2018-06-21, 18:44
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlajfet
Har nämnts flertalet gånger i tråden att han är Kines, stämmer det?
Har nära vänner som är barndomsvänner med många från dom gamla falangerna och har för mig att dom nämnt honom som Thailändare, men jag kan ha missuppfattat det?

I boken "Maffiakrig - 9 avrättade och staden de levde i" så åker "Hong M" till Kina för en släktings begravning. Detta under ett datum då han var kallad som vittne i en rättegång emot, om jag kommer ihåg det rätt, någon annan i M-falangen. Så Kina kan nog mycket väl stämma.

Intressant, det var kanske 2012 jag läste boken om M-falangen, K-falangen. Elvis P, Mirza, Mirtez, Hong M etc. och här dyker de namnen upp i ett massmord 6 år senare.
Citera
2018-06-21, 18:45
Medlem
Är det inte jävligt märkligt att polisen gick ut med att de sökte en mörk bil men inte registreringsnumret på bilen? Jag har säkra källor på att polisen vet regnr på bilen. Antagligen stulen men ändå...?
Citera
2018-06-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Den delen av polishuset som vätter mot brottsplatsen är kriminalvårdens del,polisens del har utsikt över kanalen.

Arresten har väl hela sidan av byggnaden mot drottninggatan? De har sitt utsläpp i en av de vita plåtdörrarna iallafall..

EDIT: Never mind, såg nu att den delen av huset är bra mycket längre än vad jag först fick för mig.
Senast redigerad av smileyfaceJ 2018-06-21 kl. 19:04.
Citera
2018-06-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macdres

Intressant, det var kanske 2012 jag läste boken om M-falangen, K-falangen. Elvis P, Mirza, Mirtez, Hong M etc. och här dyker de namnen upp i ett massmord 6 år senare.

Som jag skrev imorse hänger dåden nu delvis fortfarande ihop med deras "glory days"
Citera
2018-06-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Stefan Sintéus borde fan ta mig skämmas.

Arbetat i yttre tjänst under dagen tillsammans med duktiga hundförare. Flera trygghetssamtal med allmänheten. Har även samtalat med en del yngre män ”på glid” som själva tar avstånd från vad som hände i måndags kväll. Vi har kompetenta poliser i Malmö och det är jag stolt över.

Vi har alltså ett mord där 3 alternativt 4 fått sätta livet till. 2 är skadade. Mitt på kvällen UTANFÖR polishuset i princip. Man har inte ens lyckats ta in någon till förhör.
Man har 10 olösta mord.

Ändå är han "stolt" över att han pratat med ungdomar "på glid" hahahahaha.
Dessa "ungdomar på glid" kommer inom 2-3 år själv ha ett vapen i handen.

Malmös poliskår måste vara sämst i hela EU på att lösa brott, eller ja mord då. Det sker utanför deras egna arbetsplats, en massaker och dom har inte en jävla aning vad som har hänt eller vem som utfört det. Precis som alla andra mord här,
Men han är stolt.

Polisen klagar hela jävla tiden på att dom ska ha höga löner men då kanske dom ska börja göra sitt jobb, börja tala i klarspråk och inte "Kod 291" sluta jaga pinnar, sluta använda övervåld mot oss få som sköter oss och dylitk.

Polisen har garanterat bra spaningsuppslag, det kanske redan är såkallat polisiärt uppklarat, bara för att man inte spiller ut det i media direkt betyder ingenting.

Att polisen inte gått och sökt om misstänkt bil tex med X färg säger mig att dom redan vet det mesta om flyktbil tex.
Citera
2018-06-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Polisen har garanterat bra spaningsuppslag,

Så detta att polisen säger att man inte har någon misstänkt och att man inte heller tagit in någon till förhör (Sydsvenskan) är fake news menar du?
Citera
2018-06-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Är det inte jävligt märkligt att polisen gick ut med att de sökte en mörk bil men inte registreringsnumret på bilen? Jag har säkra källor på att polisen vet regnr på bilen. Antagligen stulen men ändå...?

Jag har för mig att jag läste någonstans att bilen var falskplåtad. Är det någon annan som har läst det någonstans?
Jag hittar inte artikeln nu och jag kommer inte ihåg vart jag läste det men jag är ganska säker på att jag läste det någonstans redan 1 - 2 dagar efter dådet.
Citera
2018-06-21, 18:57
Medlem
Citat:
Så detta att polisen säger att man inte har någon misstänkt och att man inte heller tagit in någon till förhör (Sydsvenskan) är fake news menar du?

Ja, det kan lätt härledas till att man inte vill veta buset att man har 24/7 spaning på GM, man kanske väntar in att dom ska återvända till gömmor för mordvapen tex eller flyktbil, etc

finns 100 scenarion som kan förklara ett sådant uttalande.

Observera att jag inte säger att det är så men att det jag säger däremot att polisen vet betydligt mer än dom ger sken av, det ger dom ett taktiskt övertag.
Citera
2018-06-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono

Dom vet garanterat regnumret. Men jag tror det är en bil skriven på en bilmålvakt.
Citera
2018-06-21, 18:59
Medlem
http://gropio.com/stek/file/efco7h

För er nyfikna, eller er som inte har riktig koll på Malmö så kommer här en liten avståndsmätning från google på var brottplatsen ligger i förhållande till rättscentrum.

Rättscentrum är inringat med rött, och mätningen börjar vid utfarten från polisens garage.
Citera
2018-06-21, 18:59
Medlem
Citat:
Det finns det säkert.

En kartläggning som Sydsvenskan har gjort över 19 olösta mord i Malmö, från januari 2016 fram till och med februari, visar hur hårt polisen har tvingats prioritera. Flera av morden utreds bara av en handfull poliser, mellan fyra och tio personer.

Detta INNAN trippelmordet.
Alltså en liten stad på 300K invånare har alltså över 20 olösta mord bara dom senaste åren.
Det är fullkomligt oacceptabelt.
Flera av dessa mord så vet ju gemene man och offrets anhöriga vem som har utfört det men polisen lyckas inte binda förövaren till brottet.

Gällande detta fall så vet polisen visserligen individernas (dom skjutnas) fiender men dom har absolut ingen aning vem som utfört det.
Säker källa.

Om det stämmer kan man ju bli orolig. Är detta nån helt otippad typ nån som vill skapa kaos. Tycker dessa mord är ologiska på nåt sätt
Citera
2018-06-21, 19:07
Medlem
macdress avatar
Citat:
Som jag skrev imorse hänger dåden nu delvis fortfarande ihop med deras "glory days"

Ja, jag försöker inte komma här och tro att jag vet någonting. Jag jobbar under dagen tyvärr och har inte tid att läsa igenom alla dessa sidor. Har bara läst boken och tyckte den var intressant. Alltid undrat hur det gått för dem efter det. Du har inte lust att skriva en lite sammanfattning vad om hänt därefter?

Vad jag vet är att Ashkan A (Bror till Amin A som mördade Mirtez) försökte hitta lugnet i Umeå, men blev outad och sedan mördad i Malmö.

Mirza Masovic stack utomlands, men är han tillbaka i Sverige nu?

Har du tid får du gärna skriva en liten sammanfattning, annars får jag vänta på Maffiakrig II.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in