig att det stått lite olika tidsangivelser i tidningarna,
tidningen Dagen skriver: 14 maj kl. 23.00, denna tidpunkt är
den sista gång någon har kontakt med Lena W.
Se länk nedan.

http://www.dagen.se/nyheter/1.1146681

Letade lite tidigare efter ett uttalande direkt från polisen om klockslag, då jag mindes det som kl 23 och ville dubbelkolla eftersom tidningarna har olika uppgifter. Hittar dock nada!? Det närmsta jag kommer ett referat är i NA 18 maj..

Nu ber polisen om tips från allmänheten. Lena Wesström ska ha försvunnit någon gång mellan den 14 och 15 maj. Det är okänt hur hon då ska ha varit klädd. Hon är 164 centimeter lång. Anhöriga anmälde henne försvunnen tisdagen den 15 maj. Senast någon hade kontakt med henne var i måndags kväll. Polisen misstänker att Lena har blivit kidnappad någon gång under natten mot tisdagen.
Citera
2018-06-21, 20:08
Medlem
Polisen kan inte dom ge en belöning till den som ger information så fallet blir löst ? Det finns kanske någon som vet något ?
Antar att det skulle dyka upp mycket dårar då som vill ha belöning
Citera
2018-06-21, 20:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet
http://www.bilddump.se/bilder/20180621185124-81.233.101.151.jpg

Korrekt tid är 22:49, inte 22:47 som jag råka skriva tidigare
Tack för att du delar sorgen. Så sorgligt och arbrupt kan livet berövas en mamma mitt i livet.
Citera
2018-06-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för att du delar sorgen. Så sorgligt och arbrupt kan livet berövas en mamma mitt i livet.
Kan bara hålla med, hoppas verkligen att de får den upprättelsen att de finner rätt person som gjort detta och att bevisningen håller även om det inte ger deras mamma tillbaka i livet.
Citera
2018-06-21, 20:26
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I mordet på Tova rekonstruerade man tiden innan mordet på flera plan.
Ett av dom var genomgång av bilder. Detta för att kunna styrka att de brända rester av kläder som man hittat i en tunna på gården, var kläder som Billy hade haft strax innan mordet.
Ett enormt arbete lades ner på att identifiera t ex knappar som hittats i tunnan. Man kontaktade fabrikanten och kunde till slut identifiera plagget och att detta saknades, men strax innan mordet fanns bilder på Billy med denna jacka.
Då gick man igenom plagg efter plagg.
Bara för att ge ett exempel på hur man kan bevisa efter idogt arbete att en persons kläder plötsligt är oförklarligt borta.

Till slut lyckades de ju knyta Billy-boys dna till en fimp vid fp som man kunde bedöma var rökt i närtid till mordet. Tänker ofta på Tova-fallet eftersom teknikerna verkligen gjorde ett så enormt gediget jobb där, rekonstruerade knappbränning i tunnor och hade sig. Hoppas lite innerst inne att nåt sånt sker bakom kulisserna även här..
Citera
2018-06-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, han ville inte nämna alternativa gärningsmän. Detta är ingenting som har stått i media. Han hade teorier enligt sin försvarsadvokat. Det behöver inte innefatta namn på GM utan kan handla om att han vet något om LWs liv enbart. Vi bör inte skapa trådsanningar.

Gällande ordvalet "förnekar brott" så är väl det en juridisk term som används? Med det menar man väl att man är oskyldig?
Okej, vi får se.
Till hösten borde väl något vara klart hos NFC iallafall.
Ja att man förnekar brott är att man är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in